jaapbol149
door jaapbol149 Apr 4, 2016 om 15:01
Voeding & gezondheid

Wat kun je doen als je buiten wilt zitten op balkon en rondom je wordt gerookt

5 hoog, naast en onder zit men te roken op het balkon, moeten wij dan maar vluchten naar binnen en alles sluiten ???  Maar ja men wil/mag NIET binnen roken, als iedereen is stopte !

23503 41 Rapporteer

simon55
door simon55 - Apr 4, 2016 om 15:21
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt je buren niet verbieden om niet te roken

marita5
door marita5 - Apr 4, 2016 om 16:29
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jaapbol149 ,

U heeft zelf al antwoord gegeven op uw vraag .

door 020222 Apr 6, 2016 om 19:00
4 Antwoorden / Vragen

Mag je als roker wel overlast geven. aan niet rokers gaan die rokers lekker binnen zin

marita5
door marita5 Apr 6, 2016 om 19:11
11495 Antwoorden / 15 Vragen

is ook goed , hoog en droog met een sigaret ;-)

lo
door lovewinnie - Apr 4, 2016 om 17:36
1204 Antwoorden / 1 Vragen

Overal worden rokers naar buiten gejagen ( zelf niet roker)  en roken ze keer verstandig buiten ( altijd goed ivm misschien kinderen in huis) moeten ze maar weer naar binnen.
Tja leven en laten leven. Heb ook wel is overlast van de vuurkorf van de buren, sluit me raam boven en klaar. Of stinkt hun eten,  tja ben dan allang blij dat ik dat niet hoef te eten.

ma
door madras - Apr 5, 2016 om 18:05
45 Antwoorden / 14 Vragen

We leven gelukkig niet in Amerika,daar mag je op je eigen balkon niet roken en hier nog wel en dat moet ook zo blijven.

tenormin
door tenormin Apr 6, 2016 om 20:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ook niet in parken, restaurants met grote terrassen e.d. Hier hangen ook bordjes voor winkels met NO SMOKING, dus ook niet buiten lopend.

ja
door jackyh Apr 6, 2016 om 21:27
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wat die parken betreft is waar maar in New York mag je wel op straat roken. Ook op pleinen mag je roken. Tegen de hekken van het park mag je ook roken alleen niet in het park, dus maar 1 stap verder.

tenormin
door tenormin Apr 7, 2016 om 17:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

USA is groter dan alleen N.Y. ;-). In Healdsburg mag het overwegend niet.

bo
door bornsol - Apr 6, 2016 om 11:21
133 Antwoorden / 35 Vragen

Moeten de Auto,s van u ook omrijden,o,ja GEROOKT VLEES GAAT LANGER MEE

endemion
door endemion Apr 8, 2016 om 16:32
237 Antwoorden / 3 Vragen

Slechte vergelijking. Omrijden is op de eerste plaats niet altijd een optie. Daarnaast zou je met omrijden juist meer kwalijke stoffen de lucht in jagen dan in een zo'n direct mogelijke route van A naar B rijden. Tevens is er ook geen goed alternatief (dankzij tegenwerking vd olie industrie) voor persoonlijke verplaatsing van grotere afstanden mogelijk dan die dmv de verbrandingsmotor. Dan is er ook nog sprake van een katalisator op een auto en dus doorgaans een veel volledigere en ook minder stinkende rookuitstoot. (er zijn trouwens ook al de nodige auto werende gebieden)

tonny1946
door tonny1946 - Apr 6, 2016 om 11:30
14 Antwoorden / 4 Vragen

ga je lekker binnen zitten ,ik ben een niet roker

ge
door gerard schukkink - Apr 6, 2016 om 11:35
1 Antwoorden / Vragen

Als je stopt met zeuren kun je heerlijk ontspannen buiten zitten.

endemion
door endemion Apr 8, 2016 om 16:35
237 Antwoorden / 3 Vragen

Dus zit je daar lekker te ontspannen, lekker je gedachte op nul proberen te zetten (aka mediteren) en dan komt die kwalm van zo'n sigaret of nog erger sigaar je neus binnen stromen, ja dan is de ontspanning al snel ver te zoeken hoor.

