da
door daviddavid Apr 25, 2004 om 02:20
Voeding & gezondheid

Wat kun je het beste smeren tegen een te droge huid.

Omdat ik nogal veel in het zwembad te vinden ben heb ik last van een ietwat droge huid. Nu leek het mij een goed idee om er daarom naar het douchen wat op te smeren.

Wat kun je het beste gebruiken. Lotion milk olie vetvrij of iets anders? Ik kan er geen wijs uit in de winkel.

O ja, ik wil wel dat het een beetje snel intrekt. Na tien minuten wil ik gewoon een tshirt kunnen aantrekken zonder dat het plakt of nog vet aan voelt

7552 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 25, 2004 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een shampoo en/of lotion met de Aloë Vera erin werkt prima tegen een droge huid. Dit wordt zeer snel door de huid opgenomen en voelt niet plakkerig aan! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 27, 2004 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn heel wat middeltjes tegen een droge huid. Ga naar een goede drogist en laat je adviseren wat voor jou het beste is. Wil je iets met een geur of juist niet, heb je ook een gevoelige huid? Ik wil je ook wel een advies geven maar dan heb ik iets meer informatie nodig.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2004 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt dat u een reactie wilde geven.

Ik heb niet echt last van een gevoelige huid en ik wil iets wat niet gaat plakken, dus niet dat gevoel dat je met je handen in de chips hebt zitten graaien (en dat dan over je hele lichaam) als je er een half uur terug iets hebt opgesmeerd. Er hoeft niks in te zitten, het hoeft alleen het uitdrogen van de huid tegen te gaan.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2004 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zou een bodylotion kunnen gebruiken voor de droge huid. Sanex heeft ook een bodygel voor de droge huid, die is zeer zeker niet vet omdat het op gelbasis is ( waterbasis). Succes ermee!

ve
door verwijderd - May 10, 2004 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aantal tips tegen te droge huid.

Gebruik altijd een doucheprodukt met neutrale pH waarde waarin geen zeep zit (Sanex bijvoorbeeld). Koop een goede babyolie (natusan) en smeer je na het wassen van top tot teen in. (niet onder de kraan natuurlijk).Laat een paar seconden intrekken en spoel dan met lauwwarm water af. Babyolie is, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, niet zoals de vettige slaolie! Je komt dus niet als een kleffe oliebol onder de douche vandaan.

Dep, nooit hard wrijven, je droog. Je bent in een mum van tijd klaar omdat het water van je afloopt.

Je velletje is heerlijk zacht en plakt absoluut niet.

Zorg ervoor dat je douchewater nooit te warm is. Dat voelt wel lekker aan maar is heel slecht voor je huid.

Wanneer je (zoals ik) elke dag onder de douche gaat was dan niet iedere keer je hele lijf met water en 'zeep'. Doe dat alleen met je oksels, voeten en edele delen. De rest spoel je alleen met lauwwarm water af. Dat is echt voldoende. Om de dag helemaal met water en 'zeep' is meer dan genoeg.

Niet te veel scrubben! Hierdoor voelt je huid maar kort echt lekker aan. Daarna komen de schilfertjes weer. Hooguit 1x per week doen.