Ma
door Maurice40 Sep 26, 2018 om 16:44
Vrije tijd & tuin

Healthplantsshop.com

2 stinkende gouw planten gekocht, op de site staat het is een volle plant van 40 cm .Is binnen gekomen en waren mini plantjes van 15 cm en ook al uitgedroogd.
Ik heb ze geschreven ( met foto plant ) dat ik zoiets niet wil hebben en ze terug wil sturen.
het enigste wat ze schrijven is , dat het gezonde planten zijn .
Mijn buurman zei ook al dat het asociaal is zoiets te sturen.
wat moet ik doen ?

3927 14 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2018 om 16:50
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Wat let u om ze, geheel als ook wettelijk vastgesteld, meteen kosteloos terug te sturen. U moet dan ook uw geld terugontvangen. Let op, terugzenden moet dan binnen 14 dagen bij koop op afstand. Zie: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand

H
oewel de verwijzing naar electronica is geldt ditb voor ALLE aankopen via i-net.

tijger1
door tijger1 Sep 26, 2018 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

14 dagen.

Ma
door Maurice40 Sep 26, 2018 om 17:01
1 Antwoorden / 2 Vragen

Terug sturen doe ik sowieso, of de verzendkosten kosteloos zijn , hoop het wel , maar denk het niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 26, 2018 om 17:14
16768 Antwoorden / 202 Vragen

@MAURICE, terugzenden is volgens de wetgever kosteloos. Zorg wel dat u een verzendbewijs ontvangt. Terugzenden in originele verpakking.

(@tijger1, een snelle opmerking  maar ik zag al dat 10 foutief was)

Ma
door Maurice40 Sep 26, 2018 om 19:04
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ah ok bedankt voor de info , groetjes Maurice.

ne
door neodutchio Sep 26, 2018 om 20:07
5128 Antwoorden / 12 Vragen

@Gerritaltena: terugzenden is niet wettelijk bepaald dat dat gratis moet zijn. Wel hoor je de bezorgkosten terug te krijgen van de verzending. De retourkosten kunnen voor eigen rekening zijn.

Ma
door Maurice40 Sep 27, 2018 om 08:44
1 Antwoorden / 2 Vragen

Tja ik heb alles naar het bedrijf geschreven via Facebook en ik zie dat ze alles gelezen hebben...geen antwoord, lekker makkelijk.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2018 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij wordt er mee bedoeld dat ze 40cm kunnen worden.

edrick3
door edrick3 Sep 26, 2018 om 18:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee hoor.
Van de site: De plant kan tot zo'n 60 - 90 cm groot worden.

Ma
door Maurice40 Sep 26, 2018 om 19:14
1 Antwoorden / 2 Vragen

Er staat zelfs op de rekening, volle plant 40 cm .

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2018 om 17:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ook ik denk dat de planten 40 cm worden. Maar goed, als u niet tevreden bent, zo snel mogelijk retour in de originele verpakking.

edrick3
door edrick3 Sep 26, 2018 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Denk je verkeerd. ;-)
Van de site: De plant kan tot zo'n 60 - 90 cm groot worden.

tenormin
door tenormin Sep 26, 2018 om 18:34
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@edrikck3, er waren zo veel gouw planten: sommigen bleven echt wel "klein", heb ze niet allemaal doorgespit. En 'denk je verkeerd' is mijn tweede naam.

Ma
door Maurice40 Sep 26, 2018 om 19:15
1 Antwoorden / 2 Vragen

Op de rekening staat , volle plant 40 cm .

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2018 om 18:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Koop ontbinden en de planten retourneren.
Zou nog maar eens contact opnemen.
Zie geen tel.nr.

marita5
door marita5 Sep 26, 2018 om 18:24
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , de site valt onder Healtplantsshop.bv.

edrick3
door edrick3 Sep 26, 2018 om 18:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Weet ik en had ik gezien. ;-)

marita5
door marita5 Sep 26, 2018 om 18:41
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , u schrijft zie geen tel.nr. , en nu weet ik .

Ma
door Maurice40 Sep 27, 2018 om 08:46
1 Antwoorden / 2 Vragen

Alles geschreven naar dit bedrijf via Facebook en zie dat ze alles gelezen hebben...geen antwoord, lekker makkelijk.

edrick3
door edrick3 Sep 27, 2018 om 09:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Over het hoofd gezien. ;-(

marita5
door marita5 - Sep 26, 2018 om 18:13
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Maurice40 ,

De planten die geleverd worden dienen bij ontvangst gecontroleerd te worden , indien de plant op dat moment geen groeimogelijkheden meer heeft ,kan er contact opgenomen worden . Nadat overeenstemming is bereikt  tussen Healthplantsshop b.v.  en de klant worden of de kosten vergoed of de zending opnieuw verstuurd.
We gaan ervan uit dat de koper  weet hoe een plant verzorgd moet worden. Normale  Levertijd is 1 week.
Door aankoop gaat u akkoord dat het Nederlands recht van toepassing is .

Lees hier de voorwaarden m.n. punt 8 , klik op de rode regel .

https://healthplantsshop.com/nl/voorwaarden-en-privacy

Healtplantsshop.bv.

AdresBeekweg 9, 7887 TN Erica

Ma
door Maurice40 Sep 26, 2018 om 18:33
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Maritas ,

ze hebben geen groei mogelijkheden meer , omdat ze nu al bijna uitgedroogd binnen gekomen zijn.
groetjes Maurice.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 26, 2018 om 19:42
16768 Antwoorden / 202 Vragen

@marita5, de voorwaarden die genoemd worden zijn strijdig met de wetgeving m.b.t. koop op afstand. Een artikel dat niet bevalt kan en mag altijd worden teruggezonden binnen 14 dagen! Ik zie net dat BW art. 7/46d het over 7 dagen bedenktijd heeft m.b.t. terug kunnen zenden zonder reden.heeft.

Ma
door Maurice40 Sep 26, 2018 om 19:44
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ah ok bedankt.

Grunnen.
door Grunnen. Sep 27, 2018 om 11:00
509 Antwoorden / Vragen

Wat een geneuzel van 2 plantjes van € 10 , die waarschijnlijk na wat goede verzorging weer tot leven komen . Heb je de leverancier al eens gebeld of ge-emaild over je klachten ?

Ma
door Maurice40 Sep 27, 2018 om 11:37
1 Antwoorden / 2 Vragen

10€ en 7,50€ verzendkosten zijn nog steeds 17,50€ en het gaat me om het principe.

marita5
door marita5 Sep 27, 2018 om 11:50
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@maurice40 , u heeft niet gekregen wat u besteld heeft , of het nou €10, - is of € 5,- maakt geen bal uit , het is uw geld . Onzin antwoorden kunt u negeren . u kunt ook nog een klacht / revieuw plaatsen op Google , zie hier ( rechter kolom ) https://www.google.nl/search?q=Healthplantsshop+b.v.&oq=Healthplantsshop+b.v.&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Ma
door Maurice40 Sep 27, 2018 om 11:56
1 Antwoorden / 2 Vragen

En sowieso zijn ze al uitgedroogd binnengekomen, daar helpt geen goede verzorging meer .

Ma
door Maurice40 Sep 27, 2018 om 11:57
1 Antwoorden / 2 Vragen

@Marita thx .

marita5
door marita5 Sep 27, 2018 om 11:58
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , is sowieso een vreemde site , geen tel.nr / of Kvk nr vermeld op de site . Daar kom je pas achter als je de voorwaarden leest . Zijn ook nergens bij aangesloten .

Ma
door Maurice40 Sep 27, 2018 om 12:06
1 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt , helaas te laat gezien..maar heb bij google al een review geplaatst.

marita5
door marita5 Sep 27, 2018 om 12:09
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Ja heb ik gezien , u bent snel Speedy Gonzales ;-)) goed gedaan .

Ma
door Maurice40 Sep 27, 2018 om 12:15
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hihi thx ;)

Tr
door Trostomaat Sep 28, 2018 om 19:12
239 Antwoorden / Vragen

@gerritaltena, je roept maar wat. Waarom geen zorgvuldigheid betracht?
Dat het wettelijk geregeld is dat je kosteloos kunt terugzenden is kletskoek. Als u vindt van wel, waar staat dat dan in de wet?

