sy
door syl04gr69 Aug 11, 2014 om 20:48
Vrije tijd & tuin

ECI geeft geen geld terug

Op 19 mei 2014 2 verkeerde boeken besteld en betaald met een boekenbon en een restbedrag via idael. Gelijk gebeld om ze te annuleren maar de boeken werden gewoon op 20 Mei 2014 geleverd. Heb de boeken op 21 Mei 2014 retour gestuurd en heb geacht heb het terug storten van mijn geld.
Op 18 Juni 2014 heb ik via een mail gevraagd waar mijn geld bleef en er werd mij gevraagd op 24 Juni 2014 om alle gegevens te versturen. Op 25 Juni 2014 werd mij toegezegd dat het gehele bedrag op mijn rekening gestort zou worden en dat het maximaal 30 dagen zou duren. Op 25 Juli 2014 heb ik maar weer een mail geschreven dat ik het geld no steeds niet had en kreeg als reactie dat het dezelfde week ( week 30 ) nog terug gestort zou worden. Maar nog steeds niets, dus maar weer een mail verstuurd waarop mij verteld werd dat de boekenbon weer gebruikt kon worden en het restbedrag ging ze met spoed terug storten. Dus word ik nu gedwongen na 3 maanden wachten op mijn geld, om iets te bestellen. Maar ik ben geen lid meer en wil ook niets meer bestellen bij hun.
Dus wat kan ik nu noch doen om mij geld terug te krijgen.

1393 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 11, 2014 om 20:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niets, je krijgt geen geld terug maar de waarde van de boekenbon.

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2014 om 21:43
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Je krijgt terug waarmee je betaald (hebt). Ze zijn geen wisselkantoor wat cash geld geeft voor boekenbonnen.

door 1953 - Aug 12, 2014 om 02:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Leuk geprobeerd de truc met de boekenbonnen 'witwassen'!

ECI moet over de geinde boekenbon(nen) fee betalen aan de organisatie van de boekenbonnen.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 12, 2014 om 05:27
937 Antwoorden / 2 Vragen

U vind het erg dat ze u aan het lijntje houden, terwijl u zelf de boel aan het belazeren bent. Niet echt een originele manier van witwassen van die waarde bon. Het is niet meer dan logisch dat u gewoon de waarde bon terug krijgt en het bijbetaalde geld, maar niet al het geld. De winkel krijgt namelijk maar een X percentage van het geld van die bon, omdat er vaak wordt ingehouden door de uitgever van deze bonnen.

mahadma
door mahadma - Aug 12, 2014 om 09:56
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Dus wat kan ik nu noch doen om mij geld terug te krijgen.

Als iemand uit uw kennissen/familie kring een boek wil kopen, doe dat met uw bonnen en vraag het cash geld ervoor.

sy
door syl04gr69 - Aug 12, 2014 om 16:54
2 Antwoorden / 2 Vragen

Wie zegt dat ik aan het witwassen was????? Heb de verkeerde boeken besteld en retour gestuurd, ze hebben zelf gezegd dat ik mijn geld terug zou krijgen en nu na 3 maanden is het opeens dat ik de boeken bon moet gebruiken. Ook het rest bedrag wat ik betaald heb is nog steeds niet terug geboekt. Dus wie is hier verkeerd bezig. Niet ik, als ze gelijk na het retour van de boeken de boekenbon hadden geactiveerd, had ik opnieuw kunnen bestellen. Nu ben ik geen lid meer en wil ook niets meer met ze te maken hebben.
Voor degene die het over het witwassen hadden, zou voortaan maar eerst goed lessen wat iemand geschreven heeft voordat je iemand beschuldigd !!!

mahadma
door mahadma - Aug 12, 2014 om 17:01
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Nu ben ik geen lid meer en wil ook niets meer met ze te maken hebben.

Dit betekent dus dat u ze de cadeaubonnen cadeau geeft. U krijgt terug waar u mee betaald heeft. Alleen de cadeaubonnen zijn door de ECI als gebruikt ingeboekt en kunnen u dus wel als nieuwe bestelling gebruikt worden. Maar voor een bon van € 10 krijgen ze geen € 10 maar als het meezit € 8,50. En om u dan € 10 terug te geven is niet van toepassing.

sy
door syl04gr69 - Aug 12, 2014 om 17:40
2 Antwoorden / 2 Vragen

Nou heb ik net geprobeerd de boekenbon te gebruiken want ze zeggen dat hij geactiveerd is maar niet heus. Ik kan de boekenbon niet gebruiken want het saldo klopt niet, dat staat op € 0.00.

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 18, 2014 om 14:44
646 Antwoorden / 8 Vragen

Het is wat kort door de bocht om iemand meteen van frauduleuze praktijken te betichten.

U krijgt terug waar u mee betaald heeft. Kocht u via de bank, dan krijgt u het via de bank terug. gebruikte u een boekenbon, dan krijgt u de boekenbon terug (of een nieuwe met gelijke waarde).

Dit is gedaan om te voorkomen dat mensen zaken kopen met vervalste cadeaubonnen, het artikel terugbrengen en er contant geld voor krijgen. De verkoper vist dan achter het net.

Dit is ook één van de redenen dat 'terug pinnen' gekomen is, want ook op PIN-gebied wordt er behoorlijk gefraudeerd.

Neem even contact op met ECI over de waarde van de boekenbon, als deze niet blijkt te werken.