lo
door longbigbear Feb 15, 2004 om 11:49
Voeding & gezondheid

Ziektewet

Als iemand in de ziektewet loopt en door de arts weer halve dagen aan het werk is gestuurt kan de werkgever je dan verplichten dat je de resterende tijd op het bedrijf blijft?
WAnt volgens hun is dat nieuw miv 01012004!

431 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat u met deze vraag het beste bij het UWV terecht kunt, of zelf zoeken op hun website http://www.uwv.nl. Er is per 1 januari 2004 een hoop veranderd in de wetgeving rondom ziektewet e.d. En hiervoor is de UWV het orgaan welke u de juiste antwoorden moet kunnen geven op uw vragen. Dus maandag gewoon even bellen met uw uwv kantoor! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou kunnen ,maar ik vind het vreemd dat er tot nu toe niets is te vinden on-line?
Want stel je mag maar 20 procent werken ,kan je dan verplicht worden om de resterende 80 % te blijven?
En natuurlijk is dat verplicht?

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je maakt die afspraak met de arbo arts, je werkgever staat hier totaal buiten, wat moet je de resterende tijd dan doen?.
Is totale flauwekul.
Waar ik werk, zijn een aantal zieke, en die werken dan halve dagen, en die gaan gewoon naar huis. En na een periode komen deze weer terug bij de arbo arts en dan gaan ze weer verder kijken. je werkgever heeft hier helemaal niks mee te maken.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze werkgever gaat hier zijn boekje te buiten. Halve dagen hervatten (waarschijnlijk zelfs op arbeidstherapeutische basis) is gedurende die halve dag productiviteit leveren. De overige halve dag is gewoon voor herstel.. thuis!! (afz. hoofd P&O)

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze gaat er mee aan de slag met deze antwoorden,want haar werkgever heeft niets met de arbo arts te maken word er gezegt!
Dit is iets tussen het bedrijf en werknemer?
Die maakt dan zeker haar eigen regels!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je maar halve dagen mag werken ,kan de werkgever je nooit of te nimmer verplichten om langer dan de helft van je werkelijke arbeidsduur aanwezig te zijn.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze is vandaag naar de arbo dienst geweest, en die zei dus dat dit wel kan?
Maar ze moeten dan aangepast werk vinden!
Als er dan wat gebeurt ,is dit de verantwoording voor de werkgever!