Pr
door Proctorian Aug 23, 2011 om 16:39
Vrije tijd & tuin

De tuinschermen van Gamma

Het valt wel op als de tuinschermen in het voorjaar bij Gamma voor rond de 16 euro in de aanbieding zijn, en nu ik de laatste folder open sla staan diezelfde schermen er voor bijna 80 euro.
Het tweede scherm is voor de helft van de prijs.
Dat is een winst van 500%, of zie ik het verkeerd.
Nou is hout duur, maar zo duur snap ik even niet.

2487 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je aan de hand van twee aanbiedingen niet echt een goede inschatting kunt maken van de marges die Gamma op de tuinschermen heeft zitten, denk je wel? Er kunnen zo ontelbaar veel redenen zijn voor deze twee aanbiedingen....

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ooit aan gedacht dat er veel verschillende soorten tuinhout zijn in verschillende diktes. Dit betekent dat er dus kwaliteitsverschil ontstaat. Op het oog lijken ze misschien hetzelfde maar is dus absoluut niet.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tweelingen lijken ook vaak op elkaar en van een plaatje kan men het meestal niet zien, al lijkt dit hetzelfde, maar ik ga mee met het antwoord van marcus-fenix en zou u aanraden het dan met eigen ogen te gaan aanschouwen.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2011 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet haast zeker dat ze niet de zefde kwaliteit hebben.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus dat hout is vier keer zo dik, vier keer zo goed geimpregneerd enzovoort.
Nou, ik heb dit gevalletje even uitgezocht.
Ja hoor, het zijn nog steeds dezelfde schermen, van het zelfde hout.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

homerdotter3 schreef op woensdag 24 aug 2011, 13:20: Dus dat hout is vier keer zo dik, vier keer zo goed geimpregneerd enzovoort.
Nou, ik heb dit gevalletje even uitgezocht.
Ja hoor, het zijn nog steeds dezelfde schermen, van het zelfde hout.

Dan kan ik u alleen een "compliment" maken dat u folders bewaart vanaf de lente tot op heden. Moet u wel inmiddels hele stapels hebben want ze verschijnen wekelijks. U schrijft niet dat u ze zelf gekocht heeft voor de eerste aanbieding van € 16,00 dus hoeft u zich ook niet "bekocht" te voelen. Opluchting, toch? Heeft u zich toch een heleboel geld bespaart. Zeker bij dit prijsverschil.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als die schermen van 80 euro dezelfde kwaliteit hebben als die van 16 euro, dan kan je je bekocht voelen, want dan is het namelijk ongelofelijke rommel....

Het zal dan wel andere kwaliteit schermen zijn.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op woensdag 24 aug 2011, 14:07: Als die schermen van 80 euro dezelfde kwaliteit hebben als die van 16 euro, dan kan je je bekocht voelen, want dan is het namelijk ongelofelijke rommel....

Het zal dan wel andere kwaliteit schermen zijn.

Maar homedotter heeft, zoals hij schrijft, het wel zelf uitgezocht......

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf uitgezocht ?
In het voorjaar heb ik gekeken naar tuinschermen omdat ik deze dingen dacht nodig te hebben. Ik heb toen een aanbieding gezien bij Gamma. Ben daarvoor naar Gamma geweest. En heb opgemeten hoe dik, al of niet geimpregneerd enzovoort.
Toen ik toevallig de krant van Gamma in de bus viel, zag ik weer die tuinschermen want ik heb in de toekomst nog steeds die tuinschermen nodig, maar heb daar geen haast mee.
En ja hoor, alles was nog hetzelfde (dikte noem maar op).
Maar bij Gamma hebben ze wel meer aanbiedingen. Aanbiedingen tussen haakjes zou ik willen zeggen, want ze geven folder uit om het uitgeven van de folders. Laat ik nou na 20 jaar tevreden te zijn geweest met een Bosch accuboormachine en constateren dat hij het niet meer deed. Ik heb toen wat rondgeneusd en zag bij Gamma een koffer van Makita voor 159,00. De gemiddelde prijs die wordt genoteerd is toch gauw 200,--. Dus dat ding aangeschaft. Twee of drie weken later stond dezelfde koffer voor 200,00 (als aanbieding) in de Gamma-krant. (ik zei als aanbieding).
Dus verklaar een ander voor gek, maar mij niet.
Ik bewaar dus geen honderden folders, maar een mens gebruikt gewoon zijn hersens.
De prijzen voor tuinschermen zijn in het voorjaar heel veel anders als in het najaar enzovoort.
Dus de tuinschermen zijn niet vier keer zo dik, ze zijn geen eens twee keer zo dik.
En als je een beetje het internet rondneusd dan zijn de verschillen heeeeel erg groot, om allerlei artikelen.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

homerdotter3, je mag me best een rode duim geven maar dan moet je goed lezen: ik schreef dat je dit zelf had uitgezocht, niet gekocht, dus uitgezocht, als een speurder, politie en dat het echt dezelfde waren. Fijn dat u niet alle folders hoeft te bewaren en een fotografisch geheugen heeft, ben ik best jaloers op.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin, ja dat is een dikke rode duim.
Ik heb ook lezen geleerd en het is uitgezocht.
Toen ik de eerste folder van die 16 euro had gezien zag ik dat twee weken later weer dezelfde schermen in de folder staan en toen zag ik dat ze duurder waren.
Als in weer een folder in de bus zie dat denk ik even terug en zie dat dingen duurder worden.
Dus als ik toevallig bij de Gamma ben en ik zie die dingen weer dan kan het even niet nalaten. Dus niks fotografisch geheugen naar gewoon je hersens gebruiken als je iets koopt, Niet als een speurder, politie enzovoort. Maar gewoon een beetje in de gaten houden. En inderdaad niet gekocht maar uitgezocht.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

En óók nog een fotografisch geheugen èn een zeer kort lontje, blijf een beetje op Uw toon letten, houdt de site wel zo plezierig.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin, dit gaat niet over korte lontjes maar over tuinschermen en de prijs daarvan.
Bovendien gaat het erover dat je mensen wilt informeren dat ze uit moeten kijken niet te veel geld neer te tellen voor.........
En volgens mij is jouw lontje nog korter dan de mijne, en wil je laatste woord hebben.
Dat is dus weer een rode duim.
Deze discussie wordt van mijn kant beeindigd en ik stel mij niet meer op de hoogte als er reacties zijn.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze discussie wordt van mijn kant beeindigd en ik stel mij niet meer op de hoogte als er reacties zijn.

Nou, ik geloof niet dat we daar nou erg rouwig om moeten zijn

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor, ik ben er niet rouwig om als mensen graag veel geld willen neer tellen voor weinig. Maar als mensen niet gewaarschuwd willen worden, dan bestond deze site niet.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 07:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

homerdotter3

Hier 2 quote's van u die ik niet kan rijmen.

"Nou, ik heb dit gevalletje even uitgezocht.
Ja hoor, het zijn nog steeds dezelfde schermen, van het zelfde hout."

en
"Dus de tuinschermen zijn niet vier keer zo dik, ze zijn geen eens twee keer zo dik".

Moeilijk om dit dus echt serieus te nemen, het lijkt mij een geval van appelen met peren vergelijken.....

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

homerdotter3 schreef op woensdag 24 aug 2011, 20:01: tenormin, dit gaat niet over korte lontjes maar over tuinschermen en de prijs daarvan.
Bovendien gaat het erover dat je mensen wilt informeren dat ze uit moeten kijken niet te veel geld neer te tellen voor.........
En volgens mij is jouw lontje nog korter dan de mijne, en wil je laatste woord hebben.
Dat is dus weer een rode duim.
Deze discussie wordt van mijn kant beeindigd en ik stel mij niet meer op de hoogte als er reacties zijn.

Wel jammer dat U zich niet aan uw eigen voorschrift houdt: "stel me niet meer op de hoogte.....", lees daarna toch commentaar. Goed kunnen lezen, heel goed in logisch nadenken, maar niet zo trouw als het op een belofte aankomt. Jammer.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Waarschijnlijk heeft de Gamma bij de eerste aanbieding zich vreselijk vergist en heeft u verschrikkelijk geboft!!!! En nu betaalt u de redelijke prijs voor dit product....denk eens andersom als consument...niet altijd slecht over de verkopende partij!!!

Mvg, Erci