Sa
door Sarablakaj Jan 27, 2020 om 20:30
Voeding & gezondheid

Wat is een persoonlijke dna test

Wat kost dit tegenwoordig om een persoonlijke dna profiel te laten maken ?
Wat zijn de verschillende voordelen van deze techniek?
wat zijn de verschillende nadelen / gevaren van deze techniek?

3749 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2020 om 21:08
16824 Antwoorden / 108 Vragen
marita5
door marita5 - Jan 27, 2020 om 21:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sarablakaj ,

Lees hier eens ,  kunt u ook alle vragen stellen , klik op de rode regel .

https://www.dna-test.nl/dna-profiel.html

panter22
door panter22 Jan 28, 2020 om 13:38
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens in de algemene voorwaarden.
https://www.dna-test.nl/algemene-voorwaarden

marita5
door marita5 Jan 28, 2020 om 13:41
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Contact : De DNA-test.nl klantenservice wordt verzorgd door Northsea Marketing B.V. Adres 4e Industriestraat 12 3133 EK Vlaardingen KvK: 56989024. Tel : 010-3400003

gerbera
door gerbera - Jan 27, 2020 om 22:14
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bij het op betrouwbare wijze uitvoeren van een DNA test is het voordeel is dat u dan zeker weet al dan niet een kind van uw ouders te zijn. En daar zitten geen gevaren aan tenzij u te horen krijgt dat het anders is.

Maar als u doelt op de test die reclame maakt op TV dan kan het zo maar zijn dat uw werkelijke ouders ergens in verwegistan wonen.
Dergelijke testen zijn net zo betrouwbaar als een aantal verkopers op "feestboek"

Mijn broer heeft voor de gein eens zo'n test laten doen,(met zijn zessen betaald) en ondanks dat wij weten waar onze voorouders vandaan komen was de uitslag dat hij van Lapse afkomst was. Nou in mijn hele familie heeft nog nooit iemand in een rendierenhuid gelopen.☺

Redacteur
door Redacteur - Jan 28, 2020 om 11:58
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Graag ingaan op de vraag, als je een antwoord plaatst. Is je reactie niet inhoudelijk? Plaats 'm dan niet. De topicstarter en eventuele lezers zijn het meest geholpen met een inhoudelijke bijdrage.

De redactie

panter22
door panter22 - Jan 28, 2020 om 13:47
6599 Antwoorden / Vragen

Het is net waar je dna test voor nodig hebt.
En als je de uitslag hebt, dan zul je na moeten denken wat je er mee wilt doen.
Als je op deze site ziet lifestyle, prijzig en je kunt er een kookboek bij kopen, daar kun je beter aan twijfelen.
https://www.mijnlabtest.nl/

aurora1
door aurora1 - Jan 28, 2020 om 14:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Wat het tegenwoordig kost" kunt u het beste zelf aan de verschillende bedrijven en instanties vragen of op hun websites lezen.

Uw vraag heb ik op internet ingetikt en dat leverde o.a. het volgende op:
https://www.projectleven.nl/dna-test/

Labie
door Labie - Nov 25, 2020 om 22:12
1 Antwoorden / Vragen

Een persoonlijke dna profiel moet u zich eerst afvragen waarom u dit wilt. U wilt uw DNA in kaart brengen neem ik aan. Dit kost enkele honderden euro's. Uw DNA profiel wordt gecheckt met bepaalde ziektes, ook ziektes waar u aanleg voor hebt. Dus u kunt als resultaat terug krijgen dat u later Alzheimer kunt ontwikkelen, of Huntington bijvoorbeeld. Dit is een erfelijke ziekte. De nadelen hiervan zijn dat als u een verzekering afsluit, u dit moet vermelden. Hetzelfde geldt voor een hypotheek. U MOET het vermelden. Geen bank gaat u een hypotheek geven.

De voordelen zijn gering. Uit een uitgebreid profiel blijkt ook of u gevoelig bent voor bepaalde medicatie. Zo kunt u een fast of een slow processor zijn. Dit houdt in hoe snel uw lever de medicijnen omzet waardoor het effect tijdsafhankelijk wordt. Hierop worden gepersonaliseerde dosissen bepaald voor u. De klinische farmaceut kan u hierover meer in detail vertellen, in het Erasmus MC bijvoorbeeld wordt dit op sommige afdelingen gedaan, met name bij ouderen.
U kunt voor een particuliere dna profiel ook eens kijken op labplusarts.nl/ of als u advies hieromtrent wenst. Deze testen zijn niet goedkoop, dat kan ik u alvast vertellen. De voordelen zijn gering.

gerbera
door gerbera Nov 26, 2020 om 11:38
7358 Antwoorden / 14 Vragen

We zijn inmiddels bijna een jaar verder en dan komt u met een reactie waarvan de Ts de vraag allang is vergeten.

pino123
door pino123 - Nov 26, 2020 om 12:52