ap
door apel36 Sep 16, 2012 om 15:23
Vrije tijd & tuin

Bladervrij, de kroon op uw dakgoot

Heeft iemand ervaring opgedaan met een product, Bladervrij, de kroon op uw dakgoot, dat er voor zorgt dat je nooit meer je dakgoort hoeft schoon te maken?

19480 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Google er maar naar. Het gaat om een aluminiumbescherming.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het principe is, dat de bladeren er op blijven liggen, (eventueel) opdrogen en er weer afwaaien.

Het lijkt mij een peperdure oplossing voor een 'probleem(pje)' waarvoor in een plaatselijke bouwmarkt een veel goedkopere oplossing is. Kijk daar maar eens eerst. Dat zijn vaak groene of grijze kunststoffen gootbeschermers (halfrond), die iedereen er zelf in kan leggen, als men een beetje handig is. Deze gootbeschermers worden door eigen veerkracht, op hun plaats gehouden en gaan véééééle jaren mee.

Ze zijn te koop in een bepaalde lengte en kunnen heel makkelijk op maat geknipt worden.

Het is maar hoeveel geld er men voor over heeft. Ik zou absoluut voor die kunststoffen gootbeschermers gaan.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

*de oplossing valt binnen de categorie broodje-aap-verhaal*

*uitsluitend de verkoper wordt hier beter van*

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op zondag 16 sep 2012, 17:00: *de oplossing valt binnen de categorie broodje-aap-verhaal*

*uitsluitend de verkoper wordt hier beter van*

Misschien moet jij "broodje-aap" even opzoeken zodat je weet waar je over praat.
Het bestaat en het werkt. Vraag is wel of het de kosten waard is.

Wie citeer jij eigenlijk dat je steeds "...." gebruikt?

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo apel36,

Kijk bv. eens bij de Praxis:

Om overlast te voorkomen kun je ook preventief te werk gaan. Bijvoorbeeld door het plaatsen van speciale dakgootbeschermers over goten heen. Dit zijn lange gaasmatten die je klemt over de goot. Het blad blijft hierop liggen en als het droog waait door de wind waait het vanzelf weer weg. Gevolg, schone goten en geen overstromingen.

De dakgootbeschermers zijn verkrijgbaar op rollen van 2 meter lang en in breedtes van 220 en 260 mm. Tel 40 tot 60 mm bij de inwendige diameter van uw huidige goot op voor de juiste breedtemaat. De dakgootbeschermer wordt met stalen klemmetjes bevestigd aan de (zinken) dakgoot.

Verstopping van de regenpijp kan voorkomen worden door een bladbolrooster te plaatsen op de gootuitloop. Deze is verkrijgbaar in een metalen of PVC uitvoering en in verschillende afmetingen. Let dus op de doorsnede van de regenpijp.

(Bron: eigen huis en tuin)

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman,

.....Wie citeer jij eigenlijk dat je steeds "...." gebruikt?......

Zal wel door de 'vernieuwing' komen, maar er staan ** sterretjes! ;-)

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik bedoel is, klik * HIER * (als voorbeeld).

En geen bevestigingsmateriaal nodig.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 16 sep 2012, 17:19: @winterman,

.....Wie citeer jij eigenlijk dat je steeds "...." gebruikt?......

Zal wel door de 'vernieuwing' komen, maar er staan ** sterretjes! ;-)

Je hebt gelijk. Bij mij ook.

Opmerking sloeg werkelijk nergens op, dus lette ik niet goed op. Het lijkt erop dat read ineens alles tussen ** plaatst, alsof het zeer belangrijk is wat zij te melden heeft.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2012 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geweldig op zo'n korte termijn zoveel reacties waar je wat mee kunt. Ik ga de geboden oplossingen zeker onderzoeken.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2014 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

uiteraard is uw bericht al 16 maand oud, maar wilde u nog even attenderen op Dakgoot Preventie.
En werkt vele malen beter dan rollen gaas of wat dan ook, doordat dit product onder de dakpannen wordt gezet.

Hierdoor gegarandeerd lekkage vrij.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2014 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

rhuiting schreef op vrijdag 24 jan 2014, 12:37: .... even attenderen op Dakgoot Preventie.

Dag Roel,

hoewel goed bedoeld is het op deze site niet toegestaan om reclame te maken voor bijv. een eigen bedrijf. Klik * * voor uitleg.