l
door l rademaker Apr 9, 2016 om 19:59
Voeding & gezondheid

Wordt het niet tijd dat we niet teruggaan naar 1 zorgverzekering dan 100.000 ve

Goedendag

ik ben 57 jaar en hartpatient het gaat allemaal prima tot ik 2 weken terug mijn medicijnen weer opnieuw ging bestellen
ik kreeg een ander merk medicijnen mee .
 ikvroeg aan de aphoteker waarom???
ze zei tegen mijn niet te krijgen en uit het assortiment gehaald
nu 2 weken later heb ik verschrikkelijke uitslag op mijn  lichaam en jeukt als de P...
daarom mijn gewoon terug naar 1 zorgverzekering zoals voorheen!!!!!

mvrgr L Rademaker
Beverwijk

1712 4 Rapporteer

sw
door swat1500 - Apr 9, 2016 om 21:13
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Zorgverzekeringen zijn geprivatiseerd. 1 zorgverzekering zou betekenen dat 1 verzekeraar het monopolie zou kunnen krijgen en dat is niet geoorloofd. Daarnaast zullen dan mensen die weinig gebuik maken van zorg verhoudingsgewijs meer moeten gaan betalen.
U moet de klachten over de bijwerking bij uw arts zijn en bekijken of er geen alternatief mogelijk is. Als uw oude medicijn inderdaad van de markt is gehaald dan kunt u daar geen aanspraak meer op maken.

pi
door pieterwolters - Apr 10, 2016 om 20:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Terug naar een systeem dat we nooit gehad hebben? Hoe zie je dat voor je?

costnix
door costnix Apr 21, 2016 om 22:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@pietwolters
Gewoon iedereen tot een bepaal salarisniveau in het ziekenfonds en daarboven particulier

pi
door pieterwolters Apr 22, 2016 om 08:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dus weer terug naar een systeem waar mensen met meer geld extra privileges hadden. Ik ben voor. Heerlijk om weer lekker naar het spreekuur voor particulier verzekerden te kunnen, vaak in de eigen praktijk van de arts zodat je niet in zo'n wachtkamer in een ziekenhuis hoefde te wachten. Heerlijk, die good old days.

Overigens was er nooit "1 ziekenfonds". Toen ik nog in het ziekenfonds zat kon ik kiezen uit meerdere fondsen met verschillende pakketten. Dus zo simpel was het ook niet in die tijd.

ja
door jackyh Apr 26, 2016 om 19:45
953 Antwoorden / 4 Vragen

De particuliere verzekering was in ieder geval goedkoper. Destijds was ik verzekerd bij Ohra en dat ben ik ook nu nog. Ondanks mijn extra eigen risico van  500,00 euro ben ik nu een stuk duurder uit.

Peter172
door Peter172 - Apr 21, 2016 om 17:25
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ik het voorkomen mee eens! Kwam een artikel tegen waarin stond dat we maar liefst 61 zorgverzekeraars hebben waar we uit kunnen kiezen! En hiernaast nemen ook de kosten voor je zorgpremie steeds meer toe! Ellendig!

pi
door pieterwolters Apr 22, 2016 om 08:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Heerlijk. Het gepeupel weer lekker bij een ziekenfonds met lange wachtrijen zodat de bevoorrechten alle luxe hebben die ze zich kunnen veroorloven.

PS: de ziekenfondspremies namen ook ieder jaar toe. Maar een roze bril verdoezelt veel feiten.

costnix
door costnix Apr 22, 2016 om 13:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb als radiodiagnostisch laborant op een poli kaakchirurgie gewerkt, waar de particulieren altijd voorgingen. Ze waren aan hun status te herkennen aan hun NAW-gegevens in rode inkt. Dit, in mijn ogen, "voordringen" leverde vaak tot groot stampij in de wachtkamer. Ik had er op een gegeven moment genoeg van en ben ergens anders gaan werken. Werk zat elders (de grap was: "Kunt u gisteren beginnen?" Zo'n groot tekort aan laboranten was er)

pi
door pieterwolters Apr 22, 2016 om 17:52
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat bedoel ik. Maar kennelijk willen veel mensen weer naar zo'n situatie toe. Ik kan me nog herinneren dat ik zo'n 40 jaar geleden een keer gevallen was en mijn knie had opengehaald we snel naar de huisarts gingen. Zijn eerste vraag door de intercom was of we ziekenfonds of particulier waren. Gelukkig particulier anders hadden we (op de fiets!) naar het ziekenhuis kunnen gaan. Nu was hij bereid mij in zijn praktijk te helpen. Geweldig systeem hadden we vroeger.

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2016 om 09:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@peter172: Er zijn geen 61 zorgverzekeraars, er zijn 61 zorgpolissen, da's wat anders. Er vroeger (toen alles toch beter was?) was er ook niet maar 1 zorgverzekering.

Peter172
door Peter172 Apr 22, 2016 om 17:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

Correctie: er zijn 56 zorgverzekeraars en 61 zorgpolissen. Lijkt me nog steeds een overkill aan mogelijkheden. Los van dat het aantal onoverzichtelijk is, mogen de kosten ook wel wat lager.

jo
door jorisw Apr 22, 2016 om 17:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De kosten kunnen makkelijk lager als we minder verlangen. Maar we willen alles voor zo weinig mogelijk geld. Overigens vallen de kosten reuze mee in Nederland in vergelijking met andere West-Europese landen.

Peter172
door Peter172 Apr 25, 2016 om 17:21
6 Antwoorden / 1 Vragen

In Engeland is het zo goed als gratis. Vraag ik me toch af hoe ze dit doen?

tijger1
door tijger1 Apr 25, 2016 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat valt wel mee met dat "gratis". Vraag maar eens aan een Engelsman hoe het me de National Health Services gesteld is. Het barst van de klachten.

jo
door jorisw Apr 25, 2016 om 17:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

In Engeland neemt iedereen die het zich kan veroorloven een particuliere verzekering naast de gratis zorg. Dat doe je niet zomaar. NHS is gratis, maar is absoluut niet te vergelijken met wat wij standaard hebben. De mensen in NHS doen ontzettend hun best om er wat van te maken maar ze hebben domweg niet genoeg geld om echt goede zorg te bieden.

Cookies
door Cookies Apr 25, 2016 om 17:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het gras bij de buren is altijd groener.......of toch niet? Overigens 'lijken' er 56 zorgverzekeraars te zijn, maar die vallen bijna allemaal onder de 4 grote: Achmea, VGZ, CZ en Menzis.

pi
door pieterwolters Apr 26, 2016 om 19:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En je weet waarom het gras groener is bij de buren? Omdat er meer stront op ligt ;-)