hu
door huubjoost Jun 30, 2014 om 19:50
Voeding & gezondheid

Zonnebrandcreme tast kunststof aan

In een hardkunststof kastje in onze caravan is een gat ontstaan.De harde kunststof is zacht geworden, en uitgezakt, waardoor er een gat is ontstaan. Het zacht worden van de harde kunststof is veroorzaakt door de weekmakers in een zonnebrandcreme. Er stond een fles Derlon zonnebrandcreme in het bewuste kastje. Zeer waarschijnlijk was aan de buitenkant nog een beetje zonnebrandcreme aanwezig. Door de hoge temperaturen de afgelopen zomer, is de creme enigszins vloeibaar geworden en langs de fles naar beneden gelopen en zo op de harde kunststof terecht gekomen.

Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe kunen we de ontstane schade vergoed krijgen ? We hebben reeds contact gehad met de producent van Derlon, zij geven echter aan dat er niks aan de fles mankeerde, en we het eigenlijk zelf schuld zijn.

5403 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2014 om 20:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou er iemand anders aansprakelijk zijn voor de schade? De fles was toch niet lek?
Dus jammer, eigen schuld.

mahadma
door mahadma - Jun 30, 2014 om 20:10
11537 Antwoorden / 51 Vragen

hoe kunen we de ontstane schade vergoed krijgen ?

Wie eist, bewijst. Anders gezegd, u zult onomstotelijk moeten bewijzen dat uw uitleg de oorzaak is van de schade.

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2014 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan nog, je moet zelf een fles aan de buitenkant schoonmaken. Bijvoorbeeld parfum kan ook van alles aantasten.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 30, 2014 om 21:16
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Er zou een gat zijn ontstaan zijn in harde kunststof door "een beetje" zonnebrandcreme aan de buitenkant van een fles. Dat moet dan echt meer dan "een beetje" zijn geweest. Kwestie van eigen schuld. Maar als een beetje zonnebrandcreme een gat veroorzaakt in harde kunststof, hoe ziet uw huid er dan uit?

tenormin
door tenormin - Jun 30, 2014 om 21:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=huubjoost schreef op maandag 30 juni 2014, 19:50]In een hardkunststof kastje in onze caravan is een gat ontstaan.De harde kunststof is zacht geworden, en uitgezakt, waardoor er een gat is ontstaan. Het zacht worden van de harde kunststof is veroorzaakt door de weekmakers in een zonnebrand crème. Er stond een fles Derlon zonnebrand crème in het bewuste kastje. Zeer waarschijnlijk was aan de buitenkant nog een beetje zonnebrand crème aanwezig. Door de hoge temperaturen de afgelopen zomer, is de crème enigszins vloeibaar geworden en langs de fles naar beneden gelopen en zo op de harde kunststof terecht gekomen.

Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe kunnen we de ontstane schade vergoed krijgen ? We hebben reeds contact gehad met de producent van Derlon, zij geven echter aan dat er niks aan de fles mankeerde, en we het eigenlijk zelf schuld zijn.

Zonnebrand crème is behoorlijk agressief, kan dat zijn. Als het dan langs het flesje loopt en ook nog bewaard word bij hoge temperatuur dan kan dit schade aanbrengen. Met zonnebrand crème kan men zelfs teervlekken op de voeten schoonmaken als men langs het strand heeft gelopen. Is de schade van het kastje niet op uw caravan verzekering te verhalen?

mahadma
door mahadma - Jun 30, 2014 om 21:34
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Is de schade van het kastje niet op uw caravan verzekering te verhalen?

Als dit mogelijk is, en ik bedoel dus ALS, dan kàn dat een portie eigen risico en of no claim kosten. Wat dan weer totaal gezien duurder uit kan pakken als de schade voor lief / eigen rekening nemen.

zwemmer
door zwemmer - Jun 30, 2014 om 21:38
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik zou zegen: pech. Dat weet je dan ook weer voor de volgende keer. Die schadevergoedingstrend loopt soms wel wat uit de hand.

tenormin
door tenormin - Jun 30, 2014 om 21:51
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwemmer schreef op maandag 30 jun 2014, 21:38]Ik zou zegen: pech. Dat weet je dan ook weer voor de volgende keer. Die schadevergoedingstrend loopt soms wel wat uit de hand.

Wel zwemmer, ik bedoel: als er een verzekering is en als men het zou vergoeden; uiteindelijk betaald men toch voor een verzekering? Als ze nee zeggen: sôit en word het wel vergoed: prima toch? Ik neem aan als u schade aan uw inboedel heeft u toch ook claimt, tenzij u natuurlijk niet verzekerd bent. Een trend zou ik het zeker niet willen noemen: wel als met tracht de verzekering op te lichten met mobieltjes en (dure) zogenaamd verloren zonnebrillen.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 30, 2014 om 22:10
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@tenormin: "Zonnebrand crème is behoorlijk agressief. Met zonnebrand crème kan men zelfs teervlekken op de voeten schoonmaken als men langs het strand heeft gelopen.

Hier schrik ik van. Ik heb geprobeerd dit op Google te vinden, echter zonder resultaat.

Je gebruikt zonnebrandcreme om kanker en verbranding te voorkomen, maar als dat spul zo agressief is of kan zijn als u aangeeft, dan is het gewoon onveilig en zou het m.i. niet verkocht mogen worden.

Heeft u een link?

tenormin
door tenormin - Jun 30, 2014 om 22:29
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@boppe1943, nee, heb geen link, door toeval zelf achter gekomen. We liepen langs het strand, wel wat jaartjes geleden, er was veel teer aangespoeld langs de vloedlijn en terug bij onze 'bedjes' zag ik al die rommel. Had alleen fles water maar dat hielp niet. Ook nog een bus Ambre Solair, foam weliswaar, maar zonnebrand middel. Ja, met echt vieze voeten probeer je wat dus op tissue gedaan en het verdween letterlijk als sneeuw voor de zon. Maar, boppe1943, dan zou b.v. Coca Cola ook van de markt moeten: als je daar vastzittende schroeven mee los kan krijgen lijkt me dat net zo ongezond/gevaarlijk als...En dat gaat echt niet van de markt gehaald worden.

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2014 om 22:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@boppe1943

Die teervlekken verwijderen heeft helemaal niet met de agressiviteit van zonnebrand crème van doen.

Teer aan je lijf kan men ook prima verwijderen met roomboter, niets agressief aan. Het gaat om het vet, daarin lost teer op.

Maar als voorbeeld, mors maar eens wat eau de cologne op een gelakte tafel, zeker dat die wordt beschadigd, maar dat deed mijn moeder ook op haar polsen. Maar daar uiteraard geen last.

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2014 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die zonnebrand crème is ook niet agressief, maar het spul is een reactie aangegaan met het materiaal van het kastje.

macwouter
door macwouter - Jul 1, 2014 om 01:36
825 Antwoorden / 9 Vragen

Zaag een kunstof plaatje op maat en leg er een nieuwe bodem in ( 2.50 euro). Toppunt van zuinigheid. Wel een auto met caravan maar te pinnig om iets uit te geven. Ik krijg ze vaak aan de pomp als klant en zeuren altijd over de benzineprijs. Onze lieve heer heeft rare kostgangers.