Si
door Simpat Oct 6, 2019 om 11:35
Vrije tijd & tuin

Heb ik recht op terugbetaling

Hallo ik heb een kuur gekocht bij line studio Veendam, nu hebben ze besloten om de zaak te sluiten. Elders gaan ze klein schalig  verder. Ik ben nog niet begonnen met de kuur, heb ik nu recht op terug betaling. Dit geldt ook voor mijn dochters.

4860 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2019 om 11:38
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is de vraag. Als ze elders en niet ver van de huidige locatie zich opnieuw vestigen eheeft u m.i. geen recht op teruggave. U kunt de overeenkomst dan daar gewoon voortezetten of beter gezegd wederzijds naleven.
Maar melden aan de studio dat u  wegens de verhuizing naar kleiner uw overeenkomst wilt beëindigen kan uiteraard altijd maar ik neem aan dat men dan ten minste een afkoopsom aanrekent.

De overeenkomst zal m.i. niet locatie, c.q. aan een specifiek adres zijn gebonden.

marita5
door marita5 - Oct 6, 2019 om 11:48
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Simpat ,

De voorwaarden :

PRIJZEN, BETALING, AANBIEDINGEN

a. Line studio Veendam vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de Line studio Veendam salon.  De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. b. Betaling dient voorafgaand aan de eerste behandeling te geschieden. c. Aanbiedingen van Line studio Veendam zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
d. Vooraf ingekochte behandelingen blijven gedurende één jaar na aankoopdatum geldig, zijn niet overdraagbaar en zijn slechts geldig bij Line studio Veendam. Het inwisselen van ingekochte behandelingen is niet mogelijk. Bij het niet gebruiken van vooraf ingekochte behandelingen, vindt geen restitutie plaats.
e. In uitzondering op het bepaalde boven staande kan Line studio Veendam een cliënt restitutie van vooraf ingekochte en niet gebruikte behandelingen verlenen, indien zij een verklaring van een arts overlegt waaruit blijkt dat haar wordt afgeraden verdere behandelingen te ondergaan, dit ter beoordeling van Line studio Veendam

http://www.linestudioveendam.nl/Algemene-voorwaarden/privacyverklaring/

 Als u vragen heeft over de algemene voorwaarden, kunt u contact met ons opnemen:

Line studio Veendam

Kerkstraat 13

9641 AR Veendam

info@linestudioveendam.nl

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2019 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als ze besloten hebben om de zaak te sluiten heb je m.i. recht op geldteruggave, maar .... zie dat maar eens te krijgen.
Elders gaan ze klein schalig  verder.
Elders = Om de hoek? Andere wijk? Andere plaats?
Heb je al bij ze aan de bel getrokken?
Suc6

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2019 om 14:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar is “elders”? Hoeveel kilometer van de huidige plek vandaan?
Bent u al met uw claims bij de zaak geweest, heeft u daarover al contact met ze opgenomen?
Wanneer sloten ze? Hoe lang na de aankoop van de kuren van u en uw dochters?
Voortaan dus niet meer dergelijke zaken vooraf kopen, dat is ook nergens voor nodig.
Met faillissement bent u dan zeker het geld kwijt.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Oct 6, 2019 om 15:05
6599 Antwoorden / Vragen

Zijn ze van Kerkstraat 13 naar Kerkstraat 21 gegaan?

sira
door sira Oct 7, 2019 om 20:06
2333 Antwoorden / 24 Vragen

Dat zijn wel 4 deuren verder hè, vergeet dat niet.

De
door Depoesislief Oct 10, 2019 om 21:19
1 Antwoorden / Vragen

Nee