mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Jan 20, 2023 om 09:33
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met oogmeting in brillenwinkel?

mijn ogen gaan wat achteruit, nu wil ik een uitgebreide meting laten doen bij een brillenwinkels zoals Specsavers, Pearle of Hans Anders. Wie heeft hier ervaring mee / is het bevallen?

10786 36 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jan 20, 2023 om 09:38
11494 Antwoorden / 15 Vragen
sira
door sira - Jan 20, 2023 om 09:47
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Persoonlijk ga ik liever naar een echte oogarts. Ik ga ieder jaar naar de oogarts in het ziekenhuis. Volgende maand krijg ik daar weer een gezichtsveldonderzoek.

Ik heb de ervaring met mijn moeder die al 3x een nieuwe bril kreeg bij de opticiën, maar er niet prettig mee zag.  We hebben toen een afspraak gemaakt bij een oogarts, ook in een ziekenhuis, en daar bleek dat ze staar had.

getty
door getty Jan 20, 2023 om 09:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar je kan toch niet maar zo naar de oogarts voor een gewone oogmeting?

sira
door sira Jan 20, 2023 om 10:10
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Een oogarts doet een uitgebreider onderzoek dan een opticiën. En je kunt daar gewoon 1x per jaar naar toe.

Ik moet altijd eerst naar de optometrist, want ik draag al 47 jaar contactlenzen. De optometrist doet de algehele controle, zoals oogdrukmeting, sterkte van lenzen en/of bril. Ook kan ik daar een briefje meekrijgen m.b.t. de oogmeting, zodat ik naar de opticiën kan voor een (reserve)bril. Lenzen (harde) bestel ik ook via de optometrist, indien nodig.

Volgende maand krijg ik eerst een gezichtsveldonderzoek en moet daarna naar de optometrist.  Ziet de optometrist gekke dingen dan moet ik een deur verder naar de oogarts.

atlas1302
door atlas1302 Jan 20, 2023 om 10:34
341 Antwoorden / 13 Vragen

Een goede opticiën zou een staar kunnen constateren, bij mij was dat ook zo. Met die verwijzing kan je al bij de oogspecialist terecht, immers er is staar geconstateerd. Dat zij liever brilletjes verkopen dat is logisch, hebben ze bijj mij ook geprobeerd.
Dus het antwoord in mijn geval is, ja het is mogelijk. Specseavers in mijn geval.

Wat is staar, om het kort te zeggen in eigen woorden, je ziet wazig net alsof je door een bril kijkt waarvan de glazen dof/troebel lijken. Dus dit is al een behoorlijk ijkpunt, en een bezoekje zou zeker geen kwaad kunnen...als de opticiën ook eerlijk is.

sira
door sira Jan 20, 2023 om 10:50
2289 Antwoorden / 24 Vragen

@Atlas
Bij mijn moeder werd het dus niet door de opticiën geconsteerd, maar (na 3 brillen) pas bij de oogarts. Het was overigens geen opticiën van één van de bekende ketens.

atlas1302
door atlas1302 Jan 20, 2023 om 11:35
341 Antwoorden / 13 Vragen

Jammer van die opticiën , na 3 brillen moeten er toch wel lampjes gaan branden en dat is ook gebeurd blijkbaar. Zou zo'n opticiën daar nu eigenlijk op aan te spreken zijn, zijn toch 3 brillen met geen resultaat geweest. Kost toch centjes, nietwaar.

Ik ben bij Pearl terug gegaan met de uitslag van specseavers, de verantwoordelijke leidinggevende bood zijn escuus aan en heeft de betrokkenen ontslagen. Het geeft toch een rot gevoel eigenlijk.

sira
door sira Jan 20, 2023 om 11:59
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Toen ik mijn moeder na de laatste bril adviseerde om een keer naar de oogarts in het ziekenhuis te gaan, dacht ik zelf ook niet aan staar.

Dat ik zelf ook naar de oogarts in het ziekenhuis ga, is gewoonte en dateert nog van de jaren '60. Mijn ouders kregen advies van de schoolarts om met mij naar de oogarts te gaan. Wij zijn toen terechtgekomen bij Dr. Cozijnsen in Veenendaal. Deze man had een eigen praktijk en was tevens oogchirurg in het toenmalige ziekenhuis in Veenendaal.

pr
door prikker Jan 20, 2023 om 12:01
14 Antwoorden / 1 Vragen

@Sira

Hier sta ik van te kijken, want ik wilde ook graag een oogmeting van mijn ziekenhuis, maar ik ben zowel bij een commerciele oogkliniek als het reguliere ziekenhuis in mijn stad geweest en beiden weigerden mij concrete oogwaarden te geven... ik heb hier expliciet om gevraagd omdat ik problemen had bij het aanmeten van een nieuwe bril.... Ze weigerden mij keihard concrete oogwaarden mee te geven, gaven slechts aan of er problemen waren en verwezen me door naar de commerciële brillenwinkels. Bovendien stuurde het reguliere Zieken huis onlangs een brief waarin ze aangeven minder oogonderzoeken gingen doen omdat de commerciële brillenwinkels dit 'net zo goed konden doen'.

Ik voelde me dan ook erg overgeleverd aan de commerciele brillenmaffia zoals Hans Anders, Pearle, etc etc...

sira
door sira Jan 20, 2023 om 12:16
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Bij mijn optometrist is het nooit een probleem. Ze doet alle benodigde onderzoeken en als blijkt dat de sterkte is veranderd en ik ook ervaar dat de nieuwe sterkte beter is, bestelt ze nieuwe contactlenzen voor mij.

Vorig jaar heb ik haar gevraagd of ze de sterkte van mijn reservebril wilde meten, omdat ik me 's avonds moest inspannen met tv kijken.. Dan krijg ik altijd eerst de discussie dat ik de lenzen een aantal uren niet mag dragen, maar dat is geen optie voor mij. Mijn reservebril is bedoeld om er direct mee te kunnen zien en niet pas als mijn ogen na een aantal uren zijn veranderd. Ook die keer heb ik een recept meegekregen waarmee ik naar de opticiën ben gegaan voor een nieuwe bril.

Het betreft hier Ziekenhuis Rivierenland in Tiel.

in
door inno1 - Jan 20, 2023 om 10:02
115 Antwoorden / Vragen

Ja zeker. Vorig jaar mezelf een bril aangemeten bij specsavers. Omdat ik bij donker alle autolampen dubbel zag. Terwijll ik al decennia een bril heb met plus 2/2,5. Na een test van ruim een uur - erg goed en met veel ruimte voor vragen - viel het kwartje. Volgens specsavers kon ik prima kijken zonder bril, was mij huidige bril te zwaar en was de belangrijkste reden dat mijn ogen naar buiten waren gericht en dus niet gefocust. Voor geloof ik 170 euro heb ik nu twee dezelfde brillen, is mijn zicht verbeterd, mijn bril in sterkte gehalveerd en ben ik zeer tevreden met het eindresultaat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 20, 2023 om 10:24
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Zowel mijn egaa als ik heb diverse oogmetingen ondergaan, zowel bij specialist in ziekenhuis en vaker bij opoticiëns van brillenketens. Mijn ervaringen met de laatse waar u naar vraagt zijn goed, opo zich geen ander verschil met een meting in een ziekenhuis dan dat het daar geld kost. Brillenverkopers zijn ze normaliter gratis al gaat men er dan uiteraard wel van uit dat u op gegeven moment of mogelijk sneller een bril bij hen koopt.

rj
door rjw - Jan 20, 2023 om 10:46
3237 Antwoorden / 5 Vragen

In geval van twijfel: vraag brildragers in je omgeving wat hun ervaringen zijn. De kwaliteit van oogmetingen hangt deels af van de medewerker (we zijn immers gelukkig geen robots), dus het ene filiaal van een keten kan een ander kwaliteit zijn dan een ander filiaal.

Thecla58
door Thecla58 - Jan 20, 2023 om 11:13
843 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb prima ervaringen met Pearle. Ben ooit voor een brilrecept naar een oogarts geweest en dat was ook prima maar die zei tegen mij dat een oogopmeting via hem veel duurder is. Let wel ik heb het over een oogmeting niet over een oogonderzoek.

