he
door heleen60 Jan 28, 2017 om 19:16
Voeding & gezondheid

Zijn aviko ovenfrites en airfryer frites echt verschillend behalve de prijs?

onlangs viel me op dat de prijs van airfryerfrites 2,09 is voor 750 gram en de ovenfrites 150 voor 750 gram ,ik geloof nml niet dat de frites anders is behalve de prijs

49393 23 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2017 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan koopt u toch gewoon de goedkopere?

ma
door mattjeu Jan 30, 2017 om 18:59
21 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een compleet nutteloos en overbodig antwoord weer van u, tijger1. Zeg dan niks.

tenormin
door tenormin Jan 30, 2017 om 21:02
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@mattjeu, ik begrijp iets niet. U hebt zich zojuist ingeschreven en dan schrijft u "weer van u, tijger1". M.a.w. u bent onder een andere naam dus weer terug van weggeweest.

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2017 om 21:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Ik had al de indruk dat M een oudgediende is, maar hij gaat zijn gang maar. Datum 30-01-2017 klopt trouwens niet.

holstein
door holstein Jul 3, 2017 om 09:31
922 Antwoorden / 16 Vragen

Maar Mattjeu heeft natuurlijk wel gelijk, het eerste antwoord is een must voor Tijger1, hoe onnozel het vaak ook moge zijn

jo
door jorisw - Jan 28, 2017 om 19:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaring met airfryers is dat het toch niet zo goed smaakt als echt gefrituurd. Wellicht dat Avika de airfryer frites heeft behandeld voor een betere smaak. Ik zou zeggen: koop ze allebei en probeer het eens. Die 59 cent zal het probleem niet als je ook al een hoop voor een airfryer hebt betaald.

aurora1
door aurora1 - Jan 28, 2017 om 21:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar de voordelige versie kopen?
Staat op de verpakkingen hetzelfde vermeld?

Be
door Ben22 - Jan 28, 2017 om 21:44
57 Antwoorden / 6 Vragen

Voor €3,59 kunt u het zelf uitgebreid testen.

Ik ben benieuwd naar uw onderzoeksverslag.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 29, 2017 om 21:25
355 Antwoorden / Vragen

Beste Heleen,

Afgaande op de ingrediëntenlijst, die normaliter op volgorde staat van meest naar minst gebruikte ingrediënt, bevatten de Ovenfrites iets meer gemodificeerd zetmeel en iets minder zonnebloemolie dan de Airfryer frites. Verder zijn de ingrediënten gelijk. Bij de voedingswaarde is ook alles hetzelfde op het zoutgehalte na, dit is bij de Airfryer frites 0,5% en bij de Ovenfrites 0,15%. En nu komt het mooie: de goedkopere Ovenfrites zijn wél in de Airfryer te bereiden, maar de duurdere Airfryer frites nìet in de oven! Kortom: bespaar uzelf de vijftig cent en koop de Ovenfrites. Krijgt u nog wat minder zout binnen ook.

Eet smakelijk!

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 30, 2017 om 00:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Agria aardappelen kosten nog geen euro per kilo, ff afborstelen, in reepjes snijden in de frituur of airfryer en genieten maar.
Vers en voordelig.

Fr
door Fred444 - Jan 30, 2017 om 12:35
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik koop voor 79 cent een kilo huismerk diepvries frites bij appie, en doe ze in de airfryer. Smaakt mij prima.

ma
door madammikmak - Jan 30, 2017 om 12:41
19 Antwoorden / 1 Vragen

er zal best prijsverschil zijn, maar wij zweren bij de franse frietjes van Aviko voor de Air-Fryer XL. wiilen nooit meer wat ander, geen gekledder meer met oud frituurvet, het is veel sneller klaar als in de frituur en het smaakt ook nog eens fantastisch, dus wat wil je nog meer??

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 30, 2017 om 14:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus u beweegt dat uw airfryer binnen 4 minuten een flinke portie friet kan klaarmaken
Zolang duurt het namelijk in een knappe frituurpan waar ook nog eens veel meer in kan.pee bakbeurt.

no
door nokkie - Jan 30, 2017 om 12:43
14 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom niet zelf frietjes of schijfjes snijden van verse aardappelen?

Is veel goedkoper en zo gebeurd, je bepaald zelf of er vet, zout of wat dan ook aan wordt toegevoegd.
Een tip: Kook je gesneden frietjes een minuut of 5 voor in de magnetron dan de airfryer in tot ze mooi goudbruin zijn. Daar kan geen voorgebakken friet tegenop.

Bo
door Bonte Specht Jan 30, 2017 om 13:06
45 Antwoorden / Vragen

Beetje overdreven om dit eerst in de microgolf te doen.
Een half uurtje in het water, goed droogmaken, een eetlepel olie, en in de airfryer. Temperatuur en tijd weet ik niet zo uit mijn hoofd

Bo
door Bonte Specht - Jan 30, 2017 om 13:08
45 Antwoorden / Vragen

De ovenfrites van aviko zijn prima, de airfryer friet zijn zouter.
Ik heb al bijna 3 jaar mijn airfryer, en bak ook weleens verse frietjes. Er zit een handig boekje bij met recepten.
Ik wil geen frituur meer met olie of vet

pi
door piet44m - Jan 30, 2017 om 13:09
27 Antwoorden / 0 Vragen

nou aangezien kankerverwekkende stoffen ontstaan door te hoge temperatuur van olie en verhitting in zuurstofomgeving. kan je het beste onder  de oppervlakte in ossewit of kokosolie frituren bij de juiste temp van 180 c, olie is ongezond boven de 150 graden c. dan ontstaan de transvetten, airfryers zijn een domme uitvinding want dan ligt alles in de zuurstof te bakken

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 2, 2017 om 20:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dan zou ik inmiddels al vele malen opgegeven zijn. Ik.leef voor een lekker zelfgemaakt frietje, gebakken in de Diamant.

Bi
door Bizzy-Bee - Jan 30, 2017 om 13:26
1 Antwoorden / Vragen

Ja er zit verschil in. In de Airfryer friet zit veel meer zout. Verder is alles hetzelfde.
Je betaalt dus meer... voor het zout.

Hier is het getest door de Consumentenbond. Zie filmpje op Youtube.
https://youtu.be/_h0Y2zJWTT4

ma
door marion bergsma - Jan 30, 2017 om 13:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik gebruik de kreukelfrites altijd van lidl of ah...lekker krokant...duurt misschien iets langer.

sj
door sjaantje109 - Jan 30, 2017 om 14:28
52 Antwoorden / 25 Vragen

Wij hebben van alles al een beetje geprobeerd in de air fryer en vinden de "speciale frites"(geschikt voor de air fryer) toch echt het lekkerst. Met bitterballen e.d. moet je echt opletten dat je het juiste product koopt anders zijn de bitterballen pap. Er is echt wel verschil tussen frites in de friteuse of airfryer, maar als je er een beetje aan gewend bent geraakt dan wil je niet anders meer is onze ervaring. Het is zoveel makkelijker dan dat gedoe met vet!

ka
door karlson - Jan 30, 2017 om 14:32
1 Antwoorden / Vragen

Zelf koop ik altijd de ovenfrites, Bij Aldi betaal ik € 1,89 voor een zak kreukelfriets( 1 kilo) bestemd voor de oven. Ze smaken perfect uit de  airfryer.

re
door red1 - Jan 30, 2017 om 15:32
329 Antwoorden / 1 Vragen

heb gewoon de ovenfrites van aldi

clio23
door clio23 - Jan 30, 2017 om 17:26
46 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik altijd de kreukelfrites voor oven, heb één keer die airfryerfrites geprobeerd maar vond ze niet lekker. Is natuurlijk persoonlijk maar hoe het van meerdere.

pk49
door pk49 - Jan 30, 2017 om 20:53
243 Antwoorden / 2 Vragen

volgens mijn kinderen zijn de Aviko frietjes veel lekkerder in de airfryer. Volgens mij zijn ze ook langer voorgebakken, ze zijn een stuk bruiner dan de gewone overfriet.

pi
door pieter baan Jan 31, 2017 om 08:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kinderen hebben nog geen volgroeide smaakpapillen dus kunnen ze niet oordelen.

Br
door Brolga - Jan 30, 2017 om 21:59
18 Antwoorden / 13 Vragen

ik heb al 8 jaar een airfryer. Gebruik zelf altijd patat van de Lidl 2,5 kilo voor € 1,99 Deze bevalt goed. Aviko crunchy is net iets knapperiger maar wel duurder. Dat is een keuze die je kan maken. Tegenwoordig krijg je steeds meer producten speciaal voor de airfryer. Ik gebruik de 'gewone' snacks. Alleen de bitterbal uit de airfryer vond ik niet lekker. Veel te slap. Heb laatst de bitterbal van de Plusmark eigen merk voor de airfryer beprobeerd en deze is heerlijk knapperig. Daar wil ik wel meer voor betalen.

luky1951
door luky1951 - Feb 1, 2017 om 00:25
48 Antwoorden / 5 Vragen

In de diverse testen is naar voren gekomen dat de Philips airfryer het lekkerste is, wellicht dat dit ook van invloed is of je oven frites gebruit of airfryer friey. Mijn ervaring is, dat zelgesneden frites echt het lekkerste zijn. zelfgesneden, of fritesnijder! Ik hoor graag of de praktijk de tests regenspreken. en dat bv Tefal airfryer ook lekker bakt?

luky1951
door luky1951 - Feb 1, 2017 om 00:27
48 Antwoorden / 5 Vragen

In de diverse reacties zie ik niet welk merk/type airfryer wordt gebruikt, het gaat niet om reclame maar omervaringen van gebruikers!

ed
door edwin weijers - Jul 2, 2017 om 14:54
1 Antwoorden / Vragen

Ja Aviko Air Fryer frites zijn echt heel veel lekkerder en krokanter. Het is de prijs meer dan waard. Ik bereid ze in een Philips XL, het kan misschien verschillend zijn voor andere air fryers, maar wij zijn er lyrisch over.