er
door erik1985 Jun 6, 2017 om 14:45
Vrije tijd & tuin

Ervaring met composiet vlonderplanken

Beste allemaal,

Wij willen graag jullie ervaringen met vlonderplanken van composiet.

Lees veel op internet over materiaal soorten. Juist veel hout of minder hout. Bamboe of fsc hardhout.

Spul trekt krom of is niet kleurecht.

Dus graag jullie ervaringen waar te bestellen of iets dergelijks.

49251 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 6, 2017 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u nu eens begint op Google, of hier links in het menu bij zoek een vraag composiet planken in te tikken, dan hebt u, denk ik  uren leesplezier.

simon55
door simon55 - Jun 6, 2017 om 14:54
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Google eens composiet en U kunt naar hartelust lezen. t Is uitstekend materiaal voor allerlei doelstellingen.

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2017 om 15:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

waar te bestellen

Bv bij de Praxis of Gamma.

hansje klein
door hansje klein - Jun 6, 2017 om 15:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U heeft al veel gelezen over (composite) planken,

maar mij valt op, dat er (bijna) géén onafhankelijke berichten zijn m.b.t. composite zijn.
Dus  informatie van bedrijven en retailers maar ... dat is dus vooraf al ingekleurd.

tijger1
door tijger1 - Jun 6, 2017 om 15:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn kort geleden bij mij twee kleine terrassen gelegd van composiet planken. Lichtgrijs.  Aangeschaft bij de Gamma. Ziet er perfect uit, maar ik kan uiteraard over al dan niet kromtrekken of het kleurecht zijn helemaal niet oordelen, daar ligt het nog veel te kort voor.

simon55
door simon55 - Jun 6, 2017 om 15:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Het is kleurecht en behoeft GÉÉN onderhoud, uitermate bijzonder geschikt voor schuttingen en vlonders.

ph
door phavekes - Jun 12, 2017 om 16:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit soort vlonderplanken gekocht bij timberlanecomposiet.nl, en heb hier spijt van. De planken verschillen heel erg van kleur onderling en beschadigen makkelijk. Water laat vlekken achter. Ook trekken ze krom, afhankelijk van het weer. Het bedrijf reageert niet op klachten hierover.

Ik weet niet of dit voor alle composiet vlonderplanken geld, maar bij dit bedrijf wel. Ik hoor graag of iemand met andere composiet vlonderplanken betere ervaringen heeft.

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2017 om 16:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb vooralsnog betere ervaringen met composiet planken van Gamma. Ze zijn allemaal dezelfde grijze kleuren na alle regenbuien die er over heen gegaan zijn, zijn er zeker geen watervlekken te zien.

hansje klein
door hansje klein - Jun 12, 2017 om 16:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien gebruiken als vraagbaak: de tuinen van Appeltern

il
door ilrenato - Jun 12, 2017 om 17:24
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb al enige jaren Bamboe composiet vlonderdelen.

Trekt niet krom of nauwelijks. Komt ook door klemsysteem.

Kleur is wel wat grijzig maar nog steeds wel acceptabel, wel kunnen potten op vaste plekken een verkleuring opleveren, maar met schoonmaken blijft dit minimaal.

Ik heb deze gekozen omdat vol kunstof in 2009/2010 echt wel de naam had krom te trekken en te verkleuren, bij de tuinhandel zag ik bamboe van enige jaren en dat zag er nog acceptabel uit.

De crux is nu eenmaal dat het buiten ligt in weer en wind en uv straling.

Onderhoud is eigenlijk wel nodig, ook algen zijn niet te vermijden, wel te minimaliseren door een vlak profiel te nemen ipv ribbels.
Dat vlakke profiel is niet zo glad, ook door composiet samenstelling. Het organische bamboe zorgt voor grip.

Nieuwere varianten heb ik geen ervaring mee, het zou best kunnen dat er nu natuurlijk iets beters is.

Jo
door Johan82 - Dec 4, 2017 om 16:09
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben afgelopen zomer een terras laten aanleggen van Solum vloeren / Millboard. Deze vlonderplanken zijn qua uitstraling net als echt hout, zijn antislip en trekken niet krom. Ik heb zelf eigenlijk nog geen ander product gezien dat de echtheid van hout zo dicht benaderd. Er zijn zelf al mensen bij ons op bezoek geweest die dachten dat het echt hout was :)

Ik heb begrepen dat het materiaal van de plank een speciale samenstelling heeft zonder houtdeeltjes waardoor het dus niet werkt en kromtrekt. Er zit een toplaag op die ook nog UV beschermend is en dat zou de plank dus kleurvast maken. Ik ben benieuwd of dat echt zo is, maar met 10 jaar garantie heb ik er eigenlijk wel vertrouwen in.

ik kan het vooralsnog dus aan iedereen aanraden. Ohja één puntje: het is niet goedkoop haha!

Wij hebben de planken aangeschaft via www.alterwood.nl

Succes met het maken van jullie keuze!

gerbera
door gerbera Dec 4, 2017 om 16:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Succes met het maken van jullie keuze!

Zouden ze die na 7 maanden nog niet gemaakt hebben?

costnix
door costnix Dec 5, 2017 om 09:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Gerbera: Zijn bericht zal wel gesponsord worden.
De toon van zijn bericht heeft alle kenmerken van reclame :-(

hutch
door hutch Dec 5, 2017 om 10:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ja hoor, daar hebben we er weer een. @Johan82 komt héél 'toevallig' op deze site, vind (uiteraard ook héél 'toevallig') na lang zoeken dit topic van een half jaar oud en gaat dan zijn ervaring/mening geven (reclame) over die rommel. Ben benieuwd hoeveel Johannetje krijgt voor deze reclame. Wordt dat per site of per uur betaald? Zo, die @Johan82 zien we niet meer terug. Misschien nog een laatste stuiptrekking. Typisch gedrag van illegaal en goedkope reclame maken. Johan heeft niet in de gaten dat dit antireclame is en dat ik (en anderen) dus nooit naar AlterWood zullen gaan. Dergelijke bedrijfjes vertrouw ik niet.......

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2017 om 10:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zal ik er maar aan toevoegen dat mijn terrasjes van composiet vlonderplanken van de Gamma, waarvan een in de volle zon na ruim een half jaar niet kromgetrokken zijn en ook niet verkleurd.

Zo Gamma, stort de bonus maar;-))

Jo
door Johan82 Dec 5, 2017 om 11:46
1 Antwoorden / Vragen

Jammer dat jullie denken dat ik gesponsord zou worden. Uiteraard maak ik graag een beetje goede reclame voor het bedrijf waar ik goede ervaringen mee heb, is dat zo erg? Of dat anderen nu juist op andere ideeen brengt zoals @hutch schrijft, dat is aan eenieder om te bepalen natuurlijk.

Ik ben zelf lang op zoek geweest naar een product dat aan mijn (hoge) eisen voldeed en heb hier eigenlijk helemaal niets online over kunnen vinden. Ik denk zelf dat dat misschien ook de kracht is van een dergelijk product? Mijn intentie van het bericht is dus louter het informeren van mensen in hun zoektocht naar een mooi en kwalitatief product omdat ik dit zelf erg gemist heb. Ik kwam inderdaad bij toeval dit topic tegen, maar dat maakt mij niet meteen iemand die gesponsord zou worden.

Het is in deze tijd lastig het kaf van het koren te scheiden op het gebied van vlonderplanken, ik hoop dat mijn posting hieraan een bijdrage kan en mag leveren zonder dat dit op enige argwaan stuit.

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2017 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u zich nou nog beperkt had tot het benoemen van het product, ok. Maar u noemde ook nog de leverancier.

Jo
door Johan82 Dec 5, 2017 om 12:02
1 Antwoorden / Vragen

@Tijger1 Zoals ik schreef is dat omdat ik met deze partij goede ervaringen heb, niets meer dan dat!

ju
door juliomariner Dec 19, 2017 om 19:35
1310 Antwoorden / 2 Vragen

Het is niet goedkoop haha. Deze vorm van reclame wel

TP
door TPeeters - Dec 5, 2017 om 14:51
31 Antwoorden / Vragen

Een nonkel en tante van mij hebben een terras in composiet. Ligt er al enkel jaren en trekt niet krom. Ook de kleur lijkt goed te blijven. Het loopt ook echt aangenaam. Zij zijn er tot nu toe toch nog steeds tevreden over.

Op internet is er inderdaad veel over te vinden. Plaats de eigenschappen goed tegenover elkaar en bepaal vooral welke eigenschappen voor jou van belang zijn. (https://www.aanleggenterras.nl/composiet-vlonder)