Es
door Esmee2018 Jun 18, 2018 om 12:36
Voeding & gezondheid

Wond nat of droog houden, hansaplast zegt nat, klopt dit?

Ik heb ondanks een tube zalf gekocht van Hansaplast waarop staat dat de wond pas goed geneest als je zalf met een pleister erop doet. Ik heb geleerd op EHBO dat je het baan d elucht moet laten drogen.
Wil Hansaplast mij wat verkopen of is er wel degelijk een nieuwe manier gevonden van wondverzorging?

4080 8 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 18, 2018 om 12:50
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Meningen veranderen, u kunt uit onderstaande link een keuze maken, (huis, tuin en keukenwond):
https://duckduckgo.com/?q=Wond+nat+of+droog+houden&t=h_&ia=web

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2018 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat dat heel sterk van de wond afhangt en ook van de plaats van de wond.

Maar uw huisarts of de apotheker kan u dat zo vertellen.

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2018 om 13:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ligt aan de soort wond.
Een sneetje behandel je anders dan een brandwond(je).

wi
door wilhelmina59 - Jun 18, 2018 om 13:54
512 Antwoorden / 0 Vragen

Adviezen veranderen, iets met voorschrijdend inzicht.
Brandwonden niet koelen met koud water maar met lauw water.
Wonden afdekken met een pleister hangt van de soort wond af.
Verder kan de huisarts u het beste advies geven.

gerbera
door gerbera - Jun 18, 2018 om 14:57
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Het is maar net hoe je het leest, gebruik je een (wond)zalf kun je deze het beste afdekken met een pleister of gaasje. Dit om te voorkomen dat er allemaal vuiligheid aan de zalf gaat plakken of dat je de zalf overal op smeert. Heeft dus niets met wondverzorging te maken maar eerder als waarschuwing er geen kledderboel van te maken.

aurora1
door aurora1 - Jun 18, 2018 om 16:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag uw huisarts.

TP
door TPeeters - Jun 19, 2018 om 10:00
31 Antwoorden / Vragen

Geeft de bijsluiter niet meer info over het gebruik van de zalf en het soort wondje? Ik denk namelijk ook dat alles afhankelijk is van het type wond. De huisarts zal natuurlijk het juiste advies kunnen geven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 19, 2018 om 10:20
16835 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. een (on)aardig verkoopverhaal omdat een wond(je) waarvoor hansaplast wordt benut (ik bedoel de pleisters)  het beste verder droog kan blijven met eventueel uitzondering van betanolof jodium.
Als er sprake is van verband dat met pleisetrbwordt vastgemaakt kan het een andere kwestie zijn maar dat is dan het beste te beoordelen door een arts. Zalf is lang niet altijd goed.