Een keer ben ik naar specsavers gegaan... maar daar is mijn ervaring wat minder omdat dus bleek dat ondanks de meting de bril niet helemaal goed was in eerste instantie... uiteindelijk wel.

mo
door mof - Jan 20, 2023 om 11:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Mij bevalt Fielmann erg goed. Zit tegenwoordig ook met diverse vestigingen in Nederland. Met Specsavers heb ik slechte ervaringen. Ik heb daar tweemaal een bril laten aanmeten en beide keren bleek de meting niet correct te zijn en heb ik slechts na stevig aandringen bij de kassamedewerker mijn geld terug ontvangen. Na vervaardiging bleek de bril niet goed aangepast aan mijn ogen en zag ik niet scherp. "uw ogen moeten nog wat wennen" werd me verteld. Maar ik heb mijn hele leven al een bril dus ik heb wel de nodige ervaring en weet echt wel wanneer een lul argument wordt gegeven. Bij Fielmann, dat ik ken uit de tijd dat ik in Duitsland werkte, heb ik altijd positieve ervaringen gehad.

ju
door juliomariner Jan 20, 2023 om 14:06
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Heb zelf ook bij Fielmann bril laten aanmeten (wel een Duits filiaal).
De meting is van een deutsche grundlichkeit en ze nemen echt alle tijd voor je (ondanks dat de winkel vol zat)
Bij een filiaal van Apollo (ook een grote in Duitsland) zat helemaal niemand, voor mij ook wel een teken.
Ik ben dus zeer tevreden over Fielmann

Ja
door Jaap Rotterdam - Jan 20, 2023 om 11:15
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, ik zag 2jr geleden langzaam aan alles donkerder worden, naar m'n opticien, nee, niks aan de hand hoor.  Toen maar naar het zieken huis,  na een kwartier waren ze er uit,  redelijk acute staar! Is daar iets aan te doen? Ja, nieuwe lenzen. In het oogziekenhuis laten doen,  kan nu , na 40jr brillen, zelfs zonder bril tv kijken. Alleen een lichte bril nodig om kleine lettertjes te kunnen lezen.  Fantastisch gedaan, kwartier werk per oog, alleen niet beiden tegelijk. En volledige vergoeding door de zorg verzekering. Super, erg blij mee.
Maar over opticiens: blijft oppassen,  heb eens door 3 winkels laten opmeten, 3 totaal verschillende uitkomsten.

Topantwoord

pi
door piet limburg - Jan 20, 2023 om 11:17
231 Antwoorden / 15 Vragen

Heb er veel ervaring mee en ook gehad.
Altijd bij Hans Anders geweest,totdat de nieuwe glazen niet meer voldeden aan mijn wens.
Uiteindelijk zei Hans Anders dat hun niet konden voldoen aan mijn wens,omdat ze geen optrimisten zijn en ook geen optrimisten in dienst hebben.
Naar een zaak met ,,optrimisten" in dienst gegaan.
Uitvoerige oogmeting...en vanaf toen 100%

pi
door piet limburg Jan 20, 2023 om 23:27
231 Antwoorden / 15 Vragen

Wil bij deze wel even de naam van de specialist juist schrijven..
Het is geen Optrimist maar wel een OPTOMETRIST.
Bij deze rechtgezet.

mi
door mick_jagger - Jan 20, 2023 om 11:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hele goede ervaringen met Specsavers. 2 jaar terug bleek er een te grote afwijking te zijn ten opzichte van de vorige meeting. Ik ben toen verwezen naar het ziekenhuis en kreeg dat een uitgebreide meeting en testjes. Dat is niet iets wat een opticien kan. Daar gaven ze mij het bril-advies mee voor de opticien. En inderdaad mijn zicht is met nieuwe bril enorm verbeterd.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 20, 2023 om 11:25
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Als u voor het eerst een oogmeting moet ondergaan wordt aangeraden een verwijsbrief bij de huisarts te halen voor de oogarts, die o.a. ook de belangrijke oogdruk meet.

Sa
door Satipu - Jan 20, 2023 om 11:40
15 Antwoorden / Vragen

Ik zou U adviseren om eerst naar een oogarts te gaan. Misschien is er nog iets anders met U ogen, b.v staar. Zeker als U nog nooit een bril hebt gedragen. Daarna naar een goede opticien gaan en niet naar een Pearl Hans Anders of Specsavers.

Ik wens U heel veel succes.

mahadma
door mahadma - Jan 20, 2023 om 11:43
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als minst betrouwbare schakel in de oogmeetketen staat de zwakste schakel, te wten de menselijke ogen. U zult als u in de ochtend, volledig uitgerust een andere meetwaarde krijgen als na een werkdag werken, daar doe je niets aan. Dus er is feitelijk geen goede of betere refractie bij wie dan ook te doen.

