Corona compensatie
Goedemiddag,
Door de Corona crisis heeft onze dochter 7 paardrijlessen moeten missen. Hiervoor heeft de manege een compensatie aangeboden:
* 2 extra rijlessen in de zomervakantie
* 4 maanden 10% korting op het lesgeld
* vouchers voor horeca producten ter waarde van € 7,50
* paardenkalender ter waarde van € 15,-
* kortingsbon in hun eigen ruitershop van 20% (geldig tot december 2020)
Wij begrijpen dat niet alle lessen ingehaald kunnen worden om praktische redenen, maar vinden dit een mager aanbod. Onze dochter is in de manege voor rijlessen en niet voor horeca producten, een kalender en de shop. Volgens de manege zijn wij de enigen die negatief reageren op de compensatie regeling en bieden zij geen alternatief. Wij hebben de afgelopen maanden netjes het lesgeld betaald in de verwachting dat zij met een goede regeling zouden komen. Wij hebben nu echter het gevoel dat ze zich er goedkoop van afmaken en hebben aangegeven dat wij het lesgeld van april willen storneren. De manege zegt dat wij dat recht niet hebben, dat vraag ik mij echter af.
Wat zijn de rechten en de plichten van de manege in deze? Mogen zij ons "dwingen" de compensatie te accepteren of zijn zij verplicht een alternatief te bieden? In andere branches is het gebruikelijk dat je je geld terug krijgt als je het alternatief (bijv. de voucher of de nieuwe datum voor het concert) niet kunt of wilt accepteren.
Vergeet niet dat de paarden/ponies die met lopen in de les hun eten verdienen niet van de lucht kunnen leven.
Huur, medische kosten, hoefsmid ed gaan ook gewoon door.
Hallo Ron Van Schijndel ,
Mijn cursus, training of opleiding gaat niet door vanwege de coronacrisis. Waar heb ik recht op?
U hebt recht op compensatie voor de lessen die nu niet doorgaan, maar waarvoor u al wel hebt betaald. Het maakt hierbij niet uit of u of de aanbieder de lessen tijdelijk stopzet. Wilt u de cursus, opleiding of training liever helemaal stopzetten? Dan mag dat ook.
Wat als de aanbieder de cursus, training of opleiding wil uitstellen?
Dan is de keuze aan u. Wilt u de cursus, training of opleiding op een later moment alsnog doen? Dan kunt u akkoord gaan met een nieuwe datum. Kunt of wilt u niet op een andere datum? Dan kunt u de cursus, training of opleiding stopzetten en uw geld terugvragen.
Dit geldt ook rijlessen of examentrainingen die de aanbieder heeft stopgezet door de coronacrisis.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties
Natuurlijk hebt u rechten als consument, maar ook moet gekeken worden of het recht halen wel netjes zou zijn.
Heel zwart wit gezien hebt u gewoon recht op het geld terug. Maar wat heb je aan dat recht als er dan geen geld meer over blijft voor de verzorging van de dieren en uw dochter een andere hobby moet zoeken?
Wat kost een les? Trek daar de kosten af voor het onderhoud van de dieren en je houdt over wat een redelijke compensatie zou zijn. Geen idee of dat in lijn ligt met 2 gratis lessen, een kalender of de geboden korting.
Zoals u uit de link van @marita5 kunt lezen heeft u recht op geld terug. Dat is clean bezien dan. Nu de morele kant. Uw dochter zit op paardrijles. Ik neem aan dat ze daarmee door wil gaan na deze crisis tijd. Als men zo stug blijft volhouden dat het geld terugbetaald moet worden denk ik niet dat de manage er nog is. Kom die mensen tegemoet; ze bieden u al heel wat aan, naar mijn mening dan. Gelukkig schrijft u er wel bij dat u de enige bent die hierop negatief reageert. Fijn voor de manege, want hun kosten gaan gewoon door, net als bij iedere ondernemer. Wat "om elkaar geven/helpen" zou mooi zijn van u.
Edit:
Zo te lezen kost een les tussen de €15,00 tot €20,00 per uur. Neem aan dat u een maand of kwartaal abo heeft afgesproken, dan zakt de prijs al.
Er worden dus 5 lessen gemist !
Wat is de financiële waarde van de 10 % korting over 4mnd. rijlessen.
Al met al zal het verlies aan uw kant niet zo ontzettend groot en onoverkoombaar zijn, althans dat lijkt mij.
De resterende vegoedingen in dit aanbod zijn goedmakertjes die de manegehouder in staat stellen om de bedrijfsvoering voort te kunnen zetten, want zo'n vetpot is de manegerie nu ook weer niet.
Maar als u echt het onderste uit de kan zou willen halen dan kunt u natuurlijk gebruik maken van de reeds door anderen geopperde mogelijkheid, maar of u dat echt moet willen/doen, dat is toch echt geheel aan u !
Het is een prima aanbod dat ze hebben gedaan. Van de 7 gemiste lessen, krijg je er al ca. 3,8 direct terug. De rest van de compensatie is ook heel behoorlijk en representeert als gauw de resterende 3,2 lessen.
Jullie krijgen nog iets.
Dochter is 10 januari ingestroomd bij kunstschaatsen.
Betaald. 120 euro. Tot 30 maart. Z'n 13 lessen en 2 x show . Ze heeft Inc shows 6/7x niet kunnen gaan. Das bijna de helft
Ze heeft dus nodige gemist .en de grote show, diploma training etc die het duurst zijn .
Krijgen 0 euro, geen tegoedbon, geen korting volgend seizoen.
Pas vanaf 28 april gaan ze compenseren. Andere ijsbaan is seizoen tot eind mei.
Ik denk dat je dit beter kunt accepteren . Kosten zijn al gemaakt dus er is geen geld zeggen ze dan
Stel dat u terugbetaling gaat eisen. De manege zal dit uiteindelijk waarschijnlijk doen en u dan verzoeken nooit weer terug te komen. Als ik de manegehouder was zou ik dat tenminste wel doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer