SI
door SILveriuS1959 Aug 4, 2020 om 16:31
Voeding & gezondheid

Wmg tariefcode

De apotheek (BENU) berekende bij de uitgifte van medicijnen de WMG tariefcode 14,xx euro) De BENU apotheek gaat hier nogal flexibel mee om. In een periode van 6 weken na verrandering van medicijnen berekende deze apotheek viermaal deze code 52,xx euro op twee maal huisartsenbezoek .. De uitleg is minimaal en staat ook op het geneesmiddel en duurt niet langer dan een minuut. Ik had contact met de klachtenmanegement Menzis die voldeed aan het magnezen van mijn klacht. In mijn opinie is het een verkapte loonkostensubsidie en ik moet me beklagen bij de apotheker en de cirkel is weer rond en ik moet aftikken van het eigen risico. Aannemend dat dit alleen bij mij gebeurt denk ik dat mediaaandacht nodig is. Inmiddels berekende men mij reeds 8 keer de WMG tariefcode.

12745 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2020 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De apotheek rekent niets voor het huisartsenbezoek.

Als u een nieuw medicijn voorgeschreven krijgt, betaalt u voor de eerste keer terhandstellingskosten en voor het recept. Krijgt u weer andere medicijnen, betaalt u dat opnieuw.

 Het maakt niet uit hoelang die uitleg duurt.

Is geen verkapte loonkostensubsidie, maar gewoon de vergoeding voor de apotheek voor hun werkzaamheden. U zult toch ook niet voor niets werken?

En als er bij u dit jaar al 8 keer de WMG code is berekend, hebt u al 8 keer medicijnen gehad.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 4, 2020 om 17:33
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Ik sluit mij geheekl aan bij de al geven reactie van @TIJGER1. Bij levering van nieuwe medicijnen is hetgeen u noemt een geheel normale en ook geaccepteer de gang van zaken. Indie u het er onverhoop toch niet mee eens ben kunt u navraag doen bij info@skgz.nl en dan zult u m.i. eenzelfde reactie krijgen (Stichting Geschillen Ziektekosten)

ne
door neodutchio - Aug 4, 2020 om 17:49
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef en drempels nog kuilen waren, zaten deze kosten allemaal verstopt in de totaalprijs. Al sinds jaar en dag worden de kosten nu inzichtelijk gemaakt. U mag uzelf dus gelukkig prijzen dat u de laatste jaren geen geneesmiddelen nodig hebt gehad. Tenzij het u nog nooit is opgevallen.

mr
door mrmoto - Aug 5, 2020 om 09:24
167 Antwoorden / 4 Vragen

is al jaren zo en tot dat u uw eigen risico van 385 euro nog niet is afgelost moet u dit dus zelf betalen .