xi
door xilaxus Apr 8, 2020 om 11:59
Vrije tijd & tuin

Groene kliko

Een probleem van een kennis roept bij mij vragen op vandaar dat ik de vraag hier stel. Hij heeft een gezamelijke toegang naar de woning, ieder zijn eigen kant. Nu hebben de buren op hun toegang de kliko,s staan, ook de groene. Als kennis zijn voordeur uit  gaat moet hij onvermijdelijk langs de kliko's dus ook de groene en dat stinkt af en toe behoorlijk, zijn hier regels voor? Buurman weigert deze kliko in eigen achtertuin te zetten en nu het warme weer eraan komt....

4555 5 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Apr 8, 2020 om 12:09
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Xilaxus,

Ik zou het op een vriendelijke manier op lossen : biedt aan om af en toe de groene kliko van de buurman een sopje te geven.

Er zijn ook speciale GFT zakken te koop.

justmeagain
door justmeagain Apr 9, 2020 om 00:47
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum. Voor deze keer ben ik het heel erg eens met uw reactie. Communiceren is in dit soort zaken belangrijk. Maar vermoedelijk zit aan deze zaak nog een ander luchtje.

ju
door juliomariner Apr 9, 2020 om 18:54
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Eens met Magnun hoewel ik er weinig vertrouwen in heb dat de zakken helpen tegen stank.

me
door mein33 - Apr 8, 2020 om 13:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Niet zo vreemd dat de buur de GFT-bak niet in de achtertuin wil, je gaat toch niet naast je eigen stinkende container zitten. ;-))

Echter, de 'groene' kliko hoeft helemaal niet te stinken.
De meeste Gemeenten legen eens per twee weken deze GFT-bak en als die daarna gelijk even goed wordt uitgespoeld, dan is er van stank, zo goed als zeker, geen sprake, maar ruiken doe je ze altijd wel een beetje.

Alternatief, als je de eigen container uitspoeld, doe dan ook gelijk in één handeling bij die van de buur, kleine moeite en het voorkomt de eigen ergernis.
Maar er zullen misschien wel genoeg argumenten voorhanden zijn om dat niet te doen. ;-))

Topantwoord

panter22
door panter22 - Apr 8, 2020 om 13:02
6599 Antwoorden / Vragen

Wat wil die kennis: ruzie met de buren of de neus dichtknijpen als hij de voordeur uitgaat?
Zijn het huurhuizen, dan kan de kennis advies vragen aan de verhuurder.
Zijn het koophuizen met een recht van overpad, dan moet het pad vrij blijven en mogen de buren daarop geen kliko's zetten, noch fietsen of andere spullen.

Ka
door Kassagebruiker Apr 9, 2020 om 01:18
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zoiets is pas nog bij mr visser rijdt visite geweest met een bewoner naast een grieks restaurant met container daarin.

xi
door xilaxus Apr 9, 2020 om 18:46
20 Antwoorden / 5 Vragen

ja gezien maar dan een andere situatie maar dank voor de reactie!

aurora1
door aurora1 - Apr 8, 2020 om 13:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weet u zeker dat er niet het eea speelt tussen die buren waarvan dit een onderdeel is maar dat u niet verteld is?

Ik zou de tip van @panter22 doorgeven.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2020 om 20:29
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ach, op ca 2 meter van mijn tuin staat een diftar (waar nog van alle in mag)  en ook die kan af en toe stinken. Hoe dan ook zorg ik ervoor dat bij warm weer als de reinigingsdient komt, ik even de deur sluit om fruitvliegjes buiten te houden. En iedereen mag naar ik aanneem (op basis van de gemeentelijke verordening) kliko's op eigen terrein zetten. Vaak is er ook geen adere mogelijkheid. Ook mijn advies; een goed gesprek van uw kennis met de buren.