.a
door .aagje - Jan 20, 2023 om 11:51
19 Antwoorden / 2 Vragen

Al tig jaar bril dragend eerste jaren specialist niet de juiste glazen gehad .  Niet bij zowel specialist of in dit geval HA  prima glazen  bij HA is het een paar honderd euro goedkoper dan de specialist

ha
door harrybanjer2020 - Jan 20, 2023 om 11:55
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb zeer slechte ervaring met SPECSAVERS Zwolle. Zij doen ook aan audiciens.
Zeer slechte service

hereistom
door hereistom - Jan 20, 2023 om 12:17
730 Antwoorden / 1 Vragen

Als je het echt wilt weten moet je langs de huisarts voor een verwijzing naar de oogarts in het ziekenhuis.

Ge
door GeeJee - Jan 20, 2023 om 12:24
15 Antwoorden / Vragen

Bij zowel Specsavers als Pearle heb ik een goede ervaring met oogmeten, nieuwe brillen en service. Bij een onafhankelijke opticien was de ervaring minder god, omdat daar de totale kosten veel hoger uitvielen.

Max2015
door Max2015 - Jan 20, 2023 om 12:33
1 Antwoorden / Vragen

Mijn ervaring is goed bij PearleStudio en Eyewish. Ze nemen de tijd om je ogen op te meten. En altijd gratis.

rj
door rjw Jan 21, 2023 om 19:35
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Zit in de prijs van de bril verwerkt. Gratis bestaat niet.

Uthugo
door Uthugo - Jan 20, 2023 om 12:52
5 Antwoorden / Vragen

De oogmeting bij Hans Anders is heel behoorlijk.
Toch zou ik voor de eerste keer naar een oogarts gaan ; daarna kunt u af en toe gewoon naar Hans Anders ( bij een nieuwe bril ).
Bij ernstige klachten direct naar een oogarts of ziekenhuis.

Topantwoord

va
door vanlotjegetikt - Jan 20, 2023 om 13:08
809 Antwoorden / Vragen

Ik zou via de huisarts naar een optometrist gaan bij een gewone opticien.

ro
door ronny530 - Jan 20, 2023 om 13:13
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Als u geen achterliggende gezondheidsklachten heeft en voor het eerst een oogmeting laat doen zou ik aanraden om een uitgebreide oogmeting te laten doen bij de door u gekozen opticien. Niet alleen wordt er dan naar de zichtsvermindering gekeken maar ook naar de gezondheid van de ogen en dat is wat een oogarts in eerste instantie ook doet. Enkel personeel die certificeert is mag oogmetingen uitvoeren en de werkwijze is voor iedere oogmeting hetzelfde maar de apparatuur die gebruikt wordt kan per opticien verschillen. Een eerste bril aanschaffen begint bij het gevoel dat u hebt zodra u bij de opticien binnen gaat, heeft u er geen goed gevoel bij kies dan een andere opticien waar u wel een goed gevoel bij krijgt.

gerbera
door gerbera - Jan 20, 2023 om 13:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

E.e.a. is geheel afhankelijk van kundigheid van de persoon die de meting uitvoert dus moeilijk te zeggen welke brillenzaak goed is. de Pearle waar ik geweest ben stuurde mij door naar de huisarts voor een verwijsbrief naar de oogarts. Deze heeft getracht met ooginjectie het zicht van mijn rechter oog (vochtvervuiling achter het oog) te verbeteren zonder resultaat en op advies naar een zelfstandige opticiën gegaan die ook medice meeting (o.a. op suiker) uitvoert. En geloof mij er ging een wereld voor mij open, dus mijn advies laat de eerste meting door een oogarts doen.

Al
door Allemarc - Jan 20, 2023 om 13:30
2 Antwoorden / Vragen

Met mijn bejaarde vader oogmeting laten doen bij ervaren optieker waar we al jaren klant zijn: cataract.
Naar oogspecialist voor nieuwe meting (zelfde periode) en behandeling: maculadegeneratie!
Hier moet denk ik geen verdere uitleg bij.

Onze ogen zijn te kostbaar om ze niet aan een oogspecialist toe te vertrouwen.
Bovendien weten wij, kinderen, dat de aandoening erfelijk is en dat we ieder jaar voor opvolging best een afspraak maken. Zodat wij tijdig kunnen behandeld worden en niet richting slechtziendheid gaan.

rd
door rduivenbooden - Jan 20, 2023 om 13:49
3 Antwoorden / Vragen

Jaren geleden een bril gekocht bij Pearl voor  ong. 300 euro (dubbelfocus)
Specsavers geprobeerd omdat ik een bril gratis erbij kreeg.  Wilt U dezelfde glazen ? Ja, OK zei ik. Bij de kassa moest ik 700 E. betalen : verbluft !!! En niet gereageerd. Later bleek  dat het leesgedeelte  niet  op de goede hoogte was aangebracht.
Let dus goed op bij de betaling en  vraag wat "dezelfde"   glazen kosten !

yo
door yoko79 - Jan 20, 2023 om 15:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw heeft er ervaring mee. Kreeg verkeerde glazen (rondom € 600,00), dat werd vastgesteld door toenmalig oogziekenhuis in Hilversum. Nu Bergman kliniek. Daarbij werd vastgesteld dat mijn vrouw droge ogen had. Dat is niet door de opticien vastgesteld, die in zijn promotie schrijft dat hij daar specialist in is. Het heeft moeite gekost om het geld voor de onjuiste glazen terug te krijgen (koop ontbinden). Mijn vrouw moet ieder half jaar voor controle naar orthoptist, omdat dubbel zien, naast droge ogen

sproetje68
door sproetje68 - Jan 20, 2023 om 15:40
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb goede ervaringen met Hans Anders.
Ik moet elke 2 jr naar de oogarts voor oogaandoening. Als de meting daar afwijkt van mijn brillenglazen ga ik naar Hans Anders voor nieuwe bril met glazen. De metingen die ze daar doen zijn altijd vergelijkbaar met die vd oogarts.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Jan 20, 2023 om 16:18
33 Antwoorden / 49 Vragen

dank voor de vele reacties. Naar een optometrist vind ik een goede, die zijn ook werkzaam bij (de betere) brillenwinkel. Ik ga daarnaar op zoek voor een check!

agapon1951
door agapon1951 - Jan 20, 2023 om 19:01
166 Antwoorden / Vragen

Er zitten inderdaad grote verschillen tussen de verschillende opticiens. Helaas heeft mij het linkeroog gekost door toedoen van Hans ANders welk niet door had dat er staar in het oog zat en vervolgens zich verder ontwikkelde tot een operatie die mijn zichtvermogen terug bracht naar nog 70% (onzekere vage werled ontstaat er dan). Speaceavers ontdekte dit anders was ik totaal blind geweest op dat oog.
Ook hier echter werd bij de laatste meting (andere opticien) een aanmeting gedaan welk niet bij mijn zichtveld hoorde. We kunnen het niet beter maken. In het ziekenhuis werd gesteld de sterkte die meneer heeft is goed genoeg. Daarop terug gevallen en dat bleek inderdaad een beter gezichtvermogen tegeven. Moet vermelden dat men wel hun best doet en de  service over het algemeen goed is. Bereidheid om te helpen is er wel.

Hv
door Hvbeekjr - Jan 20, 2023 om 23:54
1 Antwoorden / Vragen

Hans Anders is mij tegen gevallen met de oog meting had drie brillen  en in de auto kwam ik er achter dat de brillen onscherp waren terug gegaan nieuwe oog meting bleek dat er een afwijking in de metingen waren toen kwam de vraag als ik mediecijnen gebruike ik zij ja ik inhaleer voor de longen  toen kwam van hun het antwwoord dat het daar aan lag bij navraag bij de huisarts klopte dat niet terug naar Hans Anders maar ze bleven bij hun standpunt

gerbera
door gerbera Jan 21, 2023 om 11:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zo zie je maar, er wordt van alles bijgehaald om hun gelijk te halen. Inhalers, ik gebruik ze al jaren (4 stuks) en heb daar zelfs de oogarts nog nooit over gehoord.

PN
door PN - Jan 21, 2023 om 16:38
4 Antwoorden / 3 Vragen

Wij zijn al jaren bij een opticien De Heus in Ede gerund door man, vrouw en dochter die allen heel vriendelijk en deskundig zijn.
Op de website kun je meer zien over deze zaak maar de diverse monteuren kunnen je beter daar bekijken.
Toevallig kort geleden weer geweest en ook beiden een oogmeting laten doen, incl foto's van de binnenzijde oog.
Alleen voor mijn vrouw nieuw monteur en (multifocale) glazen nodig. Ziet weer alles helder!

atlas1302
door atlas1302 - Jan 21, 2023 om 18:20
341 Antwoorden / 13 Vragen

E.e.a. is geheel afhankelijk van kundigheid van de persoon die de meting uitvoert dus moeilijk te zeggen welke brillenzaak goed is

Dat zou nooit afhankelijk kunnen zijn van de kundigheid heer@gerbera, de opticiëns zijn gecertificeerd en vakbekwaam. Dus als ze achter uw lens kijken, wat ze kunnen met een speciaal apparaat en licht, zien ze ook dat achter uw lens dat de boel mogelijk niet fris is. De verzamelnaam "staar" de lenzen zijn troebel aan de binnenkant!
U heeft geluk dat ze u doorverwezen naar de dokter voor een verwijsbrief naar een oogspecialist, u bent gered.

Jammer van die blauwe trendy Elton John bril die ik u goed vond staan, wellicht maakt u er een zonnebril van op sterkte. Sterkte gewenst op sterkte.

Whoo Oooo, ik had ook geluk dat specsavers mij direct naar de oogspecialist verwees in Spijkenisse, een Portugese met een fabelachtige reputatie als één van de beste specialisten op dit gebied. Obrigado senhora, me sinto muito acariciado. Ik had ook staar aan beide lenzen, en Pearl wilde maar verkopen!

Ka
door Karel676 - Jan 22, 2023 om 14:47
1 Antwoorden / Vragen

Slechte ervaring met oogmeting bij opticien Eyewish. Het zicht zou nog maar 60 zijn, terwijl een oogmeting bij de oogarts als resultaat een zicht van ruim 70 aangaf en autorijden dus wel nog was toegestaan. Conclusie heb geen vertrouwen meer in een oogmeting bij een opticien.

1paul
door 1paul - Jan 22, 2023 om 14:57
3101 Antwoorden / 0 Vragen

gaat uiteindelijk niet om de keten waar u heen wilt maar om de man of vrouw die daar de metingen doet!!!!

Is dus eigenlijk niets over te zeggen, ga naar de oogarts in het ziekenhuis als de HA daar een verwijzing voor wil geven!

Ja
door Jan_Koll - Jan 22, 2023 om 17:26
16 Antwoorden / Vragen

Ruim een week geleden oogmeting bij Hans Anders Steenwijk laten doen.  Zeer tevreden want het resulaat van de meting was van dien aard dat mij (nog) geen nieuwe bril werd aangemeten maar werd geaviseerd eerst een bezoek aan een oogarts te brengen omdat de verandering van mijn ogen (ben 82) van dien aard was dat dit wenselijk werd geacht.  Letterlijk zei de dame, die de oogmeting deed: Ik kan u een nieuwe bril met de sterlker glazen verkopen maar dat is niet verstandig.  De veranderingen in uw ogen zijn van dien aard dat ik eerst een bezoek aan een oogarts adviseer.  Lever de papiertjes, die ik afdruk, even in bij dehuisarts en dan kan die een afspraak bij een oogarts in gang zetten.  Dat is inmiddels gebeurd.
Ik geef wel aan dat dit bij de vestiging in Steenwijk was, hoe dit bij andere opticiens zou zijn gegaan kan ik uiteraard niet zeggen.  Wel dat ik al vele tientallen jaren klant bij Hans Anders (Amerfoort, Zwolle, Meppel en nu Steenwijk, eh nogal eens verhuisd) ben naar volle tevredenheid.

rialome
door rialome - Jan 23, 2023 om 12:18
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ja moeilijk ik was altijd klant bij Hans anders ook 2 x bij spec Saevers geweest en die zeiden dat ik geen 2 andere glazen hoef dus denk geld klopperij omdat ik als kind al een lui oog had  dus waarom mij niet eerlijk behandeld kost ook flink veel geld een bril  ben heel lang klant van Hans  dus ik voel me flink belazerd reageren  niet goed op me e-mail vind ik

re
door redshy - Feb 9, 2023 om 13:20
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen goede ervaring met de goedkope ketens. Maar ik heb ook wel erg slechte ogen. Mijn advies is om naar een goede eenmanszaak te gaan; kennis, kwaliteit en service is vaak veel beter. Of naar een echte oogarts.