gu
door gulpilil May 23, 2019 om 15:57
Vrije tijd & tuin

Aanslag vogelpoep kooi.

Ik heb een donkerbruine metalen kooi. Bij het schoonmaken van de kooi met heet water met allesreiniger ziet het er op het eerste gezicht schoon uit. Totdat de kooi helemaal droog is, dan verschijnen doffe witte plekken op de plaatsen waar de vogelpoep gezeten heeft. Ik heb met alles geprobeerd. Allesreiniger, schoonmaakazijn, kalkreiniger, maar het gaat niet weg. Is er iremand die mij kan helpen?

4930 7 Rapporteer

me
door mein33 - May 23, 2019 om 16:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De zuren in de ontlasting van vogels is desastreus voor lakken en metalen aangezien het, bij het niet tijdig verwijderen, invreet in de lak of het metaal.
U heeft er inmidels van alles en nogwat op losgelaten, maar de onstane schade zal daarmee niet ongedaan worden gemaakt.
Het ziet er naar uit dat u met die doffe plekken zult moeten dealen.

tenormin
door tenormin - May 23, 2019 om 16:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Plastic kooi kopen; dit krijgt u niet meer goed.

gerbera
door gerbera - May 23, 2019 om 16:25
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien voorzichtig met een (schuur)sponsje met garagehandzeep proberen. De aanslag ontstaat door kalkzuur maar ik vraag mij af waar de witte plekken zitten behoudens op de bodem van de kooi. Is het op de bodem dan iets meer zand gebruiken en vaker reinigen.

edrick3
door edrick3 - May 23, 2019 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Die vlekken gaan niet meer weg omdat het metaal is aangetast door de uitwerpselen.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2019 om 01:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk niet dat u het nog weg krijgt omdat het te lang erop gezeten heeft en ingebeten is.
Misschien kunt u nog was&wax voor auto wassen proberen want daar kun je erg veel mee schoonmaken, maar ik betwijfel of het hiermee zal lukken. Maar voor ca 1 euro - Action, Wibra - kunt u het allicht proberen.

gerbera
door gerbera - May 27, 2019 om 16:05
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ben nog steeds nieuwsgierig waar die vogelpoep nu op zit, zijn het de tralies dan heeft de TS mogelijk een "schijtlijster";-))

costnix
door costnix - May 27, 2019 om 16:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat vergeten wordt, dat het schoonmaakmiddel wel geschikt is voor de vogels zelf.
Anders is het een schone kooi met vogels, die permanent met hun pootjes omhoog liggen ☹️