la
door lacocinamonta Oct 15, 2019 om 05:05
Vrije tijd & tuin

Defect robotmaaier

In maart 2019 had ik een robotmaaier aangeschaft bij Outspot. voor 599.00 euro met 2 jaar garantie. Ik heb deze naar behoren geinstalleerd. Maaihoogte goed ingesteld. 25mm was te laag dus op 30mm gezet en dat was goed. Elke keer als ik hem liet lopen was ik over het algemeen wel in de buurt want hij ging weleens op de loop. begin augustus zag ik hem wel rijden alleen hij maaide niet. Het probleem voor gelegd aan Outspot en deze zouden hem na laten kijken bij de fabriek. In september nog geen bericht gekregen. Uiteindelijk na veel gezeur en mail verkeer kreeg ik in oktober bericht dat de reparatie buiten de garantie viel en dat ze hem hadden gemaakt. Of ik even 167.00 euro wilde betalen dan zouden hun hem terug sturen. Ik heb mijn verbazing hierover uitgesproken dat hun zonder mijn toestemming dit hebben gemaakt. Als het bedrag niet zou worden betaalt dan zou ik hem niet weer terug krijgen. Ik heb hun gevraagd hem dan weer in de oude staat weer terug te sturen maar krijg hier geen reactie op. Mijn vraag is dan ook wat kan ik hier aan doen?
Groet Lammert

1448 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Oct 15, 2019 om 08:11
11495 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Lacocinamonta , 

Outspot is aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regels . 

https://www.thuiswinkel.org/leden/outspot/certificaat 

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen 

Outspot is gevestigd in Belgie , bied dit geen oplossing neem dan contact op met ECC , 

https://www.eccnederland.nl/nl  

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op 

Lees ook deze link , 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/ik-heb-iets-gekocht-maar-het-kapot

panter22
door panter22 - Oct 15, 2019 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen
1

Kijk eens in de algemene voorwaarden:
https://www.outspot.nl/nd/algemene-voorwaarden#C12
W
aarom viel de reparatie buiten de garantie.

la
door lacocinamonta Oct 16, 2019 om 03:35
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens de fabriek had ik de maaihoogte te laag staan en dat is alleen voor golfterreinen (staat nergens van in de gebruiksaanwijzing) Trouwens heb ik een vlak grasveld. Ze konden zien aan de mesjes dat deze stomp waren (had ik nog geen 1 keer vervangen omdat ze nog goed maaiden) Ze konden zien dat hij vast was gelopen in de grond. (kan ik me niet voorstellen omdat hij gewoon rond reed)

panter22
door panter22 Oct 16, 2019 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen

Het vervangen van de messen was normaal onderhoud en moest je betalen,
Kijk eens naar deze info:
https://florum.nl/tuingereedschap/robotmaaier/messen-vervangen/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2019 om 09:52
16775 Antwoorden / 202 Vragen
1

Bij Outspot zit men wettelijk heel erg fout. Ten eerste heeft u niets te maken met fabroekssgarantie en is een opmerking dat de reparatie buiten garantie valt onzin (tenzij men van mening is dat de reden aan u is te wijten en dat dat de eerste 6 maanden de bewijslast ook nog eens bij de verkoper ligt. (Indien u de melding dus binnen 6 maanden heeft gedaan). 

Wettelijk is bij het leveren van een product dat niet voldoet aan de gestelde verwachting zoals door bijv. defect de verkoper verantwoordelijk en ik geef u nu een aantal verwijzingen waar dat duidelijk wettelijk is geregeld: de eerste voor nadere info en voorbeeldbrief: www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel verder ook nog:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html  het is dus zaak om de verkoper hier duidelijk op te wijzen.

U behoeft dus onder GEEN ENKELE voorwaarde te betalen nu men kennelijk wel de reparatie heeft uitgevoerd die wettelijk gezien dus gratis zou moeten zijn.
De opmerking dat indien u niet zou betalen u de maaier niet terugontvangt kan zelfs in beginsel worden uitgelegd als ontvreemding en dus een strafrechtelijk feit. Dat argument kunt u eventueel later aanvoeren als men negatief reageert op hetgeen u in de voorbeeldbrief genoemd stelt. Zend de brief aangetekend, met bericht van bevestiging ontvangst. 


 

Topantwoord

ma
door malty - Oct 15, 2019 om 13:24
1112 Antwoorden / 1 Vragen
10

Wat was er dan stuk dat het niet onder garantie viel?
U zou eens contact met de fabrikant op kunnen nemen of zij u meer kunnen vertellen over deze reparatie.

la
door lacocinamonta Oct 16, 2019 om 03:27
Antwoorden / 1 Vragen

Het roterende maaigedeelte draaide niet meer. Volgens de fabrikant waren de messen teveel in de grond gekomen en had ik de maaistand te laag staan en volgens hun had ik geen vlak terrein. Dit is geenzins het geval. Dat de mesjes niet meer scherp waren wil nog niet zeggen dat ze elke keer in de grond kwamen. Omdat er 3 bomen stonden viel er weleens een takje naar beneden maar dat was verder geen probleem.

aurora1
door aurora1 - Oct 15, 2019 om 16:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wat heeft men opgegeven als reden dat het niet onder garantie viel?

ma
door malty - Oct 16, 2019 om 13:05
1112 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik neem aan dat u binnen 6 maanden na aankoop het probleem bij de verkoper gemeld of de maaier opgestuurd hebt voor reparatie.
Dat de messen teveel in de grond gekomen zouden zijn zal dan te danken zijn aan de foutieve constructie van de robotmaaier.
Lijkt me dat de verkoper maar moet bewijzen dat u de maaier verkeerd hebt gebruikt.
Lees eens
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer