jo
door jorg1978 Apr 30, 2020 om 19:46
Vrije tijd & tuin

Grill guru actie Albert Heijn, mag een winkel een Kamado leveren die niet compleet is?

Ik heb via Albert Heijn een Grill Guru Kamado Medium gekocht, deze stond te koop met een grill rooster diameter van 45 cm.
Het rooster is bij levering 40 cm en komt niet overeen met de maat waar ik hem voor gekocht heb.
Bij het uitpakken en opzeten blijkt dat de kamado niet voorzien is van het volgende: Plate setter (dit is een essentieel onderdeel, zonder is de kamado niet juist te gebruiken), aspook en regenhoes. Na contact te hebben gehad met Albert Heijn geven ze aan dat de kamado advertentie niet aangeeft dat deze onderdelen er bij zitten, dit is misleiding want ze geven we aan dat het gaat om een Grill Guru Kamado Medium met als adviesprijs 699 euro. Op de site van Grill Guru staat deze te koop met als adviesprijs 649 euro en compleet met alle nodige onderdelen.
Na wat onderzoek kom ik er achter dat de Albert Heijn vorig jaar ook al een actie had met een soortgelijke actie, ook hier kwamen klachten naar vorgen dat er een incompleet exemplaar geleverd is.
Albert Heijn zou hier dus van op de hoogte zijn, doelbewust essentiële onderdelen niet mee te leveren tegen meerverkoop en zo de klant misleiden.
Mag dit eigenlijk wel?

34356 11 Rapporteer

ne
door neodutchio - Apr 30, 2020 om 20:18
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waar komt uw verwachting vandaan dat er onderdelen bij zouden zitten? Het stond immers niet in de advertentie.
Als ik op de site kijk van grillguru staat de plate setter (€39,95) en de regenhoes (€39,95) als accessoires. Een compleet pakket zie ik nergens staan. Ook zie ik nergens een variant staan met als adviesprijs €649,00.

jo
door jorg1978 May 2, 2020 om 14:54
Antwoorden / 1 Vragen

Als je daadwerkelijk naar de site van Grill Guru gaat en de Kamado medium aanklikt, zal je een adviesprijs zien van 649 euro inclusief de plate setter (die essentieel is voor het gebruik), aspook en regenhoes. Als Albert Heijn in zijn advertentie zet dat het gaan om een Grill Guru Kamado medium met een adviesprijs van 699 euro, mag ik er als klant vanuit gaan dat het om een compleet pakket gaat.
Ook is het nu zo dat ze bij Grill Guru vanaf maandag 4 mei 2020 ineens een set te koop hebben met de plate setter én regenhoes voor 89,95. Deze is enkel als set te kopen en niet los.
Alle andere Kamado's die te koop staan op de site hebben deze wel te koop als losse assesoires.

Als je deze Grill Guru Kamado medium dus bij Albert Heijn aanschaft ben je genoodzaakt om dit er bij te bestellen anders is de Kamado niet juist te gebruiken! In plaats van informatie weg te laten is het wel zo netjes om je klanten er op te wijzen als er iets niet bij zit.
Dan had ik dit in mijn keuze kunnen meenemen, ik voel mij (en zo zal het voor een hoop anderen ook zijn) misleid.

Tr
door Trostomaat May 3, 2020 om 17:50
239 Antwoorden / Vragen

'Als Albert Heijn in zijn advertentie zet dat het gaan om een Grill Guru Kamado medium met een adviesprijs van 699 euro, mag ik er als klant vanuit gaan dat het om een compleet pakket gaat.'
Waarom mag je dan daarvan uitgaan? Ik zou zeggen dat je ervan uit mag gaan dat er iets niet klopt aan die adviesprijs, omdat je die nergens terug kunt vinden. 649 is immers niet gelijk aan 699.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2020 om 20:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al die spullen die Albert Heijn regelmatig naast het eten verkoopt, mankeert wat aan. Kristal wat geen kristal is, pannen van een hele andere kwaliteit dan beloofd, enga maar door.

Maar als die onderdelen niet in de advertentie stonden, hebt u geen recht van spreken.

rj
door rjw - Apr 30, 2020 om 21:01
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik de op de site van Grill Guru Kamado kijk is die plate setter ook een losse accesoire. Waarom denk je dat die inclusief zou moeten zijn?

jo
door jorg1978 May 2, 2020 om 14:55
Antwoorden / 1 Vragen

Als je daadwerkelijk naar de site van Grill Guru gaat en de Kamado medium aanklikt, zal je een adviesprijs zien van 649 euro inclusief de plate setter (die essentieel is voor het gebruik), aspook en regenhoes. Als Albert Heijn in zijn advertentie zet dat het gaan om een Grill Guru Kamado medium met een adviesprijs van 699 euro, mag ik er als klant vanuit gaan dat het om een compleet pakket gaat.
Ook is het nu zo dat ze bij Grill Guru vanaf maandag 4 mei 2020 ineens een set te koop hebben met de plate setter én regenhoes voor 89,95. Deze is enkel als set te kopen en niet los.
Alle andere Kamado's die te koop staan op de site hebben deze wel te koop als losse assesoires.

Als je deze Grill Guru Kamado medium dus bij Albert Heijn aanschaft ben je genoodzaakt om dit er bij te bestellen anders is de Kamado niet juist te gebruiken! In plaats van informatie weg te laten is het wel zo netjes om je klanten er op te wijzen als er iets niet bij zit.
Dan had ik dit in mijn keuze kunnen meenemen, ik voel mij (en zo zal het voor een hoop anderen ook zijn) misleid.

Tr
door Trostomaat May 3, 2020 om 17:51
239 Antwoorden / Vragen

Als de adviesprijs volgens AH 2699 euro was geweest, welke conclusie had u dan getrokken?

gerbera
door gerbera - Apr 30, 2020 om 23:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft blijkbaar niet goed gelezen want er staat in de folder "kookoppervlakte" (het rooster dus) 40 cm en geen 45 cm. Verder is een Plate setter te gebruiken om producten indirect te verhitten zoals o.a. piza en kan u best zonder dat de grill gebruiken. En op de site van Grill Guru is de prijs ook € 699,- maar dan inderdaad compleet met Plate setter e.d.

marita5
door marita5 Apr 30, 2020 om 23:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , zie mijn reactie hier onder , er is een foutieve diameter kenbaar gemaakt bij AH .

jo
door jorg1978 May 2, 2020 om 14:58
Antwoorden / 1 Vragen

Er staat in de bonusfolder en toen ik de Kamado bestelde, een grill rooster van 45 centimeter, ik heb weldegelijk goed gezien wat ik bestel.
Dit is later door Albert Heijn een Grill Guru aangepast. En als reactie krijg je enkel dat je het retour kan sturen tegen hoge kosten, verder geen hulp of advies. Grote schande vind ik, zowel van Albert Heijn als Grill Guru voor deze misleiding!

marita5
door marita5 - Apr 30, 2020 om 23:10
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jorg1978

Ik heb via Albert Heijn een Grill Guru Kamado Medium gekocht, deze stond te koop met een grill rooster diameter van 45 cm.
Het rooster is bij levering 40 cm en komt niet overeen met de maat waar ik hem voor gekocht heb .

Veelgestelde vragen Grill Guru , klik op de rode regels .

Wat zit er wel / niet bij de Grill Guru Classic Compact & Medium aan accessoires ?
Je vind alle specificaties van de Grill Guru kamado's die bij de AH worden aangeboden op de website van de AH.

https://lekkerweglekkerthuis.ah.nl/bbq-shop/108/

Staat het gewenste accessoire er niet bij dan wordt deze niet standaard bij de kamado geleverd.
Zie daarvoor dan ook de accessoires die je bij de AH kunt bestellen. Ook kun je voor diverse accessoires terecht in een groot aantal Ah filialen.

https://lekkerweglekkerthuis.ah.nl/bbq-shop/108/?cat=110

Aanvullende accessoires kun je direct bij Grill Guru bestellen.

https://www.grillguru.nl/

Diameter Grill Rooster Grill Guru Kamado Classic Medium Ø40cm!

Bij de AH wordt een foutieve diameter van het grill rooster van de Grill Guru Kamado Classic Medium kenbaar gemaakt. Deze is geen Ø45 cm maar wel Ø40cm. Let hier op bij het aanschaffen van accessoires.

Namens AH en Grill Guru: excuses voor het ongemak.

Voor verdere informatie ,

https://lekkerweglekkerthuis.ah.nl/media/media_manager/1/PDF-voorwaarden/9248639b-5576-4f84-9cfb-04a9bfa2aa87.pdf

gerbera
door gerbera May 1, 2020 om 11:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd in de folder staat dit;

Afmetingen

  • Hoogte incl onderstel 117 cm
  • Doorsnede binnen/buiten 40/52 cm
  • Hoogwaardig vuurvast keramiek
  • RVS grillrooster Poeder coated frame op zwenkwielen waarvan twee met rem
  • 2 Handige uitklapbare tafelbladen van hardhout
  • 40 cm grilloppervlak
  • 20 jaar garantie

marita5
door marita5 May 1, 2020 om 13:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien staat dit verkeerd vermeld op de verpakking .

jo
door jorg1978 May 2, 2020 om 15:29
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de Grill Guru Kamado medium gekocht op zaterdag 25 april, toen stond er zeker een grill rooster van 45 centimeter. Dit is blijkbaar later aangepast op de site door Albert Heijn en Grill Guru maar niet eens een mail of melding naar de klant die reeds hebben gekocht. Sterker nog, dit ontdek ik bij het in elkaar zetten en constateer ik dus ook nog eens dst deze incompleet is.
Zowel Albert Heijn als Grill Guru geven geen oplossing, retour sturen met daarbij kosten voor mij als klant! Ik wil gewoon krijgen wat ik besteld heb!Echt een schande deze misleiding

ne
door neodutchio May 3, 2020 om 09:19
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Met Grill Guru hebt u niets te maken, u hebt bij AH gekocht. En als er foutive informatie in de advertentie stond, dan hebt u wettelijk recht om tot navolging te eisen. Echter, als het niet bestaat valt er weinig te eisen. Dan is ontbinden of accepteren de enige optie.
En nee, uw pakket is niet incompleet, u hebt een kale versie gekocht. Dat de Grill op andere plekken inclusief accessoires verkocht wordt (ik kan het nog steeds niet vinden, ik hoop nog steeds op een linkje van u), wil niet zeggen dat alle verkopers dit moeten doen.
Er is u niet toegezegd dat deze accessoires er bij zaten, dat is dus ook geen misleiding dat ze er niet bij zitten.

mo
door mof - May 1, 2020 om 12:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, als u een grill koopt mag u verwachten dat deze ook te gebruiken is. Alleen optionele accessoires hoeven er niet bij te zitten.
AH is een oplichtersbende.
laatst twee bonus artikelen gekocht waar de totale bonus over twee artikelen  niet overeenkwam met de aangegeven korting.
Perstuk zou het artikel 1,16€ moeten kosten, dus 2,32€ voor twee, maar t was 2,33€ per twee. Is maar een cent, zou je denken, waar maak je je druk om? Maar dat geldt ook voor AH, ook voor hen is het maar een cent, en als je dan de bonusprijs niet op 1,16€ vaststelt, maar op €1,17€, dan kopen mensen het ook wel, en is de aanbieding eerlijk en transparant.

nu wordt er gerotzooid met de prijs en daarmee met de klant.

rj
door rjw May 1, 2020 om 19:17
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Nu maar hopen dat de juristen van AH jouw identiteit niet opvragen bij BNNVARA....

ne
door neodutchio May 3, 2020 om 09:22
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Schijnbaar gewoon een afrondingsverschil bij een kortingspercentage. U geeft niet aan om welk product het gaat en wat de actie is, met dit relaas kan niemand iets. U geeft aan dat een artikel €1,16 zou moeten kosten, geen idee hoe u tot die prijs komt.
Kritisch zijn mag, maar om te spreken over oplichting zat u het toch echt moeten onderbouwen.

ma
door manwijf May 3, 2020 om 09:32
574 Antwoorden / 1 Vragen

@Neodutchio Het schijnt niet zo te zijn, het is zo.

1paul
door 1paul - May 1, 2020 om 15:29
3132 Antwoorden / 0 Vragen

u koopt wat er op dat moment staat, niet meer niet minder!!!!

jo
door jorg1978 May 2, 2020 om 15:02
Antwoorden / 1 Vragen

Als je daadwerkelijk naar de site van Grill Guru gaat en de Kamado medium aanklikt, zal je een adviesprijs zien van 649 euro inclusief de plate setter (die essentieel is voor het gebruik), aspook en regenhoes. Als Albert Heijn in zijn advertentie zet dat het gaan om een Grill Guru Kamado medium met een adviesprijs van 699 euro, mag ik er als klant vanuit gaan dat het om een compleet pakket gaat.
Ook is het nu zo dat ze bij Grill Guru vanaf maandag 4 mei 2020 ineens een set te koop hebben met de plate setter én regenhoes voor 89,95. Deze is enkel als set te kopen en niet los.
Alle andere Kamado's die te koop staan op de site hebben deze wel te koop als losse assesoires.

Als je deze Grill Guru Kamado medium dus bij Albert Heijn aanschaft ben je genoodzaakt om dit er bij te bestellen anders is de Kamado niet juist te gebruiken! In plaats van informatie weg te laten is het wel zo netjes om je klanten er op te wijzen als er iets niet bij zit.
Dan had ik dit in mijn keuze kunnen meenemen, ik voel mij (en zo zal het voor een hoop anderen ook zijn) misleid.

"Ik koop" dus op dat moment een Grill Guru Kamado medium met een adviesprijs van 699 euro, dan mag ik verwachten dat dit overeen komt met wat ik in diverse winkels heb gezien en op de site zie staan als compleet geleverd!
Als dit een aangepaste versie is van een anders complete Kamado dan moeten ze dit er wel bij zetten en niet aangeven dat het een adviesprijs heeft van 699 euro, dat kopt natuurlijk niet.

1paul
door 1paul May 3, 2020 om 09:13
3132 Antwoorden / 0 Vragen

ik snap uw frustratie maar als koper heb je ook een plicht, een plicht om jezelf te informeren wat je koopt voordat je dit doet, had u dit gedaan dan had u kunnen zien wat er in het pakket zit....

niet netjes van de ah mischien maar zo zit het in mekaar volgens de wettelijke regels....

Tw
door Twinkeltjes - May 1, 2020 om 20:02
2 Antwoorden / Vragen

De gehele complete set  (grill guru compact) inclusief plate setter pook en regenhoes is bij Hornbach te koop voor 269,95 euro.
De Ah actie is idd zonder de plate setter, pook en hoes  als je die los  via de ah actie moet kopen ben je duurder uit dan bij de Hornbach!!
Dit geld dus ook voor de medium en large die zijn bij de Hornbach echt stukken goedkoper en compleet!!!
Dus bij AH is het echt geen aanbieding!!!!!
https://www.hornbach.nl/shop/GRILL-GURU-Original-compact/10224728/artikel.html

jo
door jorg1978 May 2, 2020 om 15:04
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie, dit is dus precies wat ik bedoel!
En schandalig dat ze er dan bij zetten dat het gaat om de Grill Guru Kamado medium met als adviesprijs 699 euro.
Dit is pure misleiding.

ma
door manwijf May 3, 2020 om 09:35
574 Antwoorden / 1 Vragen

Het is dus net als bij de levensmiddelen. Als een ander het ook verkoopt, is AH nooit de goedkoopste.

ne
door neodutchio May 3, 2020 om 09:37
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat het ergens anders goedkoper is wil niet zeggen dat de aanbieding van AH ineens geen aanbieding meer is.
Het is een keuze die de klant zelf kan maken, koop je enkel de basis, dan ben je bij AH goedkoper uit. Wil je een complete set koop je die bij Hornbach.

Tw
door Twinkeltjes - May 1, 2020 om 20:10
2 Antwoorden / Vragen

De gehele complete set (grill guru compact) inclusief plate setter pook en regenhoes is bij Hornbach te koop voor 269,95 euro.
De Ah actie is idd zonder de plate setter, pook en hoes  als je die los  via de ah actie moet kopen ben je duurder uit dan bij de Hornbach!!
Dus bij AH is het echt geen aanbieding!!!!!
Dit geld overigens ook voor de medium versie en de large versie die dus veel goedkoper zijn bij Hornbach
https://www.hornbach.nl/shop/GRILL-GURU-Original-compact/10224728/artikel.html

ne
door neodutchio - May 3, 2020 om 09:34
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het komt vaker voor dat een verkoper een actiepakket heeft. Een bepaalde oplage waarbij je bij het hoofdproduct accessoires meegeleverd krijgt. Dus in de doos van de Kamado worden extra zaken toegevoegd. De adviesprijs blijft hetzelfde, het is immers nog steeds hetzelfde hoofdproduct.
Maar dat wil niet zeggen dat je bij elke Kamado die je koopt deze voordelen krijgt. Schijnbaar rechtstreeks wel, ook al heb ik nog steeds geen adviesprijzen gevonden en zie ik de pook, hoes en plate setter als accessoires en bij Hornbach. AH is geen Grill Guru en geen Hornbach, dus kan je er niet automatisch van uit gaat dat je daar ook de accessoires meegeleverd krijgt.

Als je op de site van Hornbach kijkt staat een link naar de handleiding: Klik hier. Hier staan die accessoires ook niet op aangegeven. Het wordt dus niet standaard meegeleverd met de Kamado. Je kan er dus van uit gaan dat dit een tijdelijk actieproduct is die is samengesteld. En nogmaals, dit is geen garantie dat alle verkopers deze actieverpakking hebben.

gerbera
door gerbera May 3, 2020 om 09:47
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De originele prijs is € 699,- geheel compleet bij Grill Guru, en bij AH kost die € 399,- exclusief accessoires. Dus voor het verschil kun je al div. accessiores kopen. Ach en 5 cm verschil van het rooster, kun je niet eens een extra worstje op leggen;-))

Linda
door Linda - May 3, 2020 om 14:24
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb precies hetzelfde, maar dan m.b.t. de Kamado Compact. omdat het de laatste was en ik me vooraf niet verdiept had, besloot ik hem (showmodel) te kopen. er zat geen doos meer bij. Omdat ik op zoek was naar dus het assesoire om indirect te grillen (inderdaad een essentieel onderdeel), kwam ik automatisch bij Grill Guru terecht en daar blijkt de plate setter, net zoals de regenhoes onderdeel te zijn van de standaard set. Ik heb de vestiging gebeld om te vragen of ze de doos alsnog wilden zoeken omdat ik wat onderdelen miste en werd er sowieso al tamelijk arrogant te woord gestaan. Ze waren bereid hem terug te nemen etc, maar dat schiet ook niks op natuurlijk. In de reacties hier lees ik ' het stond niet in de advertentie', het wordt eigenlijk terug gelegd naar de consument. Ik vind dat dus onzin, ik zie nl nergens een set die aangeboden wordt zoals bij AH. En dan nog, de plate setter, de regenhoes samen zijn zo rond de 70 euro. Dan zou het netjes zijn geweest als de AH set 329 was geweest en niet 349,00. Men kan zich allemaal juridisch proberen te verexcuseren, maar ik vind dit geen nette gang van zaken doen.

gerbera
door gerbera May 3, 2020 om 15:55
7358 Antwoorden / 14 Vragen

kwam ik automatisch bij Grill Guru terecht en daar blijkt de plate setter, net zoals de regenhoes onderdeel te zijn van de standaard set. Maar dan kost die ook € 699,-

jo
door jorg1978 May 4, 2020 om 10:17
Antwoorden / 1 Vragen

@Gerbera.... Als je goed leest heb ik het over de medium á 699 en Lnada heeft het over de compact á 349.
Jammer dat je reageert zonder goed de informatie tot je te nemen, wellicht is het dan beter om niet te reageren.