Defect robotmaaier
In maart 2019 had ik een robotmaaier aangeschaft bij Outspot. voor 599.00 euro met 2 jaar garantie. Ik heb deze naar behoren geinstalleerd. Maaihoogte goed ingesteld. 25mm was te laag dus op 30mm gezet en dat was goed. Elke keer als ik hem liet lopen was ik over het algemeen wel in de buurt want hij ging weleens op de loop. begin augustus zag ik hem wel rijden alleen hij maaide niet. Het probleem voor gelegd aan Outspot en deze zouden hem na laten kijken bij de fabriek. In september nog geen bericht gekregen. Uiteindelijk na veel gezeur en mail verkeer kreeg ik in oktober bericht dat de reparatie buiten de garantie viel en dat ze hem hadden gemaakt. Of ik even 167.00 euro wilde betalen dan zouden hun hem terug sturen. Ik heb mijn verbazing hierover uitgesproken dat hun zonder mijn toestemming dit hebben gemaakt. Als het bedrag niet zou worden betaalt dan zou ik hem niet weer terug krijgen. Ik heb hun gevraagd hem dan weer in de oude staat weer terug te sturen maar krijg hier geen reactie op. Mijn vraag is dan ook wat kan ik hier aan doen?
Groet Lammert
Hallo Lacocinamonta ,
Outspot is aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/outspot/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Outspot is gevestigd in Belgie , bied dit geen oplossing neem dan contact op met ECC ,
https://www.eccnederland.nl/nl
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Lees ook deze link ,
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/ik-heb-iets-gekocht-maar-het-kapot
Kijk eens in de algemene voorwaarden:
https://www.outspot.nl/nd/algemene-voorwaarden#C12
Waarom viel de reparatie buiten de garantie.
Volgens de fabriek had ik de maaihoogte te laag staan en dat is alleen voor golfterreinen (staat nergens van in de gebruiksaanwijzing) Trouwens heb ik een vlak grasveld. Ze konden zien aan de mesjes dat deze stomp waren (had ik nog geen 1 keer vervangen omdat ze nog goed maaiden) Ze konden zien dat hij vast was gelopen in de grond. (kan ik me niet voorstellen omdat hij gewoon rond reed)
Het vervangen van de messen was normaal onderhoud en moest je betalen,
Kijk eens naar deze info:
https://florum.nl/tuingereedschap/robotmaaier/messen-vervangen/
Bij Outspot zit men wettelijk heel erg fout. Ten eerste heeft u niets te maken met fabroekssgarantie en is een opmerking dat de reparatie buiten garantie valt onzin (tenzij men van mening is dat de reden aan u is te wijten en dat dat de eerste 6 maanden de bewijslast ook nog eens bij de verkoper ligt. (Indien u de melding dus binnen 6 maanden heeft gedaan).
Wettelijk is bij het leveren van een product dat niet voldoet aan de gestelde verwachting zoals door bijv. defect de verkoper verantwoordelijk en ik geef u nu een aantal verwijzingen waar dat duidelijk wettelijk is geregeld: de eerste voor nadere info en voorbeeldbrief: www.consuwijzer.nl
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel verder ook nog:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html het is dus zaak om de verkoper hier duidelijk op te wijzen.
U behoeft dus onder GEEN ENKELE voorwaarde te betalen nu men kennelijk wel de reparatie heeft uitgevoerd die wettelijk gezien dus gratis zou moeten zijn.
De opmerking dat indien u niet zou betalen u de maaier niet terugontvangt kan zelfs in beginsel worden uitgelegd als ontvreemding en dus een strafrechtelijk feit. Dat argument kunt u eventueel later aanvoeren als men negatief reageert op hetgeen u in de voorbeeldbrief genoemd stelt. Zend de brief aangetekend, met bericht van bevestiging ontvangst.
Topantwoord
Wat was er dan stuk dat het niet onder garantie viel?
U zou eens contact met de fabrikant op kunnen nemen of zij u meer kunnen vertellen over deze reparatie.
Het roterende maaigedeelte draaide niet meer. Volgens de fabrikant waren de messen teveel in de grond gekomen en had ik de maaistand te laag staan en volgens hun had ik geen vlak terrein. Dit is geenzins het geval. Dat de mesjes niet meer scherp waren wil nog niet zeggen dat ze elke keer in de grond kwamen. Omdat er 3 bomen stonden viel er weleens een takje naar beneden maar dat was verder geen probleem.
Ik neem aan dat u binnen 6 maanden na aankoop het probleem bij de verkoper gemeld of de maaier opgestuurd hebt voor reparatie.
Dat de messen teveel in de grond gekomen zouden zijn zal dan te danken zijn aan de foutieve constructie van de robotmaaier.
Lijkt me dat de verkoper maar moet bewijzen dat u de maaier verkeerd hebt gebruikt.
Lees eens
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer