ar
door arie111 Jun 30, 2011 om 18:47
Vrije tijd & tuin

Geheugen kwijt van een sd card

Ik heb op vakantie foto's gemaakt maar nu wil ik de foto,s op de computer zetten alleen ze staan niet meer op de sd kaart ik ben nu ook 1,2 gig aan geheugen kwijt en denk dat ze daar dus op staan kan iemand mij helpen om de kaart te herstellen en me foto's terug te krijgen?

2788 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 30, 2011 om 19:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo arie111,

Leeds maar even hier.

Suc6

freya
door freya - Jun 30, 2011 om 19:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo arie111,

En als je het kaartje in de camera hebt zitten, kun je de foto's dan nog wel bekijken?

Foto's staan meestal niet in de 'root' van het geheugenkaartje, maar in een map. Dus als je zo'n kaartje in de computer stopt zie je geen bestanden (foto's) maar moet je eerst het juiste mapje openen.

m.vr.gr. Freya

ar
door arie111 - Jun 30, 2011 om 21:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

als ik het kaartje in de camera doe zegt die dat ik hem moet formateren en daar kan ik de foto's dus ook niet zien. ik heb ongeveer 1 gig aan foto's gemaakt het is een kaartje van 16 gig en hij ziet nu nog maar 14,8 gig dus denk dat de foto's op het verdwenen gedeelte staat.

freya
door freya - Jun 30, 2011 om 21:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@arie111:

Dan zul je met een herstelprogrammaatje aan de gang moeten. Probeer het eens met Restoration *[u]klik[/u]*. Zorg er wel voor dat je niets meer op het kaartje schrijft en alles wat je nog van het kaartje kunt lezen moet je naar je harde schijf kopiëren.

Freya

gsm
door gsm - Jun 30, 2011 om 21:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Restoration is een goed herstelprogramma. Nog een goed herstelprogramma voor foto's is PC Inspector Smart Recovery.

Het is verstandig om een nieuw SD kaartje, of een gebruikte SD kaart die gewist kan worden, altijd met de camera te formatteren, voordat je er weer nieuwe foto's op gaat zetten.

h
door h lubberts - Aug 22, 2011 om 21:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn inderdaad goede herstelprogrammaatjes. Onlangs werd er nog 1 gratis aangeboden op www.giveawayoftheday...

freya
door freya - Aug 22, 2011 om 21:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=h lubberts schreef op maandag 22 aug 2011, 21:25]....
Onlangs werd er nog 1 gratis aangeboden op www.giveawayoftheday...
Tja, maar daar heeft nu niemand meer iets aan....

Freya