Ra
door RamSien Nov 24, 2021 om 13:35
Voeding & gezondheid

Waterstofperoide

mijn vraag is deze:

Mijn tandarts laat al zijn patiënten

(gevaccineerd of niet) voor de behandeling een aantal minuten de mond spoelen met waterstofperoxide voor zijn eigen bescherming.

Ik vraag mij af of dit toegestaan is en of andere tandartsen dit ook doen.

Met vriendelijke groet,

RamNies.

10531 17 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 24, 2021 om 13:46
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Kwaad kan het niet en de tandarts zal het laten doen omdat het bruist, desinfecteert en schoonmaakt.
vr.gr.

Thecla58
door Thecla58 - Nov 24, 2021 om 13:47
843 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo RamNies,

Het is iedere ondernemer (en een tandarts is dat ook) toegestaan, volgens mij, om extra maatregelen te nemen om besmettingen te voorkomen. Ik zou het toejuichen als elke tandarts dat zou doen. Mijn tandarts doet dat in ieder geval wel.

Overigens als je een ontsteking in je tandvlees hebt, wordt ook vaak waterstofperoxide geadviseerd.

Tot slot, mooi dat jouw tandarts geen verschil maakt tussen zijn cliënten. Met of zonder prik.

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2021 om 14:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wat een fijne tandarts. Vooral dat  gevaccinnerd of niet. Uw tandarts zal u en anderen niet met pure peroxide laten spoelen maar de verdunde. Dus kan helemaal geen kwaad, integendeel zelfs.

sira
door sira - Nov 24, 2021 om 14:10
2290 Antwoorden / 24 Vragen

OP het Radar forum is een zelfde vraag gesteld, dus er zijn meer tandartsen die dat doen:
Waterstofperoxide tandarts

getty
door getty - Nov 24, 2021 om 14:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit mag, succes bij het zoeken van een tandarts die dit niet doet...

Gr
door Grunn1 - Nov 24, 2021 om 15:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Mijn tandarts doet het ook. Het kan geen kwaad en het dood veel bacteriën in je mond.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 24, 2021 om 15:44
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn tandarts doet dat al jaren en mijn vorige meestal tandartsen ook. Mondhygeinisten idem. Zie ter nadere info o.a. deze https://www.ahealthylife.nl/is-het-veilig-om-waterstofperoxide-te-drinken/https://waarzitwatin.nl/stoffen/waterstofperoxide en deze: https://www.ahealthylife.nl/is-het-veilig-om-waterstofperoxide-te-drinken/

panter22
door panter22 - Nov 24, 2021 om 17:09
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is voor het eerst dat ik van hoor dat een tandarts dit doet.

ha
door hansvangorkum Nov 26, 2021 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar kom jij dan wel eens bij de tandarts?

panter22
door panter22 Nov 26, 2021 om 13:56
6599 Antwoorden / Vragen

Ja hoor minimaal 2 keer per jaar voor controle. Ik heb de afgelopen jaren van alles aan mijn gebit laten doen.
Die tandarts van mij is niet zo bang uitgevallen.

marita5
door marita5 - Nov 24, 2021 om 17:32
11495 Antwoorden / 15 Vragen
sw
door swat1500 - Nov 24, 2021 om 18:27
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat is toegestaan. Ja, u mag ook weigeren maar dan mag de tandarts uw behandeling ook weigeren. Dus maak een verstandige keuze.
Mijn tandarts doet dit overigens ook.

Ik raad u niet aan uzelf te vaccineren met watersofperoxide.

pe
door peentjes - Nov 24, 2021 om 20:03
421 Antwoorden / 0 Vragen

Een minuut, niet langer. Mijn tandarts doet dit ook. En ik vraag me op zo'n moment niet af of het wel is toegstaan.

gerbera
door gerbera - Nov 25, 2021 om 15:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wat dacht u dat er in het mondwater zit wat overal verkrijgbaar is, juist ja sterk verdunde waterstofperoxide wat ook de tandarts gebruikt voor ontsmetting van de mond.

Yv
door Yvonne-909 - Nov 26, 2021 om 10:34
14 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn tandarts en mondhygiëniste deden dit (eind vorig jaar) al, 2 minuten spoelen.
Is geen lekker spul, goed uitspugen, maar heb er begrip voor dat dit voor hun en onze veiligheid gedaan wordt. Ik wil wel heel graag een controle- of behandelafspraak hebben.

Ik had gisteren een wortelkanaalbehandeling  hierbij werd gespoeld met een chlooroplossing. Ook nooit geweten, rare gedachte, maar zal wel functioneel zijn.

mo
door mof - Nov 26, 2021 om 11:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

https://www.apotheek.nl/medicijnen/waterstofperoxide-voor-in-de-mond

Waterstofperoxide mag gebruikt worden om de mond te spoelen. DAt mag de tandarts doen voor UW beschrming.
OF hij/zij dat mag doen voor eigen bescherming betwijfel ik. In ieder geval zou ik dit niet betalen. Want u betaalt al voor zijn mondkapje dat hij/zij voor de corona epidemie ook
eigenlijk al standaard droeg.

mj
door mj. mulder - Nov 26, 2021 om 14:37
1 Antwoorden / Vragen

Ik moet dat ook bij mijn tandarts. Heb me nooit afgevraagd of dit mag. Ik vind het normaal dat de tandarts zich beschermt.

ma
door marleenvanh - Nov 28, 2021 om 15:15
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ja mijn tandarts ook. Vorig jaar al. Een tandarts is een dokter en weet precies wat wel en niet kan/mag. Ik zou blij zijn met zo'n tandarts. Misschien is het zelfs wel verplicht nu voor tandartsen om dat te doen. En waarom zou dat A. niet goed zijn en (daarom) B. niet mogen?

justmeagain
door justmeagain - Nov 28, 2021 om 22:35
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik weet niet beter dat ik dat ieder jaar 2x moet doen, dit al zeker 10 jaar lang. Ontsmetting is ook belangrijk mocht er een sneetje of iets ontstaan. Dat is gelijk gedesinfecteerd.