ta
door taatje Oct 2, 2019 om 13:40
Vrije tijd & tuin

Cirque du soleil kaartjes via Ticketmaster

In maart jl heb ik via de site van Cirque du Soleil twee kaartje besteld a € 90,-. Via een link kon dit bij Ticketmaster. Na betaling kreeg ik de bevestiging dat ik in oktober de kaartjes zou ontvangen als hun tour in den Haag zou starten. De kaartjes zouden onder een andere naam dan de mijne en met een ander (lager) bedrag dan waar ik de kaartjes voor had gekocht via de mail toegestuurd worden maar mijn kaartjes zouden gegarandeerd de zitplaats geven waar ik voor geboekt had.
Mijn verbazing was groot toen ik deze week de kaartjes via de mail ontving, niet omdat ik een andere naam dan de mijne op de kaartjes zag staan maar omdat het bedrag enorm verschilde van de € 90,- die ik ervoor betaald had, nl € 54,- Een winst voor Ticketbar van maar liefst 66%.
Ik heb direct contact met Ticketmaster gezocht en u raadt het al: de bepalingen geven aan dat het mag en "dat het allemaal te maken heeft met vraag en aanbod. Hoe meer mensen naar Cirque du Soleil willen, hoe groter hun winstmarge". Op tijd je kaartjes bestellen zoals ik een half jaar van te voren, heeft dus geen enkele zin.
Ik vraag me af of dit zo maar kan, of er iets tegen deze praktijken te doen is en of er nog meer mensen zo'n teleurstelling hebben meegemaakt.
Anders wil ik op zijn minst iedereen waarschuwen nooit met Ticketmaster in zee te gaan!!

3101 14 Rapporteer

ju
door juliomariner - Oct 2, 2019 om 13:46
1312 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat kan. Hoe vaak moet er nog gewaarschuwd worden voor ticket doorverkoopsites. Koop uw tickets gewoon bij de officiele verkopers en niet bij degene die toevallig bovenaan staat in Google.
U mag hopen dat de tickets "werken" en u dus binnen gelaten wordt.

panter22
door panter22 - Oct 2, 2019 om 13:48
6599 Antwoorden / Vragen

Dan heb je  niet rechtstreeks geboekt op de site van Cirque du soleil. Maar een doorverkoopkaartje gekocht.
https://www.cirquedusoleil.com/nl/nederland/den-haag/totem/tickets-kopen

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2019 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is een wederverkoper. U had ze bij de officiële verkoper moeten bestellen Ticketmaster.

En waarom teleurstelling? U vond het het geld eerst waard. Nou maar hopen dat u binnenkomt.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2019 om 14:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In maart jl heb ik via de site van Cirque du Soleil twee kaartje besteld a € 90,-

Lijkt me niet. Je hebt duidelijk op de verkeerde site gezeten.
Er had al een belletje moeten gaan rinkelen bij 'andere naam' en 'lager bedrag'.
Hopelijk kom je nu wel binnen en heb je toch nog een leuk dagje uit. Suc6

Kaartjes ALLEEN via officiële sites bestellen.

marita5
door marita5 - Oct 2, 2019 om 14:12
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Taatje ,

Lees hier de voorwaarden ART 4 en 5 , klik op de rode regel .

https://www.ticketmaster.nl/help/termsandconditions.html?language=nl-nl

 Een winst voor Ticketbar van maar liefst 66%.

Ticketbar is een reisbureau in Andorra , misschien haalt het personeel van dit reisbureau ook capriolen uit ;-))

ne
door neodutchio - Oct 2, 2019 om 14:53
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dank u voor de waarschuwing. Maar wat heeft u met de honderden en duizenden waarschuwing gedaan die al gegeven zijn? Een doorverkoopsite is altijd duurder dan rechtstreeks kopen.

Wat er tegen deze praktijk te doen is? Gewoon niet meer kopen daar. Consumenten staan te huilen bij de sluiting van V&D en andere ketens, maar snappen niet dat ze zelf invloed hebben in welke bedrijven blijven bestaan en welke niet.

justmeagain
door justmeagain Oct 3, 2019 om 00:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ticketmaster is geen doorverkoop site. Maar voor de meeste concerten en evenementen de enige juiste partij.

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2019 om 15:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft helemaal niet via hun site gekocht en ook niet bij Ticketmaster.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 2, 2019 om 16:37
16775 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft dus helaas niet gelet op de, als al genoemd, veelheid van waarschuwingen via ook diverse media zoals bijv. Kassa en Radar om o.a. via Ticketmaster tickets te kopen. Dit is helaas het verdienmodel van dit soort bureaus'en dan nog een waarschuwing: als tickets NIET OP NAAM staan loopt u ook nog grote kans dat u de entree wordt geweigerd (en dat is o.a. ingesteld om zaken als dit te voorkomen!). En dan bent 'helemaal de sigaar' met de dure kaarten.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2019 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U koopt iets bij Ticketbar en gaat klagen bij Ticketmaster?

Donuts
door Donuts - Oct 2, 2019 om 17:24
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft de tickets niet gekocht bij Ticketmaster, dat is namelijk een officiële verkoper van tickets. Bovendien worden de normale ticketprijzen gehanteerd. U zet een volkomen betrouwbaar bedrijf ten onrechte in een kwaad daglicht.

De kans is aanwezig dat u niet wordt toegelaten,  want in de algemene voorwaarden toegangsbewijzen van Mojo staat o.m.

Artikel 3 - Verbod doorverkoop e.d.

3.1 De klant is gehouden om het toegangsbewijs voor een evenement voor zichzelf te
houden en derhalve niet op enigerlei wijze aan derden door te verkopen, ter verkoop
aan te bieden of in het kader van commerciële doeleinden aan te bieden of te
verstrekken. Van dit verbod kan door Mojo worden uitgezonderd de verkoop van
toegangsbewijzen via een door haar aangewezen ticket exchange platform.

3.2 De klant is jegens Mojo gehouden om op geen enkele wijze reclame of enige (andere)
vorm van publiciteit te maken in verband met het evenement en ieder onderdeel
daarvan.

3.3 De klant die zijn toegangsbewijs om niet en niet in het kader van commerciële
doeleinden aan derden ter beschikking stelt, is verplicht om de aan hem als klant
opgelegde verplichtingen zoals verwoord in deze Algemene Voorwaarden ook op te
leggen aan degene aan wie hij het toegangsbewijs ter beschikking stelt en staat er
jegens Mojo voor in dat deze perso(o)n(en) deze verplichtingen nakomen.
Mojo kan besluiten om toegangsbewijzen voor een evenement op naam (dwz
gepersonaliseerd) te verkopen. In dat geval is het toegangsbewijs niet overdraagbaar
en heeft – in afwijking van het hiervoor bepaalde - slechts de klant toegang. Mojo is
gerechtigd (maar niet verplicht) om de identiteit van de houder van het
toegangsbewijs te controleren om vast te stellen of deze overeenkomt met de naam
van de klant, en voor zover deze niet overeenkomt, om de houder de toegang tot het
evenement te weigeren.

3.4 Indien de klant zijn verplichtingen zoals verwoord in de voorgaande leden van dit
artikel niet nakomt en/of daarvoor niet in kan staan, is de klant een direct opeisbare
boete van € 10.000,- per overtreding aan Mojo verschuldigd en € 5.000,- voor iedere
dag dat de overtreding heeft voortgeduurd en voorduurt onverminderd het recht van
Mojo om van de klant bovendien nakoming en/of vergoeding van de geleden of nog
te lijden schade te vorderen.

jo
door jorisw - Oct 2, 2019 om 19:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Lekker zeg. Een bedrijf zwart maken terwijl je zelf niet zo snugger bij een ander (dubieus) bedrijf hebt besteld. Nu maar hopen dat je geen aanklacht wegen smaad o.i.d. krijgt.

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2019 om 20:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dit kan zomaar omdat er nog steeds mensen zo dom zijn om er in te trappen. Je veroorzaakt het dus zelf.

ma
door marccs - Oct 15, 2019 om 12:50
1 Antwoorden / Vragen

door marccs

Enkele dagen geleden 3 tickets besteld via de officiele Cirque du Soleil (CS) website. Bestellen en verbinding ging erg stroef maar uiteindelijk kwam het bericht dat de betaling via Ideal en ING goed verlopen was. Inderdaad Was het bedrag van € 189 afgeschreven op mijn bankrekening. Maar geen tickets online ontvangen. En dan kom je in een moeras terecht.

Gebeld met het klantenservicenummer:  onverstaanbaar en in een niet te verstane taal vanuit een ver land
Gebeld met CS Canada , USA, France:  hopeloze verbinding, oa nrs +34913754768  en 0080015480000 (nl talig) : geen verbinding.
Gemaild naar 2 CS mailadressen:   geen reactie
Gebeld met ING om terugstorten bedrag:  wij kunnen niets voor u doen want u moet contact opnemen met CS. Over de tegenrekening van de NLRabo....... mag niets worden doorgegeven.
Gebeld met Ideal:  zelfde antwoord als ING
Gebeld met Global Collect, verantwoordelijke voor de financiele transactie. Zelfde antwoord als ING: we kunnen alleen het email adres van CS doorgeven.
Email adres Services.clients@cirquedusoleil.com Mail met probleemstelling gestuurd:       Geen reactie.
Inmiddels sta ik op het punt om eea voor te leggen aan de Politie, afd intenetcriminaliteit immers daar heeft het alle schijn van.

Overigens: na enig Gegoogle vond ik vele gelijksoortige klachten over bestellen van CS tickets via de officiele website.

Samengevat: het feit dat ik  geen enkel contact kan krijgen met CS en mijn tickets niet ontvangen heb voelt als schaamteloos bedrog.

Vandaar deze waarschuwing

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2019 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marccs: héél vervelend allemaal.
Dit geprobeerd?
Contact opgenomen met:

contact us at contact@cirquedusoleil.com to get in touch with us.

TOTEM 00 800 1 548 0000   The Hague

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2019 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nummer staat er al.

edrick3
door edrick3 Oct 15, 2019 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klopt. Even niet goed opgelet.