RH
door RH010203 Jan 1, 2021 om 20:10
Vrije tijd & tuin

Eftelingkaartjes

Ik heb eftelingkaartjes geldig tm jan 21.ivm corona zijn deze verlengd tm 28 maart. Ik wil later en dus of geld retour of voucher maar de efteling doet hier niet aan. Dus of binnen 2 maanden langskomen en anders jammer dan. Zij schijnen zich niet te hoeven houden aan regels mbt verlenen van voucher oid. Is dit correct?

3483 11 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jan 1, 2021 om 20:16
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Maar als u kaartjes hebt tot 21 januari, welke reden zou u dan verzonnen hebben om die te laten verlengen? Vanwege corona is de Efteling nu dicht en de tijd dat ze dicht zijn wordt opgeteld bij de einddatum. Eerlijker kunnen ze het niet maken.
Over welke regels omtrent voucher praat u? U hebt geen kaartje op datum, er staat dus geen vaste afspraak die niet door kan gaan. U hebt een kaartje die geldig tot een bepaalde datum en, zoals gezegd, wordt de einddatum aangepast aan de sluiting.

Ik zie niet in waarom u recht zou hebben in meer.

diumenge
door diumenge - Jan 1, 2021 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze verlengen toch t/m 28 maart, dat is bijna twee maanden extra. Niet de Eftelings probleem dat jij later wil gaan.

marita5
door marita5 - Jan 1, 2021 om 20:36
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rh010203 ,

Ik wil later en dus of geld retour of voucher maar de efteling doet hier niet aan .

Ik wil zoveel , lukt mij ook niet .

Veelgestelde vragen ,

Ik heb een mail ontvangen over mijn reservering die omgezet is in een Efteling Digitale Voucher, maar ik zie geen saldo in Mijn Efteling-account. Wat moet ik nu doen?

De voucher en de waarde hiervan kun je in de loop van deze week inzien via Mijn Efteling. Vanuit hier kun je de voucher ook inzetten om een nieuwe vakantie te boeken bij Efteling Hotels & Resorts. Nog even geduld dus!

https://www.efteling.com/nl/park/tijdelijke-sluiting

mahadma
door mahadma - Jan 1, 2021 om 20:44
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Ik lees: "Ik wil later". Tja, u kunt veel willen maar in dit geval vist u achter het net.

gerbera
door gerbera - Jan 1, 2021 om 21:41
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U had volgens het kaartje recht om tot 21 januari de Efteling te bezoeken. Normaal gesproken is de kaart na die datum verlopen. Nu worden deze 2 maanden verlengd wat op zich al netjes is. Dus ga lekker voor die datum naar de Efteling, zodra dit in de huidige omstandigheden, mogelijk is. Ik weet niet over welke regels u het heeft want zover mij bekend zijn die er, zoals u mogelijk denkt in de reiswereld, niet, dus is het krijgen van vouchers hier niet van toepassing. En zou het door de corona niet voor 28 maart kunnen, wie weet verlengen ze dan opnieuw. Dat u op een latere datum wil is niet het probleem van de Efteling maar uw keuze en daar hoeft de Efteling geen rekening mee te houden.

panter22
door panter22 - Jan 2, 2021 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

Vouchers gelden alleen voor vakanties die niet doorgaan. Niet voor kaartjes om de Efteling of andere parken te bezoeken,

rj
door rjw - Jan 2, 2021 om 12:09
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Wacht nog even rustig af hoe het verder gaat met de lockdown. Misschien verlengen ze het nog wel een keer als de lockdown langer aanhoudt. En als de lockdown snel stopt (onwaarschijnlijk) zijn er genoeg weekenden om te gaan. Ik krijg zelf tegenwoordig allergische reacties van de kreet "rare tijd", maar het is wel zo dat alles anders is dan wat we gewend zijn. Je zou verwachten dat we na bijna een jaar wel gewend zijn aan onzekerheid en pech dat dingen even niet kunnen. Blijkbaar overschat ik mensen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 2, 2021 om 12:46
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik verwacht dat zodra ze weer open gaan dat beperkt zal zijn, tot  tenminste 50%  geprikt is.

Dus   die  tot 28 maart zou dan extreem druk worden van  mensen die al kaarten hebben en die eindelijk weg willen.
Ik hoop dat ik fout zit maar reken op  geen 5 maar 10 weken  Lock Down....
We zijn er nog lang niet,   vooral omdat op de plaatselijke weekmarkt  verkopers uit Bible Belt  stonden die klaagde over de omzet.
Of het nu Vis of Brood is,   ze hadden  geen kapjes op,   straat verkoop mag dat.. en  Uch...  weinig klanten dus geen Verse Haring daar.

