patrick
door patrick Oct 15, 2003 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Een goeie gitaarversterker

Ben op zoek naar een goeie gitaarversterker.
Kan iemand mij een gitaarversterker adviseren?

13263 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet wat voor een gitaar je hebt en wat voor soort muziek je speelt, want dat bepaalt mede de keuze. Het is sowieso handig om bij de grote merken (hugh en ketner, marchal, fender, trace eliot etc) te blijven en niet voor onbekende goedkope producten te gaan. Wat de verkoper ook zegt. Goedkoop is duurkoop

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afhankelijk van welk geluid je houdt kies je je versterker. Persoonlijk zou ik proberen om een 'ouderwetse buizen versterker' op de kop te tikken. Die geven nog steeds het mooiste geluid. Vraag ernaar bij een goede muziekhandel maar zorg wel dat je er niet teveel voor betaald. (er zijn meerdere muziekzaken )

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

De keuze van een gitaarversterker is erg afhankelijk van je eigen smaak. Wil je een mooi rond en warm geluid dan is de keuze voor buizen voor de hand liggend. Houd je echter van een scherper geluid kun je kiezen voor een vaak goedkopere transistor versterker. Die overigens niet altijd scherp en koud hoeft te zijn. Let er echtyer wel op dat je een gerenomeerd merk aanschaft. Zelf heb ik een Fender princeton stereo chorus in gebruik die erg warm en zuiver klinkt uin mijn oren 'ondanks' dat het een transistor is. Marshal bouwt ook kleinere versterkers met buizen die goed betaalbaar zijn. Laat je dus goed informeren in de winkel, maar vertrouw bovenal op je oren. Laat ook een goeie ervaren gitarist de versterker demonstreren en instellen (heel belangrijk!).

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marshall

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk is de meest veelzijdige gitaarversterker de Fender Twin Amp. Een 100W combo met het mooiste geluid van de wereld. M.vr.gr. Huub

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je evt. in de buurt bent mag je de Fender Twin Amp gerust geheel vrijblijvend proberen. Den Bosch-Eindhoven. h.laus@chello.nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

om je te orienteren kijk eens op www.music123. com en musik-produktiv.de, gr. huub. H.laus@chello.nl

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Patrick
Voor het ruige werk Marshall en Fender klinkt clean beter. En een goedkope versterker kan wel degelijk vet klinken. Neem een Crate 180 2ehands voor 200 euro met een Marshall onderbox. Draai alle knoppen vol open en de middentoon dicht. Dat gaat als een kanon. Met de volumeknop van je gitaar kan je de gekste effecten verkrijgen. Zo speelde o.a. Rory Gallagher zonder effectpedalen. Deze afstelling werkt ook met een Marshall verterker weet ik uit ervaring, met een ander merk moet dit ook lukken. Groeten Ron

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartke................ kijk ff op www.feedback.nl voor goeie prijzen. Verder op de site van Hartke natuurlijk

Succes...............

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wil je rocken, dan zou ik een Marshall buizenversterker adviseren.
Wil je bluesmuziek spelen dan kun je beter een Fender nemen.
Het beste is om naar een goeie muziekzaak te gaan die voldoende keuze hebben, ook qua merk. Laat je goed adviseren en probeer alle soorten versterkers gewoon in de winkel uit. Maar wel met je eigen gitaar.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2004 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals verschillende mensen al gezegd hebben is de keuze van je versterker voor een heel groot deel afhankelijk van je smaak. Kijk daarom eens waar je 'idolen' op spelen: Muzikanten die het geluid hebben waar jij naar op zoek bent. Vervolgens is het zaak om, als het je zelf niet lukt, de versterker af te laten regelen door iemand die verstand van heeft (is ook al gezegd), maar zorg er dan wel voor dat hij/zij weet naar welke sound je op zoek bent!

ve
door verwijderd - Jul 6, 2004 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan niet in je beurs kijken maar het aanschaffen van een versterker is vaak een kwestie van geld, of beter gezegd, het niet hebben ervan. Mijn ervaringen met het merk Behringer zijn zeer positief. Ik heb weliswaar geen gitaar versterker van dit merk maar wel een aantal spullen in mijn studio(otje). Als ik de prijs kwaliteit verhouding bekijk is dit het beste dat je kopen kunt. Ik heb overigens wel de V-Amp2 van Behringer. Dit is een gitaar effect. Ook daar ben ik zeer tevreden over. Marshall en Fender zijn de bekende merken voor scheur of clean. Er zijn ook nog een aantal andere grote merken die de laatste jaren zijn opgekomen zoals Randal, Hughes & Ketner, Soldano, Mesa Boogie enz. Het nadeel van deze merken is dat ze redelijk aan de prijs zijn. Ga maar eens in de weer met een Behringer. Die hebben volgens mij ook een model met de V-Amp erin. Hiermee kun je alle bovenstaande merken simuleren. Het benadert het origineel maar is het net niet. Maar is dat een probleem?

ve
door verwijderd - Nov 8, 2004 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet je eerst de vraag stellen wat je met je versterker wilt gaan doen. alleen maar thuis oefenen of met een band live spelen of oefenen. In het eerste geval heb je aan een simpele kleine versterker voldoende, eventueel aangevuld met een pedaal (boss) een transistorversterker is dan goed genoeg. een buizen versterker heeft geen zin thuis, want je kunt hem toch niet openzetten, tenzij je erg aardige buren heb of in je eentje woont in the middle of nowhere, dus feitelijk speel je alleen maar over de voorversterker de eindtrap wordt nauwelijks aangesproken.    Speel je in een band dan hangt het van de muziek af die je maakt en dus ook hoeveel power je nodig hebt. idd een buizenversterker is erg mooi, erg hard en erg duur vergeleken met een transistor, maar dat is ookeen kwestie van smaak.  ik zweer bij het buizengeluid, zeker als je live wilt belazen,   maar er zijn ook muzikanten die het verschil niet eens horen, in dat geval is het weggegooid geld.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 01:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat veel mensen al zeggen, het hangt af van je smaak. Het is waarschijnlijk je eerste versterker, probeer dan eens de roland cube 30, deze heeft amp modelling (imiteert andere versterkers, simpel gezegd) en heeft wat leuke effecten. Verder kun je er nog een cd-spelertje aanhangen om mee te spelen. Goedkoopste prijs die ik hiervoor gezien heb is ?235.

Succes

ve
door verwijderd - Dec 3, 2012 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vox AD 30 VT