ma
door mathijns Jul 2, 2019 om 07:50
Voeding & gezondheid

Weight watchers invite een vriend

Bij weight watchers hebben ze een actie dat wanneer je een vriend(in) uitnodigd je een maand gratis krijgt.
Je krijgt inderdaad ook de maand gratis waarin je jouw vriend(in) uitgenodigd hebt en zij of hij langer dan 2 weken member blijft, maar je contract word wel met 1 maand verlengt.

Wij hadden een 13 maanden contract waarbij 1 maand gratis en deze op 11-2018 afgesloten. Nu wilde wij ons abonnement opzeggen en bleek ik pas in 01-2020 op te kunnen zeggen.
Uiteindelijk betaal je dan alsnog voor de "maand gratis" en is er helemaal niks gratis bij. Na het lezen van de voorwaarden staat er wel in vermeld dat je contract verlengt word maar niet dat dit betekend dat je voor die verlenging moet betalen. Kortom ik zorg voor extra abonnees voor weight watchers en word niet beloond met daadwerkelijk 2 maanden gratis.

Ik heb al contact gehad met weigth watchers en zij geven mij geen fatsoenlijk antwoord. Zij ontwijken de vragen en sturen alleen maar template emails met halve antwoorden. Is er nog iets wat ik kan doen?

1683 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2019 om 08:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt toch in ieder geval voor één maand niet hoeven betalen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 2, 2019 om 08:32
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Het probleem is hier denk ik dat u niet goed heeft gelezen wat u heeft afgesloten, de contractvoorwaarden dus. Het contract dat op 11-2019 is ingegaan duur dus tot 01-2020. Ik ga er daarbij vanuit dat u niet opnieuw een nota heeft ontvangen en dus niets extra behoefde of behoeft te betalen.

Als u wel extra heeft betaald of van u wordt verwacht te betalen, dan is is er sprake van in gebreke blijven door weight watchers in naleving van de overeenkomst en behoeft u niets te betalen! Het is dan wel verstandig om schriftelijk (en aangetekend verzenden) met de opzegdatum die volgens u juist is.

schade bij niet naleven overeenkomst

ne
door neodutchio - Jul 2, 2019 om 08:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

In november afgesloten, dus december een maand gratis en in januari gaat het jaarcontract in. Het is niet zo dat u een jaarcontract krijgt waar u maar 11 maanden van hoeft te betalen.

panter22
door panter22 - Jul 2, 2019 om 09:14
6599 Antwoorden / Vragen

Op 1 november 2018 heb je een contract gesloten met WW.
Je hebt 1 maand gratis gekregen, dan gaat het contract in op 1 december 2019.
Vanaf die datum moet je betalen. Dan kun je opzeggen met 13 maanden vanaf 1 november. Dat klopt.
Dus per 1 december 2019 ben je van het contract af.
Maar nu maak je een vriend of vriendin lid. Krijg jij weer een maand gratis. Dan wordt je contract met die gratis maand verlengd.
Dus dan kun je pas op 1 januari 2020 van het contract af.
Maar je kunt nu wel opzeggen en dan moet je nog inclusief de maand juli 5 maanden betalen.
Kun je aan het eind van het jaar even op je bankrekening nazien. Als het goed is heb je voor 12 maanden betaald en 14 maanden lid geweest van de WW.

ma
door mathijns Jul 2, 2019 om 16:27
Antwoorden / 1 Vragen

ik heb in november 2018 een contract voor 13 maanden afgesloten dus zou december 2019 mijn laatste maand moeten zijn. Nu heb ik 2x een vriend uitgenodigd waardoor ik 2 maanden gratis heb gekregen, maar mijn contract is dan verlengt met 2 maanden. Nu eindigt mijn contract dus op februari 2020. Waardoor je alsnog voor die 2 "gratis maanden" betaald.

Ik wil best betalen voor het contract wat ik heb afgesloten alleen vind ik het keiharde misleiding om iets een maand gratis te noemen wat het dus niet is.
De maanden januari 2019 en februari 2019 heb ik niet hoeven betalen vanwege de zogenoemde actie. Maar doordat mijn contract verlengt is met 2 maanden. Is mijn einde contract niet december 2019 maar nu februari 2020. Ik betaal dan alsnog voor de gratis gekregen maanden... In welk opzicht is het dan gratis?

aurora1
door aurora1 Jul 2, 2019 om 17:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u niet beter vrienden uitnodigen om bijv. een paar keer per week een stukje te gaan fietsen of lopen o.i.d.?
Dat is gratis en vrienden voelen zich dan niet verplicht om u een plezier te doen door zelf een duur abonnement te nemen.
U kunt dan bijv. onderling afspreken om erna bij toerbeurt bij elkaar een gezond hapje te eten. Gezonde maaltijden zijn op internet te vinden en een boekje van de WW is voor een paar centen bij de kringloop te vinden of gratis in te zien bij de openbare bibliotheek om recepten te bekijken.