Mi
door Mikla Nov 11, 2016 om 13:33
Voeding & gezondheid

Zware paracetamol

Bij mijn vrouw is vorig jaar ongeneeslijke eierstokkanker geconstateerd.
Als pijnstilling kreeg zij (en nog steeds) 4 x 1000mg paracetamol per dag voorgeschreven.
Destijds gevraagd bij de zorgverzekeraar of de paracetamol ook vergoed werd. Hierop werd geantwoord dat paracetamol nooit vergoed werd.
Vorige week werd ik dan ook verrast door de mededeling op televisie dat de zware paracetamol (1000mg) vermoedelijk in 2017 uit het basispakket gaat.
Nu worden deze doseringen vaak voorgeschreven aan mensen met reuma, maar zij zijn niet de enige groep (zie mijn vrouw) die deze dosering voorgeschreven krijgt.
Mijn vraag. Krijgen alleen mensen met reuma de zware paracetamol vergoed of ook andere mensen met chronische klachten zoals mijn vrouw.

Mvg Mik

10891 15 Rapporteer

ja
door jackyh - Nov 11, 2016 om 13:38
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wilt u weten of het buiten het eigen risico valt, chronisch, en dus altijd wordt vergoed of pas na het eigen risico.

tenormin
door tenormin - Nov 11, 2016 om 13:41
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Belt u de oncoloog of assistente. Ga ervan uit dat het door hem/haar is voorgeschreven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2016 om 13:45
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Voor het vergoed krijgen is een verklaring van de huisarts resp. specialist nodig en vraag daar dus alsnog om. Lever die vervolgens bij uw apotheek in maar ook een kopie bij uw zorgverzekeraar.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2016 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u simpelweg gevraagd hebt of paracetamol vergoed wordt, kan ik mij voorstellen dat het antwoord nee was.

Maar bij de sterkte die uw vrouw gebruikt, heb ik mijn twijfels, dus neem dat nog een keer op met de zorgverzekeraar. Liefst schriftelijk of per mail. Telefoontjes werken niet voor dat soort vragen.

Komt het voor vergoeding in aanmerking, dan alsnog claimen.

hansje klein
door hansje klein - Nov 11, 2016 om 14:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarom uitgerekend een verzekeraar vragen, die kosten wil/moet sparen. Vraag uw behandelende arts. Hetzelfde geldt overigens ook voor Ibuprofen. Wat bij Kruidvat te koop is (400mg) wordt niet vergoed, maar de 600 en 800mg-dosis op doktersadvies met recept wèl!

eclipse
door eclipse Nov 11, 2016 om 15:40
1561 Antwoorden / 370 Vragen

hansje Klein

Ibuprofen is een directe aanval op de maag, vaak krijg  je er maagbeschermer bij.. dat die zooi los te koop is creeert  verslaving, aan dit  spul, e dat  leidt weer tot  maagbloedingen.. darmproblemen enz enz enz ...mensen met slokdarm problemen mogen absoluut geen ibuprofen, weten ze niet dat ze slokdarm problemen hebben  (ontstekingen) Neem 2  dagen ibuprofen, en U zit  de dag erop bij de huisarts, wegens  pijn, hopeloze pijn

hansje klein
door hansje klein Nov 11, 2016 om 15:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Jarenlang gebruik van Ibuprofen 800mg in combinatie met een maagbeschermer heeft tot geen enkel probleem geleid.

Ik moet eraan toevoegen, dat er een werkstofidentisch medicament Ibu-retard 800mg bestaat, dat over de gehele dag verspreid mondjesmaat de werkstof gedoseerd afgeeft. Het is een exclusief product van Abbot/Mylan maar een tijdje niet leverbaar was. Levering is voor begin november weer toegezegd! Brufen-retard 800mg wordt overigens ook vergoed en is alleen op recept verkrijgbaar!

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2016 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als Jan moet betalen, is het zinloos om Piet te vragen of het voor vergoeding in aanmerking komt. Maar niet bellen naar een callcenter. Schrijven of mailen.

hansje klein
door hansje klein Nov 11, 2016 om 16:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dàt is een goede aanwijzing. Call-center met dooddoeners omzeilen, omdat je nooit zeker kunt zijn met een expert verbonden te worden.

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 12:57
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Hansie -klein, je geeft nu zelf  antwoord op j eigen vraag , beetje raar , vindt je ook niet ? ik memoreerde aan de maagbeschermer , maar goed, zal je wel niet gezien hebben

hansje klein
door hansje klein Nov 12, 2016 om 13:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zie helemaal geen door mij gestelde vraag........dat is inderdaad een beetje raar!

clio23
door clio23 - Nov 11, 2016 om 14:38
46 Antwoorden / 0 Vragen

Ik  slik al jaren 1000mg  paracetamol en wordt ook altijd vergoed net als vitamine D 20mg. Gaat in eerste instantie natuurlijk van het eigen risico af maar dat lijkt me logisch.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2016 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje klein

Waarom een verzekeraar vragen? Omdat die eventueel tot vergoeding moet overgaan.

Een arts kent echt niet alle vergoedingsregels van alle verzekeraars.

costnix
door costnix Nov 11, 2016 om 15:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kan die arts wel opzoeken:

http://www.medicijnkosten.nl

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2016 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat is het probleem om het zelf na te vragen bij je verzekeraar?

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2016 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als men een en ander bij uw link invult, volgt ook nog de toelichting: Raadpleeg uw polis. Ivm preferentiebeleid.

hansje klein
door hansje klein Nov 11, 2016 om 16:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger. M.i. is de/een verzekeraar naast een administrator ook dè instelling door de Overheid gelegitimeerd, om vooral zorgkosten te besparen. Wanneer TS een vraag over paracetamol stelt en niet genuanceerd bijzinnen produceert, komt hij qua klantvriendelijk advies niet verder! Maar misschien ben ik t.o.v. verzekeraars al te wantrouwend geworden.

Ik krijg op recept Brufen-retard 800mg + de maagzuurremmer Dit medicijn is een tijdlang niet leverbaar geweest en dan houdt het met advies bij de zorgverzekeraar op, terwijl er meerdere alternatieven bestaan die alleen mijn arts voorstelt. Arts of assistente ziet met een muisklik of iets vergoed gaat worden!

Ch
door Ching - Nov 11, 2016 om 15:30
1 Antwoorden / Vragen

Simpel: standaard wordt huis, tuin en keuken paracetamol niet vergoed. Bij uw geval is het best mogelijk dat er geen sprake meer is van een standaard paracetamol. Zo gaat het normaliter in zijn werk:

- arts schrijft medicatie voort.
- bij apotheek wordt medicatie bekeken, naar o.a. werkzame stoffen. Op basis daarvan worden medicijnen geleverd.
- medicijnen hebben een zi code: Nederland hanteert een lijst en daarin wordt gekeken of er vergoeding is (lees: ER). Daarnaast kan je zorgnemer een preferente middelenlijst hebben. Staat je medicijnen zi daarin en voldoet het aan vereisten, dan wordt het vergoed. Zonder recept / verwijzing medicatie halen wordt het niet vergoed. Voldoet het niet aan de zi voorwaarden of geen zi, dan geen vergoeding

eclipse
door eclipse - Nov 11, 2016 om 15:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Mikla, vraag aan de huisarts er codeídene fosfaat bij te doen, dan 100% dat U niets hoeft te betalen. dat zit in aparte  doosjes en wordt geleverd met d paracetamol,klik  ook kan de arts Uw  vrouw  morfine voorschrijven, want  codeine met paracetamol wordt nl in het lichaam morfine.......
Uiteraard weet Uw  arts wat hij/zij doet, maar vraag er eens om, bij de huisarts. let wel , de paracetamol werking  wordt versterkt  door de codeine. Maar Uw vrouw is helaas erg ziek, dus de arts zal weten wat er moet gebeuren,
Morfine begint  veelal in dosis van 2 x  dgs  5 mg oplopend  tot  wat de arts nodig vindt,
Tevens is het een aanslag op de lever
U zult  versteld staan als de arts U uitlegt hoe het enzymen stelsel werkt.
te hoge dosis lijdt tot  overlijden, of brengt de patient  in comatueze toestand,

vraag een gesprek aan met Uw  apotheker, en ga er mee in gesprek.
Mocht U vrouw  nog  andere medicamenten gebruiken, dan ken codeine fosfaat  enzymen creéren die Uw  vrouw  niet ten goede komen

ik ken U geen pillen voorschrijven, wel mag ik U advies geven, dus praat erover met/of  apotheker/huisarts.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 11, 2016 om 19:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Eclipse, ik kan nergens terugvinden dat paracetamol en codeïne samen morfine vormen. Als je.naar de werkzame stoffen kijkt lijkt deze stelling niet te kloppen.  Graag een link naar iets van bewijs hiervoor.

Diewilik

eclipse
door eclipse Nov 11, 2016 om 20:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

diewilik, ga r dan maar eens op googelen, bv hoe enzymen werken en elkaar beinvloeden, en daaruit weer andere enzymen ontstaan die dan gaan vloeken/versterken/omzetten met het allereerste medicijn, maar goed, je had ook even op de link kunnen klikken,
Ik heb een stukje gekopieerd, en wilde het plakken, maar gezien het feit, dat jij er nogal een bent  van HAD U TOCH ZELF  KUNNEN GOOGELEN ) zou zeggen wat let je ?? of  doe klik en lees . zo simpel, weet je wat zo teleurstellend is, je stelt  vragen zonder eerdere antwoorden te hebben doorgenomen.
Verdr zou je beter hebben opgelet bij biologie lessen je het zo zou kunnen hebben vertellen,

maar goed je hebt  verschillende optie s  die ik j aanreik, vindt je het niet ben ik genegen je verzoek te honoreren.

TIP: ga uit van de lever, onze belangrijkste fabriek, wbt  afbraak en opbouw.

Verder wil ik je tenzeerste aanraden eerdere gegeven en beschreven antwoorden van forum-leden eens aandachtig  te lezen aleer anderen aan het werk te zetten, en nee alleen paracetamol wordt abloluut niet door enzymen omgezet in morfine doe er een katalysator  zoals codeinesulfaat bij en de enzymen genereren morfine, met een matige pijnstllende functie, directe morfine werken direct als morfine en bestrijden gerichter en doeltreffender de pijn, maar verhoogt het verslavingsniveau. vandaar dat artsen een omweg maken..als ze weten dat patient/klant  verslavingsgevoelig  is , bijw  van  morfine zijn dermate ernstig  dat bijv. mensen met apneu kunnen stikken in hun slaap.Tevens  wordt morfine gebruikt bij euthanasie. In Nedereland  ken ik met een doosje gewoon op mn gemak wandelen, in andere europese  landen heb je een verklaring  nodig,(( door arts en apotheek gestempeld)  anders ben je een drugscrimineel . dealer op weet ik wat allemaal. met een omweg morfine genereren via de enzymen, ontlast de maag en het darmstelsel,

eclipse
door eclipse Nov 11, 2016 om 20:28
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Zal voortaan mijn antwoorden ter keuring  aan je voorleggen. dieweilik, ga nu een game  spelen, n zal pas  morgen weer op vragen reageren als ik het antwoord erop hebt  tenminste   fijne avond  en zoek ze of klik

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 12, 2016 om 15:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@eclipse je antwoord voorgelegd aan een bevriende arts. Je bewering is maar ten dele waar.
Paracetamol en codeïne fosfaat vormen geen morfine. Tenniste niet in een vorm zoals morfine zelf werkt.
De combinatie codeïne en paracetamol zijn slechts een zeer lichte pijnstiller die nog onder de nsaid groep vallen. Dus minder als een ibuprofen.

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 17:36
1561 Antwoorden / 370 Vragen

diewilik,  naar ik meen en terug lees heb ik dat ook vermeldt, maar had  je er nu niet een PUNT achter gezet, of lig  je er zo wakker van dat het door je hoofd  blijt  razen, ? En dat je een bevriende Arts hebt, waarom niet eerder info ingewonnen en de vraag naar tevredenheid had kunnen invullen ibuprofen is een ontstekingsremmer , en pijn bestrijder, de vraag ging  over pijn...en codeine en vergoeding. over een ontsteking  heb ik in de vraag niets kunnen lezen, Dus wordt de combinatie paracetamol/codeine omgezet in de lever naar morfine, is het antwoord  jazeker wel.

tijger1
door tijger1 Nov 12, 2016 om 19:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Morfine is NIET verslavend. Codeine wordt omgezet is een soort morfine, dat heeft niets van doen met de paracetamol.

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 20:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

TIJGER!. waar heb jij het in godsnaam over ??  klik eikel  ga nou jij beginnen heb je soms  een telefoonlijntje met ZOEK HET ZELF  OP DIEWILIK  man man  wat ben je aan het raaskallen,   Verslaving
Morfine is een sterk verslavend middel dat in geen enkel land ter wereld in de handel mag worden gebracht en gebruikt. Het veroorzaakt zowel lichamelijke (= gewenning) als geestelijke afhankelijkheid (= verslaving). Als men het middel eenmaal heeft gebruikt is het zeer moeilijk om er wer vanaf te komen.   klik hier bijdehand   , Tijger1  als jij nu dezelfde vriend  hebt  als  diewilik sla mij dan voortaan over wil je  ga lekker ergens tegen iemand anders  zeiken

Overdosis
Slaperig, bewusteloosheid, coma.

Stoppen ('afkicken')
Meestal zeer ernstige onthoudingsverschijnselen, zoals pijnlijke spieren, spierkrampen, griep-achtige verschijnselen, doemdenken. Ca. 1 week na stoppen met het gebruik nemen de ontwenningsverschijnselen af. Het grootste probleem is daarna het overwinnen van de geestelijk afhankelijkheid.
NB. Stoppen op eigen gelegenheid lukt bijna nooit. Zoek daarom altijd hulp bij een arts of bij een professionele instelling.

Mogelijke behandelingen (o.a.)
- methadon-programma's van de plaatselijke GGD (om het stoppen te vergemakkelijken)
- consultatiebureaus voor alcohol en drugs
- verslavingsklinieken

NB. Aan bovengenoemde instellingen zijn artsen, psychologen en maatschappelijke werkers verbonden om verslaafden die willen stoppen bij te staan.

Als nu jij ook van plan bent oeverloos over je ongelijjk door te zeiken verneem ik dat graag , samen met dieweilik ben je een lekker duo, man man man mensen beledigen omdat ze slecht ter been zijn of een ziektt hebben, waar ben jij mee bezig  gladiool , je gaat nu verdorie dit  uitlezen en de kliklinks  lezen...anders moet je maar4 een ander forukm zoeken, stel zeikerds  zelfde arts als diewilik, is dat soms  een psychiater   ???????

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 20:15
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Tijger jammer dat de links   niet werken dus dan deze voor dat gezellige  duo http://www.consumed.nl/ziekten/6563/Morfine-verslaving

tijger1
door tijger1 Nov 12, 2016 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eclipse . U kunt hier wel gaan zitten raaskallen, maar dat verandert niets aan de zaak. Morfine is niet verslavend. Maar u kunt het natuurlijk ook zelf nalezen.
"Morfine is verslavend; je hebt er steeds meer van nodig"
Hiervan is 64 procent overtugd, terwijl het helemaal niet waar is. Marieke van den Beuken-van Everdingen kan het niet genoeg benadrukken: "Morfine is niet verslavend als je het adequaat gebruikt: zoveel als de pijn vraagt en niet meer dan dat. Als er geen pijn meer is, kan iedere dosering morfine in een week worden afgebouwd. Overigens blijkt uit mijn onderzoek in het Academisch Ziekenhuis Maastricht dat ook 25 procent van de artsen en verpleegkundigen denkt dat morfine verslavend is."

Maar u bent in goed gezelschap, zelfs niet alle medici weten dat. Bron Gezondheidsnet.

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 20:37
1561 Antwoorden / 370 Vragen

TIJGER1 , neem nog  een slok

tijger1
door tijger1 Nov 12, 2016 om 20:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem nog een pilletje, wordt u weer kalm.:-))

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 21:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Tijger1, opzich is niets verslavend, mits met mate gedoseerd, met verslaving  bedoel ik geen junkies die roven en stelen om aan meer drugs  te komen om hun lichaam te kalmeren, opzich mag morfine ook niet direct verslavend  zijn, maar je mag er niet direct mee stoppen, dan kom je in de problemen, dan heb je lichamelijk en psygische  afhankelijkheid, dus in die zin werkt  morfine verslavend bij een normale dosering?  nee niet direct, zolang je maar afbouwt. heb je een psychiatrische verslaving, dan volstaat een placebo meestal om patient  gerust te stellen. en de placebo af te bouwen, morfine is er als reguliere en als  directe pijnstiller, de reguliere is het verslavings  risico hoger omdat het lichaam het gewent  is , bij een directe morfine stoot in de aderen is verslaving niet aan de orde. En ik lees ook de  wellessen en nietussen wel hoor, zo zal een alternatieve arts, morfine zien als gif, een "normale"arts als geneesmiddel( pijn) maar de vraag was paracetamol en codeine genereert morfine en ja dat doet het. zullen we het verder laten rusten .. srry dat ik je een eikel noemde was ook weer niet nodig, maar ben het nu wel zat ...laten we het maar aan de specialisten en apothekers overlaten wat wel of  niet enz   verslavend is ik ben het iig  aan de senseo extra  dark    ook een bakkie :-)

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 21:02
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Tijger1 , dus bij deze excuses dat ik je eikel noemde , was onnodig...

marita5
door marita5 - Nov 11, 2016 om 15:46
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@Eclipse ,

Paracetamol met codeïne , is alleen verkrijgbaar op recept , maar word niet vergoed .
Alleen Codeïne op recept word wel vergoed .

eclipse
door eclipse Nov 11, 2016 om 17:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

marita5  Juist, codeine op recept  en de paracetamol ook, beiden VOLLEDIG  vergoedt.  ,    ik krijg het Ca  3 jaar na een opratie aan de schouder L en R beide pezen, tijdens  krachttrainig gescheurd  (de kabel brak ) operatie,
daarna een tijdje morfine, en nu nog  steeds aan de para en codeine, gratis voor noppes op recept  en wordt nog   thuisgebracht ook, andere pijnstillers mag ik niet, dan heeft de arts een code ( specialist) ingevuld

. zonder code betalen, met code geen betaling. Ben nu gelukkig  zover dat er staat alleen indien nodig op de doosjes ( para zit  in een pot  van 100x1000mg) uiteraard wordt de dosis para aangepast  bij codeine gebruik, maar mag bij indien nodig  nog  steed 3 x1000 mg para en 3x10 mg codeine ,

gelukkig gaan er steed s meer dagen overheen dat ik niets  hoef..

eclipse
door eclipse Nov 11, 2016 om 17:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

en daar gaan mn entertjes  weer  :-)

marita5
door marita5 Nov 11, 2016 om 17:24
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Dan heeft u paracetamol op recept ( apart ) en een recept met codeïne apart ? Dus niet tablet paracetamol met codeïne erin , apart word wel vergoed ..

ka
door kaakje - Nov 11, 2016 om 16:15
109 Antwoorden / 0 Vragen

Maritas

Paracetamol met codeïne wordt wel vergoedt.

http://www.consumed.nl/medicijnen/2110/Paracetamol_Codeine_Tabletten_generiek#onderdeel17

marita5
door marita5 Nov 11, 2016 om 18:25
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Nee word niet vergoed , alleen als je paracetamol en codeïne apart op een recept hebt staan word dit vergoed , combinatietablet niet , ik gebruik ze ook en krijg ze niet vergoed kost mij € 14,- voor 3 maanden .

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 19:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Marita, zal het dan door de verzekeraar komen, dat betalen ?   ik heb VGZ   en die schuiven gewoon hoor. maar weet niet of het aan mijn aanvullend + ligt ?? ...wil je duidelijk maken dat ik je 100% geloof hoor, maar waarom de een wel de ander niet...ik heb ze dus van de chirurg, was eerst puur morfine, daarna ca  8 maanden ging  deze over op paracetamol+ codeine...   waarschijnlijk heb ik een code en jij niet :'(  en ag joh  voor 50 ct  heb je een doos  vol...weet je dat in Frankrijk een klein doosje paracetamol bijna  6   euro kost, mocht  je ooit  ondernemingsneigingen krijgen  :-)  hoop dat je geen pijn hebt  gr han

marita5
door marita5 Nov 12, 2016 om 19:44
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@Eclipse , ik heb ook Vgz , ik krijg wel vergoed als ik de codeïne alleen vraag dus zonder paracetamol .

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2016 om 16:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Paracetamol 500 met 50 codeine, wordt niet vergoed.

marita5
door marita5 Nov 11, 2016 om 18:25
11493 Antwoorden / 15 Vragen

En met 20 mg ook niet .

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2016 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat spreekt, als de zware niet vergoed worden, dan de lichte al helemaal niet.:-))

marita5
door marita5 Nov 11, 2016 om 18:39
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Oh ik ben toch een kluns, misschien moet ik daar ook maar een tabletje voor gebruiken ;-)) , Ik gebruik 50 mg niet , daar gaat een koe nog van neer ;-))

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2016 om 18:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee, nog nooit gebruikt, maar in de link van Costnix kan je de combinaties aanklikken en dan staat er het nodige bij. Handige link.

marita5
door marita5 Nov 11, 2016 om 18:54
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Die link die ken ik , bij 20mg val ik al in slaap , vriendin gebruikt ze ook en zij merkt niks .

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2016 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan werkt alleen een koekepan.:-))

marita5
door marita5 Nov 11, 2016 om 19:03
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Bij haar lijkt me beter een hamer ;-)) zij is niet neer te krijgen .OT hoe werkt bij u de site ? door de dag heb ik geen probleem , tegen de avond is het een ellende blijft op laden staan . redactie is hier van op de hoogte maar tot nu toe nog geen oplossing ondanks dat ze een aanpassing hebben gedaan .

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2016 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

OT .vanaf half zes ongeveer tot ca. acht uur, duurt alles veel langer. Misschien zijn de servers dan een beetje overbelast.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2016 om 20:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@die wilik

Codeine wordt in de lever omgezet in morfine. Niet door de paracetamol.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/146519-codeine-bijwerkingen-dosering-en-codeine-met-paracetamol.html

@eclipse

Afgezien daarvan is morfine niet verslavend.

De morfine die gebruikt wordt bij euthanasie wordt samen gegeven met een dormicon..

An
door Anne1952 - Jan 2, 2017 om 13:00
7 Antwoorden / 2 Vragen

Kent u deze al, daar vind u alle vergoedingen van alle medicijnen.

http://www.medicijnkosten.nl/

wi
door wilhelmina59 - Jan 2, 2017 om 15:26
507 Antwoorden / 0 Vragen

Zorgverzekeraar zal aangeven of dit middel en/of sterkte wel of niet vergoed wordt.
Wijs is het om dit via een email te vragen. U heeft het dan altijd zwaret op wit.