"Ik zie net dat BW art. 7/46d het over 7 dagen bedenktijd heeft m.b.t. terug kunnen zenden zonder reden.heeft"

U baseert zich op wetgeving die vervallen is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2018 om 19:46
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Na enig spitte in het BW zie ik dit:

Burgerlijk Wetboek Boek 7

Artikel 46d
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
De leden 1-3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a
van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b
van zaken die:
zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
duidelijk persoonlijk van aard zijn;
door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
snel kunnen bederven of verouderen;
c
van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d
van kranten en tijdschriften.

en dit:

Burgerlijk Wetboek Boek 7

Artikel 46f
Het verzuim van de verkoper treedt zonder ingebrekestelling in, wanneer de koop op afstand niet uiterlijk binnen dertig dagen, te rekenen van de dag waarop de koper zijn bestelling bij de verkoper heeft gedaan, is nagekomen, behalve voor zover de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend of nakoming reeds blijvend onmogelijk is.
Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.
Indien in het in lid 2 bedoelde geval de verkoper krachtens een voor dan wel bij het sluiten van de koop op afstand gemaakt beding de bevoegdheid heeft, een zaak van gelijke kwaliteit en prijs te geven, komen de kosten van het terugzenden van de zaak in geval van ontbinding van de koop op afstand overeenkomstig artikel 46d lid 1 ten laste van de verkoper. De koper moet daarvan op duidelijke en begrijpelijke wijze worden kennis gegeven.

Tr
door Trostomaat Sep 28, 2018 om 19:16
239 Antwoorden / Vragen

Dit is vervallen wetgeving. Weg ermee! U zit te spitten in iets dat vervallen is. Met alle gevolgen van dien.

marita5
door marita5 - Sep 27, 2018 om 08:13
11494 Antwoorden / 15 Vragen
Ma
door Maurice40 Sep 27, 2018 om 08:42
1 Antwoorden / 2 Vragen

Heb ik alles geschreven naar dit bedrijf via Facebook, ik zie ook dat ze ht gelezen hebben...geen antwoord, lekker makkelijk.

panter22
door panter22 Sep 27, 2018 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Gerrit Altena,
Je zit in een verouderd wetboek te zoeken.
Kijk voor de nieuwste wetgeving op: (BW6: 230g ev)
http://wetten.overheid.nl/zoeken

marita5
door marita5 - Sep 27, 2018 om 08:50
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@maurice40 ,

Gisteren zag ik nog een klacht op FB staan , deze is nu niet meer te zien , waarschijnlijk verwijderd .

Neem eens contact op met consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/contact

DOOR MAURICE40 27 SEP. 2018 OM 08:42
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Heb ik alles geschreven naar dit bedrijf via Facebook, ik zie ook dat ze ht gelezen hebben...geen antwoord, lekker makkelijk.

Ma
door Maurice40 Sep 27, 2018 om 11:41
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ok thx .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 27, 2018 om 10:14
16768 Antwoorden / 202 Vragen

@MAURICE40: is de healtplantshop waar u heeft besteld wel legitiem?
Op zich merkwaardig maar ik zie bij zoeken op mijn smartfone een review van www.pharmaciesreview.com > reviews waar wordt geadviseerd om bij aankoop na te gaan de winkel waar u koopt een legitime is.
Merkwaardig is ook dat ik vervolgens op mijn laptop zoek met zelfde zoekzin en dan wel pharmaciesreview vind maar bij zoenen naar healtshop niets zie. Healtshop.com is als ik dat als zoeknaam ingeef niet vindbaar.

Healtplantsshop (dubbele s) geeft een bedrijf in erica weer. Maar is niet vindbaar (eveneens) in de lijst van pharmaciesreview.com. Vandaar mijn ???

Uw vraag / opmerking bij Kassa v. en a. komt naar voren bij de zoekterm met dubbele s.

wi
door wilhelmina59 - Sep 27, 2018 om 10:33
507 Antwoorden / 0 Vragen

https://healthplantsshop.com/nl/chelidonium-majus-schollkraut-ausgewachsene-pflanze-40-cm-hoch-in-17-cm-topf
Het is het einde van het seizoen dus de planten zijn dan uiterlijk niet meer op hun best.
Voor de goede orde, het is Stinkende Gouwe.
Plantjes gewoon in de tuin zetten en wat water geven..

Ma
door Maurice40 Sep 27, 2018 om 12:41
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dan moeten ze de uitgedroogde planten niet verkopen .

gerbera
door gerbera - Sep 27, 2018 om 11:07
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik de algemene voorwaarden lees ga ik al twijfelen daar iets te bestellen. garantie van 2 dagen?

2.   De in lid 1 van dit artikel genoemde garantie geldt voor de verpakking een periode van 2 dagen na levering, tenzij uit de aard van het geleverde anders voortvloeit of partijen anders zijn overeengekomen. Indien de door Gebruiker verstrekte garantie een zaak betreft die door een derde werd geproduceerd, dan is de garantie beperkt tot die, die door de producent van de zaak ervoor wordt verstrekt, tenzij anders wordt vermeld. Na verloop van de garantietermijn zullen alle kosten voor herstel of vervanging, inclusief administratie-, verzend- en voorrijdkosten, aan de Wederpartij in rekening gebracht worden.

Dit is wat ze vermelden op de site, en als u dat niet heeft ontvangen kunt u ze terugzenden en uw geld terugvragen.
Chelidonium majus Stinkende gouwe , Volle plant 40 cm hoog in 17 cm pot

de link van @wilhelmina59;
https://healthplantsshop.com/nl/chelidonium-majus-schollkraut-ausgewachsene-pflanze-40-cm-hoch-in-17-cm-topf

marita5
door marita5 - Sep 28, 2018 om 07:23
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@maurice40 ,

Ik zie nu dat de eigenaar gereageerd heeft op Google , hier bevestigd de eigenaar dat er groeiremming kan optreden door plagen , dus heeft u ten allertijde het recht om uw geld terug terug te krijgen , of een nieuwe zending , zoals vermeld in de voorwaarden .
Verwijs de eigenaar naar zijn eigen voorwaarden , kopieer en plak mijn antwoord van 26 sept om 18.13 ( zwarte regels ) op Google .

https://www.google.nl/search?q=Healthplantsshop+b.v.&oq=Healthplantsshop+b.v.&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8#lrd=0x47b7efed335fdce7:0x50818e9caa53d557,1,,,

Ma
door Maurice40 Sep 28, 2018 om 10:21
1 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft geen zin alles , antwoorden niet en blijven erbij dat alles in orde is , ik schrijf dan ook iedereen heeft recht op 14 dagen geld terug garantie...geen antwoord, maar ik geef niet op ;)

Ma
door Maurice40 Sep 28, 2018 om 10:32
1 Antwoorden / 2 Vragen

Heb bij google nog wat erbij geschreven:) heb sowieso nog fotos gemaakt van de plant als bewijs

marita5
door marita5 Sep 28, 2018 om 10:32
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Vermeld op Google de voorwaarden en ook dat u een klacht indient bij consuwijzer , dit is te lezen voor iedereen . U heeft een stinkende Gouwe plant besteld en geen stinkende kleine treurwilg . Als Healthplantshop niet kan leveren wat op de site staat , moeten ze de site aanpassen . Kunt u hier ook de foto plaatsen van wat u gekregen heeft ? 40 cm en 15 cm is een groot verschil .

Ma
door Maurice40 Sep 28, 2018 om 10:43
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nee foto gaat helaas niet , misschien met mijn computer...schrijf nu met mijn smartphone

Ma
door Maurice40 Sep 28, 2018 om 11:07
1 Antwoorden / 2 Vragen

Heb geschreven dat ik een klacht ga indienen bij consuwijzer en de Consumentenbond en dat ik een brief ga schrijven aan het programma Opgelicht .

marita5
door marita5 Sep 28, 2018 om 11:10
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Consuwijzer en Consumentenbond is goed , maar of u iets bereikt met programma opgelicht is een ander paar mouwen . Deze eigenaar houd zich niet aan de regels .

marita5
door marita5 Sep 28, 2018 om 11:12
11494 Antwoorden / 15 Vragen
Ma
door Maurice40 Sep 28, 2018 om 11:31
1 Antwoorden / 2 Vragen

Thx consuwijzer heb ik net al geschreven , reactie binnen 6 dagen.

Ma
door Maurice40 Oct 2, 2018 om 09:19
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nu zou ik 7,50€ krijgen van de 17,50€ is me te weinig , ga ik niet mee akkoord.

marita5
door marita5 Oct 2, 2018 om 11:41
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , dat betekent dat u de verzendkosten terug krijgt , en alsnog € 10,- betaald voor de planten , waardeloos .

re
door red1 - Sep 28, 2018 om 16:10
329 Antwoorden / 1 Vragen

Achstinkende Gouwe groeit gewoon langs de sloot kant

gerbera
door gerbera Sep 30, 2018 om 11:12
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Juist niet, daar zal je ze niet vinden.

Ze komt het talrijkst voor in de nabijheid van bewoning, waar ze te vinden is in voedselrijke tuinen, parken, langs de rand van aanplantingen enz. In de Duinen groeit stinkende gouwe op verstoorde voedselrijke plaatsen, zoals wegbermen, struwelen en duinbossen.

koekeloer
door koekeloer - Sep 29, 2018 om 18:08
562 Antwoorden / 18 Vragen

Misschien kunt U het ook aan Uw andere buurman/vrouw vragen wat die er van vindt.