he
door hehenkamp Dec 5, 2022 om 16:09
Vrije tijd & tuin

Getekende offerte

Ik heb voor een tuinofferte getekend zonder enige algemene voorwaarden.
Nu willen we door financiele redenen deels hier van af zien.

Is dat zo maar mogelijk? Of zitten wij vast aan de volledige offerte.

4267 14 Rapporteer

ju
door juliomariner - Dec 5, 2022 om 16:11
1310 Antwoorden / 2 Vragen

Vraag in ieder geval de algemene voorwaarden op (had bedrijf eigenlijk al ter beschikking moeten stelling) en ga met ze in overleg.
Vaak zult u wel een deel van het bedrag moeten betalen maar niet helemaal. Het bedrijf heeft er namelijk niets aan dat als ze er achteraf achter komen dat u niet kunt betalen.

Ga dus in overleg!

hereistom
door hereistom - Dec 5, 2022 om 17:31
729 Antwoorden / 1 Vragen

Dat u zelf heeft getekend zonder voorwaarden is niet slim.
Binnen 7 dagen kunt u meestal nog van een offerte af, daarna niet meer.
Maar ga inderdaad met ze in overleg als u het echt niet kan betalen.

Ja
door JannyBoe - Dec 5, 2022 om 17:59
503 Antwoorden / Vragen

Consuwijzer zegt er dit over.
Net als hierboven zou ik sowieso in overleg gaan.
Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 5, 2022 om 18:03
16772 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft getekend en het bedrif/de leverancier zal oingetwijfels algemene voorwaarden hebben. Wordt daar dan echt niet op gewezen i de offerte?

U kunt er hoe dan ook wel vanaf maar ik vrees dan wel op basis van de voorwaarden die dsaareover in de algemenen voorwaarden zijn gesteld en dat betekent normaliter dat er wel een vergoeding voor wordt gevraagd.

U heeft de offerte getrekend en daarmee is het een opdracht die in beginsel nagekomen dient te worden. En dat zelfs m.i. indien er geen sprake is van algemene voorwaarden maar daarvoor (voor alle zekerheid):

mahadma
door mahadma - Dec 5, 2022 om 18:24
11519 Antwoorden / 51 Vragen

U zult 99,999999 % zeker bij 100% annulering een percentage van de aanname som moeten aftikken, dit kan zomaar 33 tot 20% zijn.

panter22
door panter22 - Dec 5, 2022 om 20:23
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een overeenkost gesloten. Daar zit je aan vast, algemene voorwaarden zijn niet verplicht.
https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten/algemene-voorwaarden-gebruiken-niet-verplicht-wel-slim/

Zomaar kun je er dus niet van af. In de regel geldt 14 dagen bedenktijd.
Is er een mogelijkheid de werkzaamheden in delen te doen? Je zou vogende zomer je vakantiegeld er voor kunnen gebeuiken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 5, 2022 om 20:35
2008 Antwoorden / Vragen

Als een bedrijf zich op die voorwaarden hadden willen beroepen hadden ze die ter hand moeten stellen maar de wet is gewoon van toepassing. U bent een overeenkomst aangegaan en die opzeggen kan financiële consequenties hebben.

gerbera
door gerbera - Dec 5, 2022 om 21:56
7348 Antwoorden / 14 Vragen

In de offerte staat de prijs, werkzaamheden en eventueel te gebruiken materialen, deze mogen niet in de algemene voorwaarden opgenomen zijn. Dus ook zonder die voorwaarden zit u vast aan de offerte en is de enige mogelijkheid om te gaan overleggen met de uitvoerder.

marita5
door marita5 - Dec 5, 2022 om 22:16
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@hehenkamp ,

Nog een aanvulling ,

Wanneer zijn algemene voorwaarden geldig ?

Gebruikt een ondernemer algemene voorwaarden? Dan moet hij dat aan u vertellen voordat u zijn product koopt of voordat u een overeenkomst met hem sluit. Ook moet hij u vooraf de kans geven om de voorwaarden te lezen. Alleen dan zijn de voorwaarden geldig.

Om ervoor te zorgen dat u de algemene voorwaarden vooraf kunt lezen, kan de ondernemer verschillende dingen doen:

  • Hij geeft u de voorwaarden voordat u het product koopt of voordat u de overeenkomst met hem sluit. Of hij stuurt ze vooraf per post of mail aan u op. Bijvoorbeeld in een catalogus of bij een offerte.
  • Is geven of opsturen onmogelijk? Dan mag de ondernemer zeggen waar u de voorwaarden kunt bekijken. Bijvoorbeeld in zijn bedrijf, bij de Kamer van Koophandel of bij de rechtbank. Wilt u de voorwaarden zelf hebben? Dan moet hij ze gratis naar u opsturen.
  • Verkoopt de ondernemer via internet? Dan moet hij ervoor zorgen dat u de voorwaarden online kunt lezen en downloaden. Is downloaden niet mogelijk? Dan moet de ondernemer ze gratis per mail of post naar u opsturen, als u daarom vraagt.
  • Verkoopt de ondernemer in een winkel? Dan mag hij de algemene voorwaarden ook duidelijk zichtbaar in de winkel neerleggen of ophangen. Of hij mag ze op de kassabon afdrukken.

In al deze gevallen hebt u voldoende kans om de algemene voorwaarden vooraf te lezen. Daarom zijn de voorwaarden geldig. Het is daarom verstandig om de voorwaarden ook echt te lezen.

Voor verdere informatie , zie deze link .

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/algemene-voorwaarden

rj
door rjw Dec 6, 2022 om 15:54
3236 Antwoorden / 5 Vragen

De laatste bullet is wel interessant. Bij alle andere opties zijn de voorwaarden bekend voor de transactie, maar alleen als je ze op de kassabon verstrekt worden ze pas na de transactie geleverd.

ro
door ronny530 - Dec 6, 2022 om 14:31
2751 Antwoorden / 41 Vragen

De algemene voorwaarden hoeven u niet ter hand gestelt te worden een verwijzing naar de algemene voorwaarden is voldoende. Feit is wel dat zodra u uw handtekening onder de offerte zet u het bedrijf de opdracht geeft om het werk voor u uit te voeren. U wenst om financiele redenen een deel van de werkzaamheden niet uit te laten voeren en wellicht is dat in overleg mogelijk maar op basis van niet verkregen voorwaarden de gehele opdracht annuleren kan dan weer niet omdat er een handtekening voor akkoord is gezet.

He
door Helen 66 - Dec 7, 2022 om 14:42
119 Antwoorden / Vragen

Dat hangt af van de coulance van het bedrijf volgensm ij. Als U hebt getekend, heeft u geen recht meer op annulering. Het is dan geen vrijblijvende offerte meer.

He
door Helen 66 - Dec 7, 2022 om 14:43
119 Antwoorden / Vragen

Dat hangt af van de coulance van het bedrijf volgens mij. Als U hebt getekend, heeft u geen recht meer op annulering. Het is dan geen vrijblijvende offerte meer.