Sa
door SamuelDugulan Jul 14, 2020 om 12:48
Voeding & gezondheid

Welk product voor pijnlijke spieren? Iemand ervaring met een werkend product?

Na het voetballen heb ik altijd veel last van spierpijn. Eerder behandelde ik het altijd met rust, maar ik wil graag eens mijn spieren laten masseren. Ik ben hier totaal niet thuis in, dus heeft iemand enig idee wat je het beste kunt gebruiken voor pijnlijke spieren?

Moet ik dan massage olie hebben, of kan ik dan misschien beter iets van warme balsem gebruiken? Of hangt het er dan ook nog vanaf welke spieren het zijn? Het gaat voornamelijk om de spieren in mijn bovenbeen.

Plus heeft iemand ook ervaring met een product dat ook écht helpt en niet alleen pretendeert dat het helpt. Mocht het in een totaal andere hoek zitten dan in de massageproducten, dan hoor ik het ook graag!

2316 11 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 14, 2020 om 12:55
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo SamuelDugulan ,

Lees deze tips eens , klik op de rode regel .

https://gezondnu.nl/dossiers/sport-en-beweging/spierpijn/16-tips-spierpijn/

mi
door miennaamishaaz - Jul 14, 2020 om 13:17
725 Antwoorden / 1 Vragen

Voordat u allerlij middeltjes gaat gebruiken is het het beste om eerst met een Fysio-therapeut te praten over de klachten die u heeft.
Deze kan u dan het juiste advies geven over wat u moet doen bij spierpijn.

Donuts
door Donuts - Jul 14, 2020 om 13:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom niet naar een goede (sport) masseur? Edit: ik heb geen ervaring met massage producten, maar ik weet uit persoonlijke ervaring wel dat 'afbouwen' goed werkt. Dus niet na de wedstrijd in de auto stappen, maar naar huis wandelen of rustig fietsen (als het kwa afstand te doen is).

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 14, 2020 om 13:45
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Het is in elk geval belangrijk dat u na het sporten goed drinkt om het ontstane vochttekort aan te vullen.
verder een banaantje en zoet beleg is ook niet verkeerd.

aurora1
door aurora1 - Jul 14, 2020 om 13:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent/hebt u wel voldoende getraind? Ook eerst een warming up gedaan? Erna warming down en niet te snel afkoelen, goede kleding? Het is nmm ongewoon om elke keer spierpijn te hebben. Heeft u uw huisarts al eens dit voorgelegd? Dus of u misschien "iets onder de leden heeft", geen juiste voeding heeft (vitaminen, mineralen, magnesium bijv.). Beweegt u buiten een keertje voetballen wel voldoende?

Verder kan bijv. tijgerbalsem helpen bij incidentele spierpijn. Maar ik zou beginnen met een bezoek aan de huisarts.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 14, 2020 om 15:31
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Raadpleeg uw huisarts en die zal u mogelijk verwijzen naar een fisiotherapeut (of sportmasseur). Begin niet zomaar aan welk middeltje dan ook.

rj
door rjw - Jul 14, 2020 om 15:31
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Is er geen masseur op de sportclub die kan adviseren? En iets dat bij mij werkt hoeft niet de beste oplossing te zijn voor jou.

me
door mein33 - Jul 14, 2020 om 17:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Rust is een slechte manier om van je spierpijn af te komen, want bij de eerst volgende inspanning begint het feest weer opnieuw.
Meer training  zal u goed doen en de spierpijn, van dat potje voetbal, zal dan snel tot het verleden behoren, daar heb je als amateur geen smeerseltje voor/bij nodig.
Toch een beetje last, neem een warm bad of douche !

Romano88
door Romano88 - Jul 15, 2020 om 19:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

Waar heb je de spierpijn zitten?

Sa
door SamuelDugulan - Jul 16, 2020 om 14:28
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de tips allen. Het zit voornamelijk achter bij mijn bovenbeen. Ik heb een tijdje geleden een hamstringblessure gehad. Hiervoor heb ik ook bij de fysio gelopen. Echter, ik blijf er last van houden als ik 90 volle minuten voetbal. Misschien wordt het tijd om ook wat te minderen, maar goed als je het leuk vindt, dan is dat moeilijk. Dus ik dacht dat met behulp van bijv. massage het wat beter uit te houden is. Maar goed, er zijn veel opties binnen dat gebied (olie met hand, een foam roller, balsem met de hand). Ik was benieuwd of iemand daar ervaring mee had.

Niet direct rust houden is wel een goede tip. Dat is iets wat ik dus wel doe. Het gaat van zeer intensief, naar complete rust, dus dat kan ik meenemen!

Romano88
door Romano88 Jul 16, 2020 om 17:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zou je nog verschillende kanten op kunnen gaan qua waar het zit. De vraag die bij mij dan eerst nog zou leven of het niet de aanhechting is van de hamstrings of de spier zelf. Voor de spier zelf zijn er al verschillende tips gegeven. Wat je ook nog kunt overwegen is doorbloeding stimuleren aan de achterzijde door middel van cuppingtherapie. Juist die plek kun je zelf eigenlijk best goed bij komen om het bij jezelf uit te oefenen. Wel heb je dan olie en een cuppingset nodig om de spieren doorbloeding te geven. Maar sowieso zou ik na het sporten altijd een cooling down inzetten door even nog rustig door te blijven lopen (stevig wandelen) gevolgd door rekoefeningen. Tenslotte zou je kunnen kijken naar bijv. de inname van magnesium.

Je kan altijd nog naar een (sport)masseur erbij gaan om je professioneel te laten masseren.

pe
door peentjes - Jul 21, 2020 om 16:32
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik een product dat echt helpt. Het heet Biofreeze. Het is een koudebalsem die direct en uren lang werkt.
Je mag het alleen niet te vaak gebruiken, maar dta staat aangegeven.