bo
door bonjovi1977 Sep 15, 2017 om 07:35
Vrije tijd & tuin

Bevriezen lidmaatschap

Geachte heer/mevrouw,

Ik wil graag in de winterperiode mijn lidmaatschap laten bevriezen om de simpele reden dat ik dan niet ga sporten.

Is dit een wettelijke argument en moeten alle verenigingen dit doen?
Of kan elke vereniging dit zelf bepalen of het mogelijk is om het lidmaatschap te bevriezen.

Groet,
Marco

3801 11 Rapporteer

emcede
door emcede - Sep 15, 2017 om 07:41
960 Antwoorden / 4 Vragen

Dat bepaalt elke vereniging zelf. En ik denk dat er geen enkele vereniging is die hieraan meewerkt. U kunt natuurlijk uw lidmaatschap opzeggen en later opnieuw lid worden als dat kan binnen de regels van de vereniging.

diumenge
door diumenge - Sep 15, 2017 om 07:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als het een vereniging is dan moet er een reglement zijn, lees dat eens na. Via de ALV kan u een voorstel doen om het reglement aan te laten passen.

marita5
door marita5 - Sep 15, 2017 om 08:00
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bonjovi1997 ,

Welke vereniging / of sportschool is dit ?

panter22
door panter22 - Sep 15, 2017 om 08:24
6599 Antwoorden / Vragen

Als lid bent van een sportvereniging en je hebt geen contract voor een bepaalde periode, dan kun je meestal per maand opzeggen.
Als je lid bent geworden voor bv. 1 jaar, dan kun je pas na dat jaar opzeggen, of je nu sport of niet.
Uitzonderingen zijn mogelijk per sportvereniging. Kijk in de voorwaarden.
Of gaat het om een sportschool, dus geen vereniging.

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2017 om 09:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee dat is geen wettelijk argument en geen een vereniging hoeft dat te doen.

ge
door george321 - Sep 15, 2017 om 10:09
390 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zegt uw vereniging en welke soort vereniging gaat dit over? Er kan ook sprake zijn van seizoenssporten. met vaak jaar lidmaatschappen.

gerbera
door gerbera - Sep 15, 2017 om 12:17
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Is geheel afhankelijk van de club. Hier is het bij, onze sportclub, bv. mogelijk per half jaar of kwartaal het lidmaatschap aan te gaan. Dit wordt dan vooraf vermeld en is er bij afloop van de periode geen opzegtermijn. Netjes geregeld maar daar is geen wet voor.

mo
door mof - Sep 15, 2017 om 13:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Je bent lid van een vereniging, het hele jaar. Dus, als het niet in de statuten of huishoudelijk reglement is vastgelegd, nee, dan kan het niet.

boppe1943
door boppe1943 - Sep 15, 2017 om 15:56
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Daar moet je de algemene voorwaarden voor doorlezen, want dat is per sportschool verschillend. Bij mijn sportschool was bevriezen of opschorten met een goede reden (b.v. overwinteren in het buitenland) eerst gratis; toen de sportschool werd overgenomen door een landelijke keten werd er een bedrag van 5 euro per maand in rekening gebracht. Maar waarom zeg je niet gewoon op? En betaal je inschrijvingskosten als je weer lid wilt worden? Sommige sportscholen hebben als lentelokkertje gratis inschrijving.

edrick3
door edrick3 - Sep 15, 2017 om 18:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is dit een wettelijke argument en moeten alle verenigingen dit doen?
Nee en Nee
Of kan elke vereniging dit zelf bepalen of het mogelijk is om het lidmaatschap te bevriezen.
Ja

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2017 om 19:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u het al aan de administratie van deze sportvereniging gevraagd en wat hebben ze geantwoord?
Of al in de Algemene Voorwaarden gekeken of de reglementen van deze vereniging?