costnix
door costnix Jun 24, 2016 om 22:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zeker een roker! :-(
U weet blijkbaar niet, hoe erg het is om een longproblemen te hebben en vervolgens in de rookgang anderen temperen zitten.
Een tevreden roker is een onruststoker!

st
door stellaerrans Jun 25, 2016 om 11:47
Antwoorden / Vragen

Ik vind het helemaal geen "zeuren", integendeel... Ik heb zelf buren die veel roken en dat doen ze alleen buiten, onder mijn raam. Waarom niet binnen? Anders stinkt het. Jammer genoeg komt de rook mijn hele huis binnen en als de buren thuis zijn moeten alle ramen dicht. Bovendien heb ik net als Costnix longproblemen. Rookoverlast is een reel probleem in een dichtbewoonde buurt. Helaas tonen rokers zelden begrip voor niet rokers. Ik zit nu aan aan airco installatie te denken maar dat zal me een hoop geld kosten.

pr
door prettig - Apr 6, 2016 om 11:38
8 Antwoorden / 6 Vragen

Wat ben jij een aansteller.
Heb je weleens op de fiets gezeten?
Je weet niet wat je binnen krijgt.

endemion
door endemion Apr 8, 2016 om 16:51
237 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zit vaak zat op de fiets. En dan heb je vrij zelden last van vieze luchtjes hoor. Natuurlijk afhankelijk vd omgeving voor mij ook nu niet bepaald een gebied van heideweggetjes oid. Af en toe wil het wel eens dat een kwalm uitlaatgassen van een vrachtwagen of zo echt irritant je neus binnen komt. Maar als ik ff m'n geheugen doorloop komt het ook op de fiets nog vaker voor dat tabak kwalm je irriteert dan andere luchtverontreiniging. Op de fiet heb je tenminste wel het voordeel dat je er aan voorbij gaat en je dus ook wel je adem ff in kunt houden als je bepaalde nare kwalmen tegen komt.

Mocht je enkel doelen op de algehele luchtverontreiniging? Dan zitten daar ook wat haken en ogen aan als je het zo stelt.

costnix
door costnix Jun 24, 2016 om 22:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De TS is geen aansteller!!!

ve
door vergeetet - Apr 6, 2016 om 11:42
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ja joh, het moet niet gekker worden, ik heb op mijn balkon meer last van houtkachels.

ad
door ad5 - Apr 6, 2016 om 11:54
11 Antwoorden / 3 Vragen

Wat hier speelt is dat de rokende geen rekening houd met de niet rokenden. Zo simpel is het. Veel mensen hebben de instelling, ike ike ike en de rest kan stikken en geld het recht van de sterkste. Hopelijk zit u meneer Jaap Bol anders in elkaar, anders zou het niet terecht zijn dat u deze vraag hier stelt. Helaas hebt u geen keuze als u buiten wil zitten dan uitgerookt te worden.

vr1944
door vr1944 - Apr 6, 2016 om 12:07
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als astma patient en niet roker , kan ik je melden dat ik geen enkele last ondervind als mensen in mijn nabijheid buiten roken.Eigenlijk
ben je een gigantische zeurjaap .Laat me raden , je bent gestopt met roken.
 .

di
door diversion Apr 6, 2016 om 13:11
103 Antwoorden / 7 Vragen

Dan betwijfel ik of je echt (ernstig) last van astma hebt. Mijn moeder heeft ook last van astma en COPD en die kan absoluut niet tegen roken, en zo ken ik nog wel een paar mensen. Laat me raden: Je hebt rokers in je familie of vriendenkring.

vr1944
door vr1944 Apr 7, 2016 om 12:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Vooral blijven twijfelen . Maar voor alle duidelijk , ik kan ook niet tegen  binnenshuis roken in mijn nabijheid.Buitenshuis is er voldoende ruimte om rokers te mijden.Bovendien is de concentratie van de rook  dusdanig dat je er net zoveel last van hebt als van uitlaatgassen van motorvoertuigen .En inderdaad ik heb rokers in de familie en die roken binnen niet in mijn nabijheid.Dus het onzin om te klagen dat iemand op zijn balcon rookt,want daat niemand wat aan.

endemion
door endemion Apr 8, 2016 om 17:04
237 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe serieus moet je een reactie nemen waarbij de punten en komma's ronddansen alsof men flink gedrogeerd hier wat neerpent.

Overigens kan ik je melden dat de restrook welke een buiten roker mee naar binnen neemt genoeg kan zijn om de nodige irritaties te veroorzaken zowel letterlijk als figuurlijk.

weissman
door weissman - Apr 6, 2016 om 12:18
30 Antwoorden / 3 Vragen

Veel "meelevende" reacties, van stop toch met zeuren, moet je maar niet buiten gaan zitten.
Zo'n 10% van de bevolking heeft cara. Dat is een groep van 1.700.000 mensen.

Die zeuren niet over vieze rooklucht, die krijgen (haast) geen adem door rook.
En die mogen dus kennelijk niet genieten van de buitenlucht.....

st
door stellaerrans Jun 25, 2016 om 12:00
Antwoorden / Vragen

Goed geschreven, Weissman... Het verbaast me dat mensen hier soms zo onvriendelijk reageren en anderen als zeurders beschouwen. Mensen die hier een bericht plaatsen hebben steun en hulp nodig.
Helaas behoor ik zelf tot de Cara groep omdat ik de eerste 18 jaar van mijn leven veel passief gerookt heb en al 2 keer een klaplong gehad heb. En ik word ziek van de rook van de buren, als ik 's nachts mijn raam open heb lig ik in bed te hoesten. Overdag, als de buren thuis zijn, moet ik alle ramen dicht houden. Ik heb dus alle begrip voor mensen die zich in een soortgelijke situatie bevinden!

he
door hettin - Apr 6, 2016 om 12:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kan me helemaal in het probleem vinden; ik zat eens paar dagen in hotel in Willingen maar helaas lag mijn kamer boven de ingang van het hotel en daar stonden mensen buiten te roken m.a.g. dat rook in mijn kamer trok! Moest balkondeur dicht doen, daar ging mijn genieten van de boslucht!

di
door diversion - Apr 6, 2016 om 12:49
103 Antwoorden / 7 Vragen

Hier kunt u helaas weinig aan doen. Wellicht een gesprek aangaan, maar het is mijn ervaring dat dit zelden succes heeft. Het blijft de terreur van een minderheid. In de gezamenlijke kelder van ons appartementencomplex ligt het bijvoorbeeld vol met peuken van een klein aantal rokers in het gebouw. Je hoort 's morgens duidelijk aan het hoesten wie er naar zijn werk gaat (met de sigaret alsvast aangestoken voor onderweg). En als er maar één roker op een terras zit kan dit de atmosfeer op het hele terras verpesten. Maar goed, ook ik ben waarschijnlijk weer zo'n "zeikerd" (een uiterst populair woord tegenwoordig). En al die vergelijkingen die er voortdurend met de haren bij worden gesleept zijn natuurlijk ook om te lachen en alleen bedoeld om deze smerige gewoonte voor jezelf te verantwoorden.

di
door diversion - Apr 6, 2016 om 12:53
103 Antwoorden / 7 Vragen
mo
door mof - Apr 6, 2016 om 13:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Eerst vragen of ze rekening met jou willen houden. Daarna, wanneer niets verandert, een barbecu

endemion
door endemion Apr 8, 2016 om 17:14
237 Antwoorden / 3 Vragen

Tja daar komt toch aangenamere rook vanaf zeker als dat gemengd is met de geur van etenswaren. Misschien kun je beter een plastic zak in de fik steken daarmee kun je tenminste echt duidelijk je punt maken. Anders komt het wellicht niet aan hoe irritant/smerig tabakrooklucht wordt ervaren door niet rokers.

jo
door jo-an - Apr 6, 2016 om 13:10
11 Antwoorden / 0 Vragen

Alsjeblieft zeg zeur niet zo !! Als mensen nu ook al niet meer buiten mogen roken !!
Ga lekker in een hutje op de hei zitten zeg

ad
door ad5 Apr 6, 2016 om 14:59
11 Antwoorden / 3 Vragen

Precies wat ik bedoel

costnix
door costnix Jun 24, 2016 om 22:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De roken de minderheid 1,6 millioen verpest het milieu voor de zeer grote meerderheid.

Cookies
door Cookies Jun 25, 2016 om 12:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En de autorijdende - overgrote - meerderheid verpesten het milieu voor de minderheid.

ka
door kassajo - Apr 6, 2016 om 13:11
21 Antwoorden / 1 Vragen

Gevalletje Rijdende Rechter, zou ik zeggen. Waarschijnlijk gaat ie zeggen: op maandag, woensdag en vrijdag buiten roken, rest van de week binnen, zondag rustdag, dan wordt er niet gerookt.
Dit is mijn uitspraak en zo is het!
:-)

ho
door hoekpuntglas - Apr 6, 2016 om 14:14
1 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet of er sprake is van een huur- of koopwoning maar er is ongetwijfeld sprake van een Vereniging van Eigenaren (VvE). Elke VvE heeft een huishoudelijk reglement waarin is bepaald wat wel en wat niet mag. Als het roken op een balkon wel mag in de huidige situatie dan kunt u proberen met sympathisanten om de regels aan te passen. Dit kan tijdens een algemene ledenvergadering worden besproken en er kan over worden gestemd. Vooraf agenderen is dan wel must. Als u een koopwoning heeft dan bent u automatisch lid van de VvE. Als u huurder bent dan kunt u de verhuurder aanspreken. Ook dan is er sprake van regels waaraan huurders zich moeten houden. In ieder geval is dit nooit een verandering die even snel kan worden bereikt, maar meer een zaak van lange adem. Als het nu volgens de regels wel verboden is dan is het een kwestie van handhaven en kunt u de VvE resp. verhuurder ook aanspreken daarop.

bi
door bieslook Apr 27, 2016 om 14:52
4 Antwoorden / 10 Vragen

Wat een onzinnig antwoord. Als je eigenaar van een woning bent ben je niet automatisch lid van een Vereniging van Eigenaren. Dit geldt namelijk alleen bij een appartmentencomplex. De klager woont daar kennelijk en kan dan inderdaad daar contact mee opnemen. Maar het geldt niet voor alle eigen woningen.

ji
door jingle - Apr 6, 2016 om 14:54
36 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zal d'r ook wel niemand in de straat mogen BBQen ??

endemion
door endemion Apr 8, 2016 om 17:23
237 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom toch steeds die vergelijking met BBQ'en? Allereerst is dat niet iets dat structureel gebeurt. De meeste mensen BBQ'en hooguit enkele keren per jaar als er überhaupt al geBBQed wordt. Daarnaast is er enkel een korte periode van eventueel vervelend waaiende rook bij het aanmaken wat doorgaans sneller voor elkaar is dan het roken van een sigaret. Daarna rest vooral geur van lekker eten.

ke
door kerstdag - Apr 6, 2016 om 15:35
68 Antwoorden / 9 Vragen

Weer die rare verhalen. Buiten mag je nu eenmaal roken. Dat u er last van heeft, lijkt mij erg overdreven. Ga anders lekker op het balkon zitten als er een flinke wind staat! Niet zo zielig doen want u wil anderen dwingen buiten in de open lucht, niet te roken.

endemion
door endemion Apr 8, 2016 om 17:37
237 Antwoorden / 3 Vragen

Blijkbaar is regelgeving heilig voor jou (persoonlijk kijk bekijk ik het liever vanuit moraal standpunt). Dan is het wellicht interessant om je te beseffen dat het echt zo simpel als jij het stelt niet in elkaar steekt.
http://www.alliantienederlandrookvrij.nl/tabaksbeleid/wetgeving-openbare-ruimte/

"In de tabakswetgeving is roken in de open lucht altijd toegestaan, tenzij daardoor hinder of overlast ontstaat in ruimten waarin een rookverbod geldt of de rookvrije toegang tot die ruimten onmogelijk wordt gemaakt."

Wat nu als ik een rookverbod op mijn balkon instel?
(ja zo werkt het niet maar het is zo ver gezocht ook zeker niet)

ph
door philip36 - Apr 6, 2016 om 15:42
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Jammer genoeg is daar niets tegen te doen.

Iedereen die zegt zeur niet zo heeft geen benul wat een stank het voor een niet roker is.
Als iemand mag opkomen voor het roken van zijn sigaretje, zo mag een niet-roker ook opkomen voor een beetje schone lucht.
Ik denk, dat als een niet-roker op zijn balkon met een stok gaat zitten tikken tijdens het roken van de buren, dat de rokende buren snel zullen vragen of je met dat tikken willt houden.
De roker zal zijn peuk niet in het drinkwater gooien want hij wil schoon drinkwater binnen krijgen, zo wil een ander schone lucht binnen krijgen.

blok
door blok - Apr 6, 2016 om 15:52
79 Antwoorden / 8 Vragen

ventilator aanzetten op t balkon.

endemion
door endemion Apr 8, 2016 om 17:47
237 Antwoorden / 3 Vragen

En dat werkt in de geschetste situatie!? Lijkt me niet. Daarnaast moet dus diegene die de hinder ondervindt dus extra actie ondernemen (ventilator regelen, verlengkabel naar het balkon leggen, ruimte op balkon voor ventilator inrichten, en weer aanpassen als de wind draait, nog een ventilator regelen als het te hard waait etc) ipv het probleem bij de bron aanpakken dus dat de veroorzaker er voor zorgt dat men er geen hinder van ondervindt.

ja
door jackyh - Apr 6, 2016 om 16:37
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik word horendol van al die bellende mensen. Vreselijk vind ik dat ik ongevraagd naar dat gesprek moet luisteren. Wat een verademing met iemand die rookt. In mijn omgeving wordt altijd rekening gehouden met een ander maar in de buitenlucht kan ieder doen wat hij of zij wil. Installeer een ventilator op het balcon.

ad
door ad5 Apr 6, 2016 om 17:04
11 Antwoorden / 3 Vragen

Het praten tegen een ander persoon (via de telefoon of niet) lijkt mij wel wat anders als uitgerookt te worden met kanker verwekkende rook. Die ventilator op het balcon is wel een goede tip overigens.

ja
door jackyh Apr 6, 2016 om 21:31
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ga dan ook maar niet meer op straat lopen in de stad en maak geen gebruik meer van stadsbussen enz.  Probeer maar ergens te gaan wonen op het platteland maar wel snel anders is je toekomstig huis ingenomen door een vluchteling.

de
door dede0 - Apr 6, 2016 om 17:46
27 Antwoorden / 26 Vragen

Helaas, wij niet-rokers zijn dan de pineut. Naar binnen dus, want de rokers neerknallen mag niet.

ph
door philip36 Apr 6, 2016 om 17:52
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Uitroken helpt ook niet.

ti
door tineque - Apr 6, 2016 om 18:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Men wordt overal beschermd tegen rokers, behalve in je eigen huis. Mensen mogen roken in eigen huis/tuin. De buren moeten zich daar tegen beschermen door of binnen te blijven of (als de rook door de kieren/naden/ ramen komt) naar buiten vluchten. Overigens is het wel zo dat als je alle maatregelen genomen hebt wat betreft isolatie en nog steeds last, je de woningbouw vereniging kunt inschaklen. De buren vragen om hun verslaving elders te beoefenen danwel te stoppen met de overlast helpt niet. Verslaafde mensen (rokers) houden geen rekening met anderen. Ikzelf heb last van een rokende buurvrouw. Ik ben geen ex roker. Live and let live geldt voor iedereen, niet alleen voor mensen die last hebben van....

door 020222 - Apr 6, 2016 om 19:07
4 Antwoorden / Vragen
koekeloer
door koekeloer - Apr 6, 2016 om 19:19
562 Antwoorden / 18 Vragen

Of ga lekker meeroken.

adko
door adko - Apr 6, 2016 om 19:51
24 Antwoorden / 0 Vragen

Open haarden en vuurkorven geven in het voor- en naseizoen veel meer hinder dan een sigaretje, lijkt mij.
De stank van die open haarden komt ook in je huis als de ramen en deuren gesloten zijn.

endemion
door endemion - Apr 6, 2016 om 20:38
237 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind de instelling vd meeste hier wel een beetje vreemd hoor. Dus dat je pech hebt en maar moet vluchten. Is zo'n balkon niet juist om oa van de frisse lucht te genieten!? En dan zijn er een paar die dat vergallen en dan zou jij fout zitten om daar iets van te vinden!? Die rokers gaan dubbel in overtreding tov de enige universele wet namelijk die van "doe geen kwaad". Op de eerste plaats doen ze zichzelf kwaad want we weten allemaal dat rook niet bevordelijk is voor je gezondheid. Op de tweede plaats doen ze andere kwaad aan door ze zonder pardon blood te stellen aan duizende stoffen die enkel verslaafden willen inademen.

Nu ben ik zelf niet zo zeer voorstander van democratie aangezien ik door heb dat statisme ook democratie niet kan werken. Maar de meeste Nederlanders zijn best wel in hun nopjes van democratie echter als het op roken aan komt moet die minderheid gewoon z'n gang kunnen gaan!? En aangezien we nogal dicht op elkaar zitten gezien het gebrek aan ruimte / overvloed aan mensen binnen de landsgrenzen is het des te idioter (de logica is zoek).

Ba
door BarLin - Apr 6, 2016 om 23:47
2 Antwoorden / Vragen

Ja, op het werk mag niet gerookt worden. Mijn buren roken (heel veel) en de rook komt regelmatig in mijn keuken terecht, vooral als het wat hard waait bij zuidwesten wind. Het stinkt en ik moet ervan hoesten. En dat in mijn eigen huis. Schutting verhogen mag niet.

frits
door frits - Apr 7, 2016 om 00:21
146 Antwoorden / 5 Vragen

Iedereen stoppen omdat jij dat wil ???, laat je eens nakijken. Misschien kun je vluchten, bv in ieder geval naar het buitenland, als je naar binnen vlucht vergeet de kieren niet af te dichten, muggezifter.

Eliza1959
door Eliza1959 - Apr 7, 2016 om 00:29
9 Antwoorden / 1 Vragen

Niet-rokers hebben jarenlang lopen zeuren voor rookvrije ruimtes, overal werden wij verbannen. En nu jullie dit voor elkaar hebben willen jullie nog een stapje verder. Zoals het gezegde: " geef je één vinger, willen ze de hele hand". Ik word kotsmisselijk van al die zeurende niet-rokers, of rokers die net gestopt zijn, en opeens lid zijn van de anti-rook brigade. Dit is het resultaat van jullie anti-rook campagne, wij buiten en jullie binnen. Dus laat ons rustig roken en hou op met dat gezeur.

ph
door philip36 Apr 8, 2016 om 11:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat hier over roken op een balkon.
Hopelijk komt er een wet, dat als je thuis rookt dat binnen moet doen met ramen en deuren dicht.
De niet-rokers worden letterlijk kotsmisselijk van de sigarettenrook.

endemion
door endemion Apr 8, 2016 om 16:24
237 Antwoorden / 3 Vragen

Ik word ook kotsmisselijk van die lui die lopen te zeuren dat ik niet in het zwembad mag pissen. Dat ze maar lekker het water uit gaan! [sarcasme]

Dat "wij naar buiten en jullie naar binnen". Waarom zou zich dat vertalen naar privéruimte? Sowieso dat deel "wij naar buiten" geld ook alleen maar als er geen speciale rook ruimte mogelijk is. Thuis mag je gewoon binnen roken hoor! Maar nee dat wordt ook weer niet gedaan want dan gaat het hele huis naar rook stinken en verkleuren plafond en muren van de tabak aanslag. Dus dan ook thuis maar naar buiten want die smeerzooi wil ook de roker niet in huis. Maar dus wel in eigen longen en de buren moeten dan ook maar "meegenieten"!

ad
door ad5 Apr 10, 2016 om 14:58
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ik plas altijd in het zwembad, mag dat dan niet?

costnix
door costnix Jun 24, 2016 om 22:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie u wel terug bij de longarts (brochus carcinoom), cardioloog (infarct), vaatchirurg (dottere, stenten en amputatie van benen)

christin
door christin - Apr 7, 2016 om 03:20
105 Antwoorden / 4 Vragen

Bij mij frituren en barbecuen mijn buren op hun balkon en lijkt het soms of ik in een snackbar woon. Ik zie tegen de zomer op want dan moet ik mijn slaapkamerraam en de balkondeur sluiten maar dan nog gaat die stank door het hele huis. Ze gebruiken het balkon als een buiten keuken. Mag dat?

jo
door jorisw Apr 7, 2016 om 10:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Of dat mag staat in het huurcontract of reglement. Als daar niet in staat over BBQ-en en frituren dan mag het.

ma
door madras Apr 7, 2016 om 17:45
45 Antwoorden / 14 Vragen

Bij mij in de flat mag je niet op het balkon barbecuen met houtskool maar men mag wel barbecuen met een barbeceu die op stroom werkt.
Maar weet je wat goor is (ondanks dat ik zelf ook rook) dat er soms ook in de lift word gerookt.

christin
door christin Jun 24, 2016 om 17:07
105 Antwoorden / 4 Vragen

Nee natuurlijk mag open vuur niet op het balkon staat in de reglementen maar ja het gebeurt wel. Laatst hoorde ik dat mensen de wasmachine op het balkon hadden gezet en de regenpijp gebruikten als afvoer !!! Dan spoor je toch niet ? Roken in de lift gebeurt hier sporadisch. Soms door jongelui die hier niet wonen maar dat hou je altijd.

PG
door PGkassa - Apr 7, 2016 om 09:29
3 Antwoorden / Vragen

je kan ze niet verbieden om te roken, misschien wel om uit te ademen

to
door toutemoi - Apr 7, 2016 om 16:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Men rookt niet voor niets op het balkon  !
Dus stoppen ?
Forget it  !

re
door red1 - Apr 8, 2016 om 10:04
329 Antwoorden / 1 Vragen

astronouten pak aandoen

ro
door ronny530 - Apr 8, 2016 om 18:44
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Rokers zijn het uitschot van de samenleving geworden en moeten in kampen ondergebracht worden zodat de ex rokers niet meer met hun verslaving geconfronteerd kunnen worden maar dit terzijde. Rokers zijn juist goed voor de economie want ze betalen belasting over de tabak en de torenhoge accijnzen en ook nog een btw of een goedje van zeg 40 gram shag.
Stel je eens voor dat we massaal stoppen met zaken die niet goed voor ons zijn zoals een sigaret roken, een borrel op zijn tijd en de auto de deur uit doen dan gaat ons landje failliet. U klaagt om het klagen want in ons landje is het niet bijster vaak windstil. En dan nog toen op school de betekenis van het woord tolerantie werdt uitgelegd heeft u blijkbaar zitten slapen.

reflecs
door reflecs Apr 8, 2016 om 19:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

"In ons landje is het niet bijster vaak windstil" ____En al helemaal niet 5 hoog.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 10, 2016 om 22:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat u last heeft van de rook is vervelend maar uw buren zullen toch niet 24/7 staan te roken.  Geniet op de momenten dat ze er even niet staan te paffen.
Diewilik

he
door hendrika39 - Apr 21, 2016 om 12:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gezeur altijd over roken. Heb je weleens gedacht wat de auto's uitstoten.
En vliegtuigen! Dat ademen we ook in.

holstein
door holstein - Jun 25, 2016 om 10:01
922 Antwoorden / 16 Vragen

Laat ik eerst zeggen dat zelf ik al jaren niet meer rook, maar moet het in dit geval wel voor de rokers opnemen, want die mensen mogen buiten en in eigen omgeving toch zelf bepalen of ze willen roken.
De anti rokers lobby wil nu zelfs de rookruimtes in kroegen ook alweer gaan verbieden, zoek een eigen leven zeg ik dan maar weer.
Ik wordt er een beetje moe van dat er altijd een aantal mensen zijn die een ander steeds meer dingen wil gaan verbieden, omdat het niet in hun leven past, lijkt het geloof wel, alleen maar verboden voor de zondaars!