Fit for Free prijsverhoging
Ik heb voor 2 jaar vooruitbetaald bij Fit for Free (fff) €262,50 = €10,94/maand.
In de door mij ondertekende algemene voorwaarden staat dat er alleen geïndexeerd mag worden qua prijzen.
Nu krijg ik een brief waarin staat dat de prijzen per 1 februari 2020 verhoogd worden.
- er moet per 4 weken afgerekend worden, dus 1 termijn per jaar meer.
- de prijs wordt verhoogd naar €14,99/4 weken.
- per 1 februari 2020 verrekenen zij het restant per automatisch incasso omdat ik voor vooruitbetaling gekozen heb.
Mag dit?
-eenzijdig de algemene voorwaarden wijzigen
-ik had al betaald, en dan maar zeggen het wordt duurder; stikken of slikken; we incasseren het duurdere.
- de nieuwe prijs bij 2 jaar wordt (14,99*26) €389,74; dit is een prijsverhoging van 48,5%!!!
Ja ik weet dat ze nog steeds onder aan het segment zitten qua prijs, maar...... je kiest er bewust voor.
Ik sport alleen 's morgens vroeg,
Gebruik geen groepslessen oud (wil ik ook niet)
Maak geen gebruik van persoonlijke begeleiding
Maak alleen gebruik van heel eenvoudige apparaten.
U bent helaas de 'zoveelste' die met dit feit wordt geconfronteerd. Eenzijdig voorwaarden wijzigen mag niet en er ius maar éé efficiënte remedie: de overeenkomst beëindigen. Kijk even bij al eerder hierover gestelde vragen. Zie ook deze indien nog niet bekend en u vindt daar ook een voorbeeldbrief hoe te handelen: https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-kosten/prijzen/prijsverhogingen-van-abonnementen
Ergo: m.i. dus laten stikken.
Hallo Myrchelle ,
Lees hier de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/tijdens-contractperiode-de-tarieven-wijzigen-fit-for-free
De eerste keer in januari 2017. Daarna januari 2019.
Dit loopt dus tot januari 2021 door.
Er zal dus flink wat "extra" geïncasseerd worden
@Myrchelle ,
Neem eens contact op met consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Ik lees niet dat zij de prijzen niet mogen verhogen. Ik lees alleen dat u niet kunt opzeggen als alleen de indexverhoging wordt toegepast.
Dus gewoon opzeggen.
U heeft vooruitbetaald.
Als u niet wilt dat per automatische incasso wordt verrekend dan heeft u te allen tijde het recht deze incasso stop te zetten. Dit is een gunst van u aan fit for free.
als in de alg voorwaarden staat dat eventuele naheffingen ivm prijsverhogingen doorberekend worden, maar niet expliciet dat ze per automatische incasso worden geheven, dan heeft u daarvoor sowieso geen toestemming gegeven en is fit for free in overtreding als ze de incasso doorvoeren.
probleem dat nog heerst: mag fit for free de voorwaarden wijzigen?
u betaalt per maand en niet per vier weken. Dit dor free is gehouden aan de per maand betaling. Als u 24 maanden cooruit heeft betaald kan slechts nog een indexatie volgen, waar u een extra betaling wegens inflatie etc moet doen. Fit for free moet duidelijk maken wat het correctie percentage is. Zij mogen niet zomaar vier extra weken van u vragen omdat zij eenzijdig de voorwaarden wijzigen.
nee dat mogen ze niet doen tijdens looptijd kontrakt, kontrakt is kontrakt, voor u maar ook voor hen...
Na afloop kontrakt mag dit weer wel...
Bij mij is de verhoging zelfs ruim 62%. Ik betaal nu € 10 per maand, en ga naar € 14.99 per 4 weken = € 16.24.
Ik vind een prijsverhoginh heel redelijk, maar dit is erg veel.
Ook mijn overkomt dit lot, een prijs verhoging door Fit For Free van 38% per 1-2-2020. Schijnbaar vanwege en het niet meer aanbieden van het daluren abonnement en wijziging van maand betaling naar 4 weken, met dus een extra 13e betaal termijn.
Echter! Ik heb hierover geen brief of mail ontvangen en na telefonisch verzoek ook niet nogmaals kunnen krijgen.
Vandaag een interne FFF mail gezien waarin staat dat een deel van de 50.000 klanten die dit betreft, ja 50.000!!!!, niet per mail of brief zijn geïnformeerd en op de vestiging de toegang geblokkeerd wou worden zodat men alsnog een brief kon krijgen. De mail was van 15-1-2020 met ingangsdatum van 1-2-2020, dus hun eigen 4 weken termijn zouden ze dan al niet halen.
De brief betreffende had de medewerker nooit ontvangen, en dus ook niet verstrekt. Ik kreeg alleen een melding dat er iets met indexatie was....
Verder is de automatisch incasso voor het extra bedrag gebruikt, waar ik geen toestemming voor heb gegeven.
Fit For Free, er klopt hier iets niet en enige machtsmiddel dat klanten hebben is opzeggen. Terwijl zij gewoon willen sporten onder het abonnement dat er toen de tijd is afgesloten! Nieuwe leden kan je iets anders aanbieden, maar 50.000 reeds bestaande leden voor zulke hoge extra kosten zetten is niet fatsoenlijk!
Kassa, zet dit bedrijf eens in de negatieve schijnwerpers, dit betreft 50.000 klanten!
Stop gewoon dat abonnement. Klaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Parfum over datum
Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Tussentijds opzeggen autoverzekering
Hoi Ik ben dramatisch ontevreden over FBTO, je "spreekt" daar nog slechts chatbots en beetje contact duurt vele uren. Kan ik voor formele eind datum contract weg? Ik ben daar 36 jaar klant, DEZE autoverzekering loopt formeel tot 30-10-2024 Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer