ba
door babzr Feb 7, 2005 om 20:44
Vrije tijd & tuin

Abonnement

Ik heb een proefabonnement op margriet voor 11 nummers.De proefperiode is voorbij ,maar nu willen ze dat het abonnement automatisch doorloopt .in de bijgevoegde brief staat niets over


automatisch verlengen,en bij telefonische navraag vertelde men dat dat algemeen bekend is .Kan dit zomaar


johan


 

273 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2005 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Babzr,


Dit komt van SANOMA-uitgevers.


Elders in dit forum heb ik al eens aangegeven dat dit bedrijf geld van mijn rekening haalde en ik het bedrag telkens moest storneren. Bellen en mailen heeft er na maanden toe geleid dat e.e.a. is opgehouden.


Ik bedoel maar, zo nauw nemen ze het niet. Mijn gironummer met de naam van een ander moeten hun controleren volgens de bank.


Nu even terug naar jouw probleem. Bij het afsluiten van het abonnement heb je wel informatie gekregen, althans dat hoop ik.


Op internet bij SANOMA is hieromtrent niets te vinden. Indien er niets staat over de overgang van een proefabonnement naar een vast abonnement sta jij net zo goed in je recht als zij, zelfs nog meer. De rechter zal altijd oordelen dat het abonnement een proef was. Moest je doorgeven dat je moest opzeggen? Moest je doorgeven dat het je wel beviel en verder wilde?


Als ik iets op proef wil dan bepaal ik de regels anders slijten ze hun producten maar aan een ander. Dit uitgangspunt moesten meer mensen hanteren. Waarom zouden wij altijd naar hun pijpen moeten dansen.


Ik heb wat dat betreft met geen bedrijf een probleem.


Het gaat er nu echter om dat je bewijzen op tafel legt.


succes, Wim

ve
door verwijderd - Feb 7, 2005 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag johan,


Nee dit kan niet zomaar, tenzij jij destijds bij het aangaan van het proefabonnement een overeenkomst getekend hebt waarin (in hele kleine lettertjes) staat dat het proefabonnement stilzwijgend na afloop overgaat in een vast abonnement. Als je heel zeker weet dat dat niet het geval is dan kun je volstaan met een brief (liefst aangetekend en met bewijs van ontvangst) waarin staat dat je niet gediend bent van een vast abonnement. Zet onder die brief gewoon je naam maar niet je handtekening (tenzij tegen een kruisjesachtergrond). Menig bedrijf schrikt er niet meer voor terug om je handtekening in zo'n situatie te misbruiken. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2005 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Alle abonnementen bij Sanoma-uitgevers lopen tot wederopzegging. Dit staat op de aanvraagbon, op het internet en wordt bij telefonische aanvraag vermeld. Ook kunt u deze informatie vinden in de colofon van elk tijdschrift dat wordt uitgegeven door Sanoma. Als men dus een abonnement aangaat moet deze door de aanvrager altijd 6 weken voor het komende betaaltermijn beeindigd worden. Wel kan u bij aangaan van het abonnement vermelden dat u na het (proef) termijn het abonnement niet wil verlengen, verifieer dit ook altijd bij de klantservice door middel van een brief, e-mail of telefonisch. Hopelijk heb ik hiermee uw vraag beantwoord. De medewerkers van de klantenservice bepalen de regels niet, maar proberen u wel zo goed als het kan te helpen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Johnni73 - Feb 25, 2024 om 14:11
Geldzaken & recht

Verplicht verhuizen na grondige renovatie

Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer