Ve
door Veronique1972 6 nov. 2018 om 19:42
Vrije tijd & tuin

Faillissement aanbieder voucher

De aanbieder travelbird is failliet, ik heb een trip geboekt voor Amsterdam Light festival. De voucher heb ik betaald aan Travelbird en de voucher direct verzilverd bij Amsterdam Boat Experience voor de tour Amsterdam Light festival. 
Nu wil Amsterdam Boat Experience extra geld van mij ontvangen voor de tour, omdat zij het geld niet hebben ontvangen van Travelbird.

Ik ben van mening dat ik geen extra geld hoef te betalen omdat het faillisement van Travelbird het risico van Amsterdam Boat Experience is.
Is dit wettelijk?

2904 8 Rapporteer
door diumenge - 6 nov. 2018 om 19:46
10424 Antwoorden / 13 Vragen
0

Het lijkt mij dat je gelijk hebt, maar of je dat ook krijgt...

door newmikey - 6 nov. 2018 om 19:48
640 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, dit is "wettelijk" als u daarme bedoelt of dit juridisch gesproken correct is. U heeft geboekt mbv een voucher van TB. Nu deze laatste failliet is krijgt de aanbieder zijn geld niet en levert dus niets. De verzorger van de trip heeft géén relatie met u maar met TB. U kunt hoogstens achter in de rij aansluiten bij de curator van TB.

door panter22 - 6 nov. 2018 om 19:59
2778 Antwoorden / Vragen
2
door Cookies 6 nov. 2018 om 20:11
13337 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie dat het faillissement pas over een jaar plaatsvindt. ;-))

door Cookies 6 nov. 2018 om 20:11
13337 Antwoorden / 36 Vragen

Dubbelpost.

door tenormin - 6 nov. 2018 om 20:19
14791 Antwoorden / 87 Vragen
0

@veronique,  lees de link van panter22 goed door. Hartstikke jammer voor je maar niets aan te doen.

door heremietkreeft - 6 nov. 2018 om 23:08
9686 Antwoorden / 156 Vragen
0

Dikkie pech maar doe een beroep op de AVNR waar Travelbird was aangesloten en alsdan garant staat zoals ik uiy diverse media kan afleiden.(garantiefonds reizen)
Klein foutje: ik bedoel dit : https://www.sgr.nl/ waarbij Travelbird was/is aangesloten.

door panter22 7 nov. 2018 om 08:55
2778 Antwoorden / Vragen

Welke aanbiedingen van TravelBird worden wel of niet gedekt door de SGR garantie?

Tickets (vb. voor een pretpark) en cadeaubonnen worden niet gedekt door de garantieregeling van de SGR. Reizen met enkel een hotel of pakketreizen zoals rondreizen en verre reizen worden wel vergoed door de SGR. Als u uw reis betaald hebt met een cadeaubon, dan krijgt u de volledige reissom terug. Bv. de reissom bedroeg € 300,-, u heeft met een cadeaubon van € 100,- betaald, dan krijgt u € 300,- terug.
https://help.travelbird.com/hc/nl/articles/360000545077-Veelgestelde-vragen-over-de-huidige-situatie

mo
door mof - 7 nov. 2018 om 16:21
1237 Antwoorden / 2 Vragen
1

U heeft de voucher verzilverd, dus een ticket gekregen, dan heeft u een geldig bewijs. Als de boot u niet wilt meenemen moeten zij u uw geld terug betalen. Zij hebben het voucher geaccepteerd, en moeten als schuldeiser bij de curstor van travel ird aankloppen

door heremietkreeft 7 nov. 2018 om 19:18
9686 Antwoorden / 156 Vragen

Dit lijkt mij oo zich juist maar als men weigert?

Il
door Ilse9 - 23 nov. 2018 om 16:07
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook nog een e-mail met bewijs dat Travelbird de transactie zou hebben voldaan, maar Amsterdam boat experience heeft niks ontvangen. Bij mij weigeren ze ook dat ik nog op mijn tickets mee kan. Is het bij jou inmiddels wel gelukt?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

HE
HEDV - 20 jul. 2019 om 20:15
Vakantie & reizen
Problemen met TUI vlucht naar Kreta morgenochtend. Advies nodig

Problemen met TUI vlucht naar Kreta morgenochtend. Advies nodig

We hebben een vakantie naar Kreta geboekt via TUI. Voor deze vakantie hebben we behoorlijk veel extra betaald om op de vroege vlucht te zitten. Op deze manier komen we begin van de middag aan op Kreta.   De vlucht zou morgenochtend rond 8:45 vertrekken, wat betekent dat we rond 4:00 al van huis moeten vertrekken. Vroeg naar bed dus. Vlak voor het slapen nog even snel op de Schiphol site ge ... Lees meer

ru
ruudolf - 17 jun. 2019 om 18:59
Geldzaken & recht

Nationale ombudsman

Goedendag,

Mijn vraag is dat ik een probleem met de politie heb. Zonder inhoudelijk hier verder op in te gaan omdat dat een lang verhaal is en ook niet relevant is voor mijn vraag, wil ik jullie vragen.
Op een gegeven moment ben ik naar de Nationale ombudsman gegaan, omdat ik de procedure bij de politie/klachtencommissie politie doorlopen had. Toen mijn klacht bij de Nationale o ... Lees meer

Ya
YamiHuss - 19 jul. 2019 om 22:29
Geldzaken & recht

Is er iets minder dringend dan een urgentie voor Woonnet Haaglanden?

Ik ben Yamila en ben 25 jaar oud, Ik heb een wajonguitkering en ik woon al 5 jaar in een studentflet. Ik kwam hier wonen toen ik voor het eerst ging studeren maar ik had veel problemen met met mijn opleiding (deze is mislukt) omdat ik chronisch ziek ben. Ik heb toch besloten na 1 jaar intensive behandeling om toch een deeltijdsopleiding doen, dit leek me ook best haalbaar en ik wil heel graag een ... Lees meer