G.
door G. Gaastra Jun 24, 2018 om 18:00
Vrije tijd & tuin

Ed Sheeran viagogo ticket verkoop

Ik heb eeb kaart te koop aangeboden gedaan via viagogo. Ik kwam achter dat het geen eerlijke handel is. Nu wil ik deze ticket uit de verkoop halen, maar viagogo heeft de ticket al 'verkocht'. Als ik me terugtrek dreigt viagogo mij met een boete. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet vandaag nog antwoord geven. Bedankt alvast voor de reactie!

2443 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 24, 2018 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat wordt speuren in hun algemene voorwaarden dan. Ik ben persoonlijk niet gecharmeerd van zulke ticketdoorverkopers, maarja als je de ticket daar hebt aangeboden en deze is verkocht, dan lijkt het mij logisch dat je moet leveren. Dat het geen eerlijke handel is had je van te voren moeten bedenken.

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2018 om 18:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat staat in hun voorwaarden daarover?

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2018 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij verdienen goud aan die doorverkoop van kaarten, dus er zal beslist in de voorwaarden staan dat u die kaart niet kunt terughalen. En hoe kwam u erachter dat het geen eerlijke handel is? Pas nadien verder gekeken?

marita5
door marita5 - Jun 24, 2018 om 18:55
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo G Gaastra ,

De voorwaarden :

2.9 a) Uitzondering bij Verplichting van de Verkoper om te Bevestigen. Verkopers die zich ertoe binden om kaartjes rechtstreeks naar viagogo te sturen, moeten de bestelling niet bevestigen. Die verkopers hebben geen recht om een “Probleem te Melden” en de bestelling wordt automatisch bevestigd na de verkoop. Indien het kaartje dat te koop werd geplaatst, niet geleverd wordt, heeft viagogo het recht om de Verkoper een vervangingskost en andere kosten aan te rekenen, zoals omschreven in punt 5.

Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regel ( klik benedenaan op de witte regel algemene voorwaarden )

https://www.viagogo.nl/SellTickets/FindEvent/21043

Thijs12
door Thijs12 - Jun 24, 2018 om 18:59
532 Antwoorden / Vragen

Het maakt voor hun eigenlijk niet uit of ze die kaartjes hebben of niet. Ze leveren normaal zowieso niet. En als ze al leveren zullen ze wel geblokkeerd worden.

G.
door G. Gaastra - Jun 24, 2018 om 23:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inderdaad al in hun voorwaarden gekeken, maar de kosten zijn niet duidelijk beschreven. Ik zal mijn verlies moeten aanvaarden, helaas. Ik dacht dat misschien iemand zoiets had meegemaakt om te schatten wat voor kosten ik kan verwachten. Zelf geven ze geen reactie op.

marita5
door marita5 - Jun 25, 2018 om 00:55
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@G Gaastra ,

Kan ik de verkoop van mijn tickets ongedaan maken ?

Nee. Wanneer de tickets eenmaal zijn verkocht is het niet meer mogelijk om de verkoop ongedaan te maken.

In de situatie dat je de verkochte tickets niet kunt leveren, behoudt viagogo zich het recht voor om aan jou de kosten in rekening te brengen om de koper te voorzien van vergelijkbare, vervangende tickets .

Bron : Viagogo.nl

marita5
door marita5 - Jun 25, 2018 om 07:28
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@G Gaastra ,

Nog een aanvulling , lees hier waar u veilig tickets kunt kopen , en waar u niet moet kopen .

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarkoopikveilig/

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waar-niet-te-kopen/