schneider
door schneider Jul 25, 2012 om 21:26
Vrije tijd & tuin

Glanzend sierhekwerk

Ik het een mooi donkerblauw sierhekwerk om het huis. Het staat nu zo'n 3 jaar. Bij de buren zie ik dat het hekwerk erg dof is geworden. Ik hoop niet dat dat bij mij gebeurt. Hoe kanik dat voorkomen en hoe behandel ik het het beste??? Geldt ook voor mijn tuinverlichting (lampen en lantarenpaal ook donkerblauw gepoedercoat)
Wie kan mij antwoord geven??? Alvast bedankt.

10580 10 Rapporteer

dc
door dcz - Jul 25, 2012 om 22:52
439 Antwoorden / 1 Vragen

behandelen met autowas..of gewoon om de 4-5 jaar schilderen....

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 25, 2012 om 23:56
252 Antwoorden / 68 Vragen

gewoon in de blanke lak zetten.

dc
door dcz - Jul 26, 2012 om 00:29
439 Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk....en wat doe je dan als het al dof is?
Ga naar bed.

tenormin
door tenormin - Jul 26, 2012 om 15:49
16895 Antwoorden / 108 Vragen

De poedercoating mat schuren met middelfijn schuurpapier. Vervolgens afnemen met een scherp, de poedercoating aantastend, oplosmiddel zoals MEK of MIBK. Direct hierna overschilderen met een buitenbestendige type lak, b.v. twee componenten polyurethan dekverf.

bron: home.wanadoo.nl/oc2000/cursuspoeder.html

poltol
door poltol - Jul 26, 2012 om 19:29
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 26 jul 2012, 15:49]De poedercoating mat schuren met middelfijn schuurpapier. Vervolgens afnemen met een scherp, de poedercoating aantastend, oplosmiddel zoals MEK of MIBK. Direct hierna overschilderen met een buitenbestendige type lak, b.v. twee componenten polyurethan dekverf.

bron: home.wanadoo.nl/oc2000/cursuspoeder.html

Natuurlijk, dan komt het nooit meer goed.
Handige tante !!!!!!!! ??????????

Beste schneider,

Gewoon soppen met auto wash en shine.
Niet nadrogen, maar even naspoelen met schoon water.
Doe ik al jaren met onze screenskappen en carpoort.
Zien er uit als nieuw.

Succes, poltol

tenormin
door tenormin - Jul 26, 2012 om 19:48
16895 Antwoorden / 108 Vragen

poltol, wilt u s.v.p. wel op behoorlijke manier schrijven dat dit geen oplossing is, in uw ogen. Ik ben geen familie, dus ook geen tante. Heb trouwens de bron vermeld.

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 26, 2012 om 20:20
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Tenormin,

ts vraagt hoe ze dofheid kan voorkomen!

poltol
door poltol - Jul 26, 2012 om 21:01
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 26 jul 2012, 19:48]poltol, wilt u s.v.p. wel op behoorlijke manier schrijven dat dit geen oplossing is, in uw ogen. Ik ben geen familie, dus ook geen tante. Heb trouwens de bron vermeld.

Wilt u a.u.b. voortaan de vraag dan beter lezen.
Dit soort antwoorden slaan echt nergens op.
Dan hoef ik niet uit m'n slof te schieten.

Fijne avond verder, poltol

schneider
door schneider - Jul 30, 2012 om 12:22
28 Antwoorden / 28 Vragen

Dank voor de reacties. Inderdaad wil ik dofheid VOORKOMEN.
Poltol, ik ga voor jouw advies, bedankt, zie uiteindelijk toch ook geen doffe autos rijden dus dat wash en shine ga ik gelijk kopen.
Bedankt nogmaals

despuiter
door despuiter - Jul 30, 2012 om 17:00
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=poltol schreef op donderdag 26 jul 2012, 19:29]

Beste schneider,

Gewoon soppen met auto wash en shine.
Niet nadrogen, maar even naspoelen met schoon water.
Doe ik al jaren met onze screenskappen en carpoort.
Zien er uit als nieuw.

Succes, poltol

Natuurlijk handige Harry, jij denkt dat een beetje shampoo het dof worden van poedercoating tegen houd.
Wat een onzin!

UV straling tast het kleur pigment aan waardoor het dof word, blanke lak erover is het enige wat helpt.