an
door annesophievv Nov 24, 2017 om 10:28
Vrije tijd & tuin

Abonnemnt betalen voor 15 oktober

Ik heb een vraag, ik heb een abonnement, dit betaal ik met een acceptgiro.
Je betaald per jaar alles ineens, €21,00. Ik krijg in oktober al een acceptgiro dat ik voor 15 oktober moet betalen voor het jaar daarop. vervolgens krijg ik begin nov. al een aanmaning dat ik nog niet betaald heb, Mag dit? Ik wil best half december betalen maar om al in oktober te moeten betalen vindt ik veel te vroeg....

1332 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2017 om 10:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar is dat abonnement dan voor dat u 2,5 maand eerder moet betalen?

edrick3
door edrick3 - Nov 24, 2017 om 10:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat mag.
Zal wel in de betalingsvoorwaarden staan.

gerbera
door gerbera - Nov 24, 2017 om 11:30
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Hangt er helemaal van af hoe het abonnementsjaar loopt. Loopt dat van jan t/m dec dan zijn ze wel erg vroeg, zelf nog in de periode dat u het abo kan opzeggen, tenzij de opzegtermijn 3 maanden is. Loopt het van okt t/m sept., de maand dat u het abo bent aangegaan,dan klopt dat wel.

aurora1
door aurora1 - Nov 24, 2017 om 11:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Abonnmenet waarvoor?
Staat daar niets over in de (betalings) voorwaarden/het contract?

AWYeah28
door AWYeah28 - Nov 24, 2017 om 12:34
355 Antwoorden / Vragen

Beste Anne Sophie,

U had bij het ontvangen van de oorspronkelijke factuur contact op moeten nemen met de leverancier. Er was sprake van een termijn en die hebt u overschreden. Wij kunnen niet zien wat er in de voorwaarden van uw abonnement vermeld staat. Inmiddels hebt u een aanmaning ontvangen en dat betekent dat er vanaf nu extra kosten in rekening mogen worden gebracht. Snel betalen dus, ook als u het abonnement wilt beëindigen. Daarna kunt u het bedrag dan weer terugvorderen, maar bent u in elk geval geen incassokosten verschuldigd.

Succes!

panter22
door panter22 - Nov 24, 2017 om 13:17
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een jaarabonnement hebt afgesloten  voor een tijdschrift dat 1x per kwartaal verschijnt, dan mag de opzegtermijn 3 maanden zijn. Die termijn was 1 oktober verstreken. Je moet betalen voor een nieuw abonnement. Of je nu begin oktober moet betalen of begin december, betalen moet je toch.
Als in de algemene voorwaarden staat dat het abonnementsgeld begin oktober wordt geincasseerd, dan ben je daarmee akkoord gegaan.