bo
door bonnieb Feb 25, 2009 om 10:46
Vrije tijd & tuin

Geld terug Aldi fotoalbum

Hallo,

Ik heb bij de Aldi een fotoalbum besteld, maar toen ik het thuis kreeg bleek een aantal achtergronden niet zoals ik ze in het bijbehorende computerprogramma had ingevoerd (veel te felle of totaal andere kleuren). Na wat telefoontjes en e-mails kreeg ik als antwoord dat de 'automatische beeldcorrectie' nog aanstond. Ik heb het nagekeken en zag dat dit al uitstond. Toen kreeg ik als antwoord dat ik deze functie ook per foto/achtergrond uit moest zetten. Deze verschillen zijn niet te zien in het voorbeeld, noch is er iets over vermeld inhet Help-programma. Mijns inziens had ik dit niet kunnen weten en is dit een foutje in hun programma en heb ik recht op een nieuw album of mijn geld retour. Volgens hen hebben zij keurig geprint wat hun is aangeleverd en heb ik nergens recht op. Wie heeft gelijk? In de algemene voorwaarden kan ik hier niets over vinden.

1186 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag bonnieb,

Geld terug lijkt me vrijwel onmogelijk. Je zou dan moeten focussen op een ondeugdelijk produkt, maar kleurverschillen bij foto's vallen naar mijn mening niet onder dat begrip. Toch zou ik wél schriftelijk aansturen op "het werk overdoen", want ook een professionele ontwikkelaar kan natuurlijk wel zien of de verschillen binnen de normale marge vallen.

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij heeft u toch 3 jaar garantie op alle artikelen die er gekocht worden bij de Aldi??? Misschien dat het fotoalbum een maandagproduktie is dan zou ik porberen hem om te ruilen? GARANTIE IS GARANTIE toch??

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet niet wanneer u het fotoalbum heeft gekocht. maar mijn ervaring met de aldi is. gewoon terug gaan naar de winkel. met bon.
in de meeste gevallen krijgt u gewoon u geld terug. dat vindt ik dus zelf van de winkels een goede service

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook nog aan de instelling van uw beeldscherm liggen. Daarvan kunnen de kleuren ook afwijkend zijn. Niet voor niets wordt er bij fotoprogramma's gesproken over het kalibreren van je beeldscherm om kleurafwijkingen tussen beeldscherm en uiteindelijke afdruk te vermijden.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@oplossing en jansje: Het gaat hier om een cd-rom met foto's, die vraagsteller/ster heeft laten maken van zijn digitale foto's vanaf een opslagmedium......

Dan aan vraagsteller/ster;Vraag of ze uw opdracht opnieuw willen uitvoeren, omdat u de kleurstellingen tegen vindt vallen.

Succes met de (digitale)fotografie verder,

Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vreemd,

 ik heb inmiddels al iets van 10 fotoboeken van de Aldi en ben er zeer tevreden over. Ik heb nog nooit naar automatische beeldcorrectie gekeken. Daarom denk ik dat er bij hun iets verkeerd gegaan is. De kleuren zijn altijd goed bij mij. Ze zijn ook het goedkoopst van allemaal. Ik had al een paar boeken van Henzo maar die zijn echt een stuk duurder. Ik hoop dat ze een nieuwe voor je maken. Dat zou wel zo eerlijk zijn.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook eens terug gegaan, ik had een digitaal fotolijstje, sleutelhanger. Deze werkte niet. Als ik er al meer dan 20 gehad heb, weet ik ondertussen wel hoe ik ze aan de praat moet krijgen. Hele heisa geweest: het was nl. voor een bedrijf waar ik ze voor gekocht had, als kerstpresentje. Dus ja, dan moet je in de balansoverzichten van het bedrijf de bion hebben, en de omruilbon, dat je hem terug gegeven hebt. Ik kreeg met geen mogelijkheid een retourbon, daar dedden ze niet aan, belachelijk!

Heb uiteindelijk hemel en aarde bewogen (iets van gemerkt toevallig?) en kreeg het toch voor elkaar, door de directeur van mijn bedrijf te laten bellen met de filiaalhouder....

Voor zulke gesprekjes is mijn directeur toch véél te duur???

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat dezelfde foto's eens afdrukken door bijv. de hema dan hebt u vergelijkingsmateriaal. Is het resultaat hetzelfde dan moet u bij uzelf te rade gaan.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie ooit wel eens iets bij een drukkerij heeft laten afdrukken, zal ontdekt hebben dat drukkerijen een getekende kleurproef willen hebben. Vrijwel altijd in de vorm van een Acrobat bestand.
U zou ook eens kunnen kijken welk kleurbestand uw bewerkingssoftware gebruikt. Er is een behoorlijk verschil tussen sRGB en RGB en controleer of uw kleurschema hetzelfde is als dat van de printer van het Aldi boek gebruikt.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2009 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al zeker 10 foto-albums via Aldi besteld. het komt een enkele keer voor dat ik niet tevreden ben over de afdrukkwaliteit. ik stuur het album dan gewoon retour afzender met een kort briefje erbij met daarop vermeld waar ik niet tevreden over ben. na ca. een week krijg ik dan keurig netjes een nieuw exemplaar dat wel goed is.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2009 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Huh???? Ik deed precies hetzelfde, bij mij waren achtergrondjes niet goed en heb diezelfde achtergrondjes nog uitgeprint en meegestuurd om ze het verschil te laten zien. Ik werd toen gebeld dat ik dat niet moest doen, dat ik bij een eventueel volgend probleem alleen moest bellen. Dat deed ik (ik heb 2 albums waar ik niet tevreden over ben) en toen kreeg ik te horen dat het probleem bij mij lag. Mooi geen nieuw album voor mij.