franseman53
door franseman53 Sep 4, 2017 om 15:19
Vrije tijd & tuin

Amslod fiets doet niet wat ze beloven, heeft iemand ervaring hiermee?

In maart heb ik een amslod elektriesche fiets gekocht, er zijn geen negatieve ervaringen te lezen over deze fietsen op hun website,en toch doet hij het niet goed bij mij! Als ik opbel zeggen ze dat er niets aan de hand is, en dat ik moet wennen omdat hij anders is dan mijn vorige fiets, maar de ondersteuning gaat voor me uit, ik heb geen weerstand op mijn trappers en dat is heel raar en gevaarlijk!
Is er iemand die dit leest en ervaring heeft met deze fietsen?

6535 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2017 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien niet bellen, maar eens langsgaan met die fiets?

gerbera
door gerbera - Sep 4, 2017 om 15:30
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als u geen weerstand voelt heeft u hem of in een te hoge electrische stand of een te lage versnelling. Schakel eens geheel uit tijdens het fietsen. Schakel dan weer in en begin met de laagste stand en pas de versnelling hier op aan. Zelf rij ik met mijn sparta, electr. stand 2 (van de 5) en versnelling stand 5 (van de 7) heb dan een rustig tempo (gem.18km/u) met weinig weerstand. Scheelt ook weer batterij. Het gevaarlijke zit hem in de gebruiker die denkt zo hard mogelijk te moeten rijden in de hoogste electrische stand en als dan de versnelling hier niet op aangepast wordt voelt u geen weerstand.

franseman53
door franseman53 Sep 4, 2017 om 19:03
0 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat ken ik ok van mijn Batavus, maar dat helpt niet omdat het geen reactie heeft op de trappers, ik rij in de èèn na laagste ondersteuning zoals je opstapt... de ene keer schiet hij vooruit, dan weer is hij niet vooruit te branden, in  alle versnellingen heeft hij kuren.   Een fiets met een eigen willetje!   ik rij  al zoveel jaar op een elektrische fiets, maar ik heb dit niet erder meegemaakt.

gerbera
door gerbera Sep 5, 2017 om 11:50
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zou dan zeker met de fiets terug gaan. Hier is duidelijk iets mis met de electronica.

Ge
door Genee - Sep 4, 2017 om 15:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De trapondersteuning lager zetten zou moeten helpen om meer weerstand op de trappers te voelen.
Wat ervaringen met Amslod e-bikes.
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=78&t=165333&sid=7050377a8e9325fc812de841c23f7749&start=20

franseman53
door franseman53 Sep 4, 2017 om 19:07
0 Antwoorden / 1 Vragen

Hij is in maart gekocht... ik weet wel hoe hij behoort te werken maar hij doet het niet, ook niet in z`n 2  en dat is van de 9!    ook al heb ik de versnelling hoog staan, doet hij precies wat hij zelf wil doen.

Als ze het niet allemaal zo doen heb ik nog hoop dat hij gemaakt kàn worden!!!

marita5
door marita5 - Sep 4, 2017 om 19:09
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Franseman53 ,

In maart heb ik een amslod elektriesche fiets gekocht

Volg het advies van @tijger1 op , ook i.v.m de garantie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2017 om 19:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bij dit soort klachten: terug naar de verkoper!
Je hebt recht op een deugdelijk product!
En je hebt toch ook garantie....
Laat je niet afschepen.
Suc6

panter22
door panter22 - Sep 4, 2017 om 19:19
6599 Antwoorden / Vragen

Je had een fiets met achtermotor? Dit is een fiets met voormotor. Dat rijdt heel anders. Vooral als je gewend bent hard te fietsen.
Dat moet wennen. Eerst voorzichtig fietsen en niet te snel.

franseman53
door franseman53 Sep 5, 2017 om 17:45
0 Antwoorden / 1 Vragen

We zijn er vandaag naartoe gegaan, dat was een goed plan!!   ik heb eerst goed gelezen over kassa-belbus die er geweest is, en toen de link naar radar geopend... toen was ik er klaar voor om er heen te gaan en een proefrit te maken op een fiets ;) en die fietste veel beter!!!   dan weet je waarover je praat!  de medewerker was heel welwillend, en maandag krijg ik een top monteur thuis, als hij het niet kan oplossen dan gaat hij hem helemaal nakijken in meppel en dan moet het goedkomen!!  hoop ik.

panter22
door panter22 Sep 6, 2017 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is goed nieuws. Ik hoop dat het allemaal goed komt.

franseman53
door franseman53 Sep 13, 2017 om 20:18
0 Antwoorden / 1 Vragen

De top monteur is geweest, en heeft er een nieuw apparaat ingezet dat was een  "overbrenger"van de accu naar de motor, als ik het goed zeg!   Ik moet hem nog beter uitproberen, maar hij fietst nu al veel beter!!   Even kijken of de accu ook meer kilometers rijdt dan de 51 km. anders doen ze daar ook nog iets aan, ook al is dit al mijn tweede accu al!!       Het is een mooie fiets en ik hoop dat hij het goed gaat doen.

panter22
door panter22 Sep 14, 2017 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Gelukkig, tot zover opgelost. Bedankt voor het terugmelden.

marita5
door marita5 - Sep 5, 2017 om 17:55
11495 Antwoorden / 15 Vragen

N.a.v , uw reactie , fijn om te horen dat u er naar toe bent gegaan , en de medewerker welwillend was .
Hopelijk een goede afloop , bedankt voor het terugmelden .

DOOR FRANSEMAN53 5 SEP. 2017 OM 17:45
0 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

We zijn er vandaag naartoe gegaan, dat was een goed plan!!   ik heb eerst goed gelezen over kassa-belbus die er geweest is, en toen de link naar radar geopend... toen was ik er klaar voor om er heen te gaan en een proefrit te maken op een fiets ;) en die fietste veel beter!!!   dan weet je waarover je praat!  de medewerker was heel welwillend, en maandag krijg ik een top monteur thuis, als hij het niet kan oplossen dan gaat hij hem helemaal nakijken in meppel en dan moet het goedkomen!!  hoop ik.

Do
door Doggie54 - Sep 17, 2017 om 22:43
1 Antwoorden / Vragen

Niet kopen, slechte service en de "gewone" fietsenmaker kan je m.b.t. tot onderdelen en software niet helpen.
Heb je problemen met je Amslod dan kan je mailen en bellen en na veel gezeur komen ze je een keer helpen.
Sta nu op de camping met vocht in het display en een uitvallende ondersteuning. Op donderdag gemaild, vrijdag gebeld je krijgt gewoon niemand te spreken.
Betaal iets meer en koop een merkfiets bij de fietsenmaker. Ooit wil je hem inruilen...bij wie ? Een fietsenmaker wil hem niet hebben omdat hij geen service kan geven.