Duinrell kaartjes niet te annuleren zonder 'annuleringsregeling'?
Ik kocht ongeveer 4 weken geleden alvast kaartjes voor het Tikibad in Duinrell, voor in de aanstaande herfstvakantie. Helaas vergiste ik me in de datum (had de zaterdag één week later moeten zijn). Ik betaalde, kreeg de kaartjes en kwam er vrij snel achter dat ik me vergist had. Maar zonder het aanvinken van de 'annuleringsregeling' ten tijde van het boeken, waar je overigens 10eu extra voor betaalt, is annuleren dus NIET mogelijk. Alsof je op voorhand weet dat je je aan het vergissen bent...
Ook telefonisch bleek er niets mogelijk. Ik moest het maar vergelijken met een annuleringsverzekering. Op mijn reactie dáárop dat dat meestal een percentage van hooguit 5-7 % van de prijs is (en dus niet 30%, wanneer je maar 1 kaart koopt, laat staan een vast bedrag) én via een erkende verzekeringsmaatschappij gaat, kwam geen zinnig antwoord.
Rest het mij de kaarten weg te geven aan vrienden/familie of ze door te verkopen via bv Marktplaats...uiteraard niet voor het volledige bedrag, dus benadeeld word je sowieso.
Maar de vraag is natuurlijk: MAG dit zomaar? Is het heffen van een dergelijke 'annuleringsregeling' op dagkaartjes (drie uurtjes zwemmen...) voor een attractiepark wel mogelijk? Het is geen verblijf op het park of een overnachting in één van hun huisjes oid...
Ze mogen vragen wat ze willen, het is aan de consument om daarmee accoord te gaan. U ging er niet mee accoord, dus moet u accepteren dat u niet kunt annuleren. Het lijkt inderdaad op een annuleringsverzekering, geen verzekering is zelf voor de (on)kosten opdraaien.
Als u een e ticket koopt bij de NS staat er duidelijk: niet retourbaar of wijzigen.
In uw geval had u kunnen kiezen voor een annulerings optie, okay tegen vergoeding (maar dàt mag), als u daar geen gebruik van maakt is en blijft dat uw risico als op de definitieve bestel optie accoord geeft na een laatste controle. Dus het mag.
Per slot heeft U zich vergist in de datum en dàt valt Duinrell niet aan te rekenen.
Sorry hoor, maar je hebt zelf niet goed opgelet bij het boeken en je hebt er ook zelf voor gekozen niet 10 euro extra te betalen voor een annuleringsregeling. De regels staan duidelijk vermeld op de site, dus het is zeker niet 'zomaar'.
Alsof je op voorhand weet dat je je aan het vergissen bent..
Op voorhand weet je wel dat je vòòr je op de bestelknop drukt je even goed moet checken of alles klopt.
En waarom ga je niet gewoon die zaterdag dan? Dat is toch geen schooldag voor de kinderen.
Van mij mag er een verbod komen op de woorden 'mag dat zomaar'. Niets gebeurt namelijk 'zomaar'.
Die zin wordt inderdaad héél vaak gebruikt.
Er word altijd naar een reden gezocht om onder eigen fouten uit te komen. Eigen verantwoordelijkheid bestaat niet meer en dus zoeken 'we' iets om een ander de schuld te geven of om het zo te draaien dat je gelijk krijgt.
Helemaal mee eens
Dat Duinrell coulant is dat je onder bepaalde voorwaarden met bijbetaling kan annuleren is hun keuze en dat mag gewoon. Daar hoeft geen erkende verzekeraar bij te komen. En er hoeft ook geen uitleg te komen hoe zij aan het bedrag komen, dat is hun keuze. Ook staat deze annuleringsregeling compleet los van uw fout van het ingeven dat een verkeerde datum. Immers is de wet heel duidelijk, koop is koop in dit geval. U hebt doelbewust een bepaalde datum ingegeven en Duinrell heeft netjes aan uw wens voldaan. Dat u blijkt een fout gemaakt te hebben maakt het niet zo dat Duinrell moet meewerken aan het oplossen van uw fout. Ze mogen dat, immers mag je altijd in positieve zin afwijken van de wet (wat ze dus doen met bijbetalen voor een annuleringsregeling), maar dat is zeker niet af te dwingen.
Overigens is bijbetalen voor flexabiliteit heel normaal. Hotels, treintickets, e.d. kan je kiezen tussen een laag bedrag zonder opties of een duurder bedrag met de mogelijkheid tot annuleren of verzetten.
Nee natuurlijk mag dat niet "zomaar", u heeft namelijk geen enkele verplichting van een degelijke annuleringsoptie gebruik te maken en gelukkig heeft u dat dan ook niet gedaan. Verder is koop natuurlijk koop en hebben ze ook geen verplichting de koop te annuleren.
Zomaar mag dit niet en daarom zal het in de aankoop voorwaarden staan die gelden voor het kopen van tickets voor het Tikibad.
Als mensen eens gingen nadenken voordat ze iets doen dan zouden de meeste problemen die hier langs komen niet meer gebeuren. Maar alles en iedereen is hier zo gepamperd met allerlei beschermingsregeltjes dat velen denken dat ze als een kip zonder kop door het leven kunnen gaan en dat alles wel door anderen wordt opgelost.
Hallo K Van Der Heide ,
Maar zonder het aanvinken van de 'annuleringsregeling' ten tijde van het boeken, waar je overigens 10eu extra voor betaalt, is annuleren dus NIET mogelijk.
Al heeft u de annuleringsregeling niet aangevinkt , staat het ook nog duidelijk op de site onder de voorwaarden , voordat u betaald .
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en begrijp dat ik de datum van de tickets niet kan wijzigen. Annuleren zonder aankoop van de annuleringsgarantie is ook niet mogelijk.
Ik kan het beleid van Duinrell best wel begrijpen omdat Duinrell het blijkbaar zat is om vergissingen van de kopers gratis te gaan herstellen, Duinrell wil dat wel doen maar dan wel bij afnemen van een soort van annuleringsregeling a' 10 euro per bestelling.
Online kaartjes kopen is een dienst van Duinrell die u door het bestelproces heen begeleid en voor het betalen een ter controle overzicht van de datum en het totaalbedrag laat zien.
Het is dan u om te controleren of datum kloppend is, dat kan door uw agenda nogmaals in te zien en als u onverhoopt een foutieve datum heeft opgegeven die alsnog te wijzigen.
Doet u dat echter niet dan wordt die datum na betaling definitief en kunt u na betaling niet meer wijzigen.
Duinrell verwacht dat u met uw gezelschap op die datum verschijnt en als u met uw gezelschap door onoplettendheid niet op de afgesproken datum kunt verschijnen is dat uw probleem niet die van Duinrell.
Bovenstaande komt wel cru over maar nogmaals even snel kaartjes kopen zonder de exacte datum te controleren is zeker niet slim en nu u de gevolgen er van weet een leermoment voor een volgende keer.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Webshop van Malen mode .nl
Ik heb een tas gekocht via van Malen.nl in Nederland. Krijg na 14 dagen een pakje uit CHina. Het is een vreselijk neptas, van plastic. Na veel heen en weer gemail. krijg ik eindelijk een retourlabel en ik moet het pakje terugsturen naar CHINA 0p eigen kosten met track en trace. Dit is echt ongehoord. Wie heeft hier ook iets mee te maken gehad en wat kan je er aan doen?? Ik weet het niet meer. Pure ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer