go
door gonnie_herman Oct 26, 2010 om 17:44
Vrije tijd & tuin

Bodem uit fles

Hoe krijg ik een bodem uit een limonade glas zonder dat de fles beschadigd.

20390 15 Rapporteer

getty
door getty - Oct 26, 2010 om 17:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik snap dit niet. Bodem uit een glas / fles niet beschadigen??? Geef wat meer info wat u bedoelt en waarom u dit wilt.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 26, 2010 om 18:01
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Is het nou uit een glas of uit een fles?
In beide gevallen denk ik niet dat dat gaat.

vladja
door vladja - Oct 26, 2010 om 18:04
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik weet niet meer hoe dat precies ging. De fles moet hel koud zijn (vriezer) en dan een touwtje erom heen dat gedrenkt is in zeer heet brandende vloeistof en dan er tegen tikken. Zoiets was het. Geeft dit iemand het idee hoe het precies moet?

Vladja

vladja
door vladja - Oct 26, 2010 om 18:05
8293 Antwoorden / 27 Vragen

P.S> Uiteraard het touwtje wel aansteken, anders gebeurt er niets.

Vladja

ro
door ron530 - Oct 26, 2010 om 18:18
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het zal wel een fles zijn en die glazen bodem moet er uit. Je zou het eens met een keramiek zaagje kunnen proberen. Ik heb er een voor de decoupeerzaag en tegels zagen gaat feilloos. Nu het zo opkomt heb ik ook nog een vraag, ik heb nog een oude beugelfles en daar wil ik zijkant onder een gat in boren zodat er een schemerlamp van gemaakt kan worden.

knoop4x9
door knoop4x9 - Oct 26, 2010 om 19:07
533 Antwoorden / 0 Vragen

Ik meende me te herrinneren dat je de fles moet vullen met water totdat er een bol ontstaat op de opening dan de fles afsluiten zodanig dat de dop kontakt maakt met het water en dan op de dop een tik geven met een hamer, er onstaat dan een schokgolf recht naar beneden die de bodem er uit zal drukken.
Het zelfde gebeurd ook bij die 4 balletjes die aan die tegen elkaar aan touwtjes hangen,je laat de eerste stuiteren tegen de tweede en de laatste komt in beweging.
Dat is eigenlijk het principe.

Sukses ermee

robert11
door robert11 - Oct 26, 2010 om 19:35
310 Antwoorden / 25 Vragen

De vraag van TS is vrij simpel te beantwoorden en uit te voeren; zoiets deden wij 50 jaren geleden al...zonder gereedschap!
Men gooit een munt stuk in de fles, en laat deze met ronddraaiende bewegingen van de fles rond slingeren in de fles!
Na een tijde draaien, ja ja....geduld moet men hebben, en die hadden we vroeger wel, slijt de munt een gleuf in de fles. Als de gleuf genoeg diep in de fles staat, een tikje op de fles, en de boden was los!
Succes hermee.

ro
door ron530 - Oct 26, 2010 om 19:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Robert die truc deed mijn vader ook maar ik dacht dat het nep was, hij deed dat met een cent op een duppie in de gulden tijd. Klopt dat grapje dus toch?

robert11
door robert11 - Oct 26, 2010 om 19:54
310 Antwoorden / 25 Vragen

@ron
Vroeger deden we dat als kind en gebruikte de bodem als vergrootglas om vuur te maken. Het werkt zeker en het is geen grap!

robert11
door robert11 - Oct 26, 2010 om 20:01
310 Antwoorden / 25 Vragen

Aanvulling: ouwe truck uit mijn scouting tijden hoe je moet overleven in oorlogstijden of in de rimboe bij wijze van spreken....

s.
door s.cat - Oct 26, 2010 om 20:22
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden wat een mens met een fles zonder bodem moet?
Dan lekt toch alles weg, of zie ik dat verkeerd. ;)

kiran
door kiran - Oct 26, 2010 om 20:23
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@opheusden

Klik hier: bodem verwijderen.

genius
door genius - Oct 26, 2010 om 21:53
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=s.cat schreef op dinsdag 26 okt 2010, 20:22]Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden wat een mens met een fles zonder bodem moet?
Dan lekt toch alles weg, of zie ik dat verkeerd. ;)Nee, nee. . .dan zijn we terug bij af: Dop / kurk op de fles, omdraaien en je hebt een glas! Oja, oppassen met drinken ;-) of gebruik een rietje.

tontoos
door tontoos - Oct 31, 2010 om 16:09
32 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben in mijn leven altijd een DHZer geweest en jaren terug dus ook met glas en flessen delen enz.
Ik sneed probleemloos een boden uit een fles,en wel op deze manier: je neemt een fles en maakt met een glassnijder aan de boden wat je weg wil snijden rondom.
Dan kun jehet op 2 manieren doen de 1e is je tikt aan de binnenkant van de fles dan springt er een scheur in (zoals een glaszetter dat doet), de 2e manier is ook een kras met de glassnijder je maakt de fles op die plaats met een fijne gasbrander warm en dan springt er een scheur als je hem afkoelt.
Wat ik nu vertel is 30 jaar geleden er was toen een apperaatje in de handel waar je dat mee deed.

lichtblauw
door lichtblauw - Nov 24, 2010 om 11:23
36 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=tontoos schreef op zondag 31 okt 2010, 16:09]Ik ben in mijn leven altijd een DHZer geweest en jaren terug dus ook met glas en flessen delen enz.
Ik sneed probleemloos een boden uit een fles,en wel op deze manier: je neemt een fles en maakt met een glassnijder aan de boden wat je weg wil snijden rondom.
Dan kun jehet op 2 manieren doen de 1e is je tikt aan de binnenkant van de fles dan springt er een scheur in (zoals een glaszetter dat doet), de 2e manier is ook een kras met de glassnijder je maakt de fles op die plaats met een fijne gasbrander warm en dan springt er een scheur als je hem afkoelt.
Wat ik nu vertel is 30 jaar geleden er was toen een apperaatje in de handel waar je dat mee deed.

Ik herinner me mijn buurjongens, die dit ook met een glassnijder deden. Eerst een lijn zetten en dan een tik geven. Maar de vraag is: waar vind je zo'n glassnijder...