Ze komen dus  ook nog uit een gemeente met een hoge score volgens de krant.

U kocht te vroeg,  ook als er geen Corona was, een griepje of  zo kan altijd en ik koop vlak voor ik weg wil even online.
Voor ik met  alle 3 kleinkinderen  weg zal gaan,  ik reken op najaar,  zeker niet eerder.

gerbera
door gerbera Jan 2, 2021 om 15:17
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat de haring betreft kom ff naar de weekmarkten in Haarlem, lekkere vers van het mes haring al dan niet met ui en zuur. Oh ja ze staan er sinds de lock alleen met voedings spullen dus kleine markten maar wel in de rij gaan staan ook voor de haring.☺

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 2, 2021 om 18:17
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Hier in mijn buurt  iemand die  6 dagen open is...  maar op de markt staat iemand die  uit verdachte gemeente komt....

Als ze zonder kapje op verkopen  en  die plaatsnaam  staat vaak in de Covid19  top 10!
Naast deze Viskraam ook nog Brood uit... en dat loopt dan ook gelijk slechter.

Die hadden wel netjes mondkapjes....  maar toch,  waar komen die in Haarlem vandaan?

gerbera
door gerbera Jan 3, 2021 om 14:42
7364 Antwoorden / 14 Vragen

ijmuiden natuurlijk, bijna direct uit de boot op de markt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 3, 2021 om 17:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ja,  dat is verse Haring uit Brexitanië    als het binnen mag komen met  veel papieren.
Maar volgens mijn toch via omweg van distributie firma  kreeg ik het vermoeden....
Diverse Elektronica   die via Rotterdam binnen kwam ging via binnenvaart naar importeur en dan terug  in de winkels van Rotterdam... heen en weer komt vaker voor  en dat  is nu eenmaal zo.

mo
door mof - Jan 4, 2021 om 11:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft kaartjes t/m 21 januari. Zij zijn dicht tot in ieder geval 19 januari. Daarmee is de waarde van uw kaartjes zo goed als nihil geworden. Zij bieden aan later nog gebruik te kunnen maken van de kaartjes. Daarmee hoeft u niet akkoord te gaan. U kunt uw geld terugvragenmdatde Efteling nietkan uitmaken dat u later wel eventjes zin en tijd heeft. Zij hebben kaartjes verkocht die voor een dienst die zij niet konden leveren.

rj
door rjw Jan 4, 2021 om 11:54
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ze hebben de geldigheid verlengt met een termijn die langer is dan de lockdown. We kunnen ook gewoon alle bedrijven kapot maken in Nederland door op onze rechten te gaan hameren. Of we kunnen gewoon een beetje flexibel worden in deze tijden. Ik ben ook wel benieuwd hoe je zelf reageert als een klant van jou z'n contract opzegt omdat jullie door corona iets niet konden doen.

1paul
door 1paul - Jan 5, 2021 om 08:57
3144 Antwoorden / 0 Vragen

ook de efteling moet zich gewoon aan de voucher regeling houden net als alle andere aanbieders, als u niet kunt in de aangegeven periode om welke reden ook hebt u gewoon recht op uw geld terug, als voorwaarden in strijd zijn met de wet zijn de voorwaarden niet geldig....

dat in dit geval er geen voucher is maar de kaartjes iets langer geldig zijn doet niet ter zake, zij kunnen niet leveren op de afgesproken datum dan heeft u recht op geld terug als u dit wenst....

JA
door JASPERM - Jan 10, 2021 om 15:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het nog veel sterker:
Wij hebben dit jaar 5 Eftelingkaartjes via de AH-actie gekocht. Rond 14 december wilden wij via de Eftelingsite reserveren om te gaan; dat kon nog tot 18 december. Toen op dat moment het park dichtging vanwege de lockdown, meldde de Efteling ons dat we geen recht meer hadden om te reserveren en dat onze kaartjes niet meer geldig waren. Dit klopt juridisch toch niet? Wie heeft dit ook meegemaakt?

getty
door getty Jan 10, 2021 om 15:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dit klopt,  u heeft tijd zat gehad om er gebruik van te maken.

de lockdown wordt aangekondigd en opeens wil u nog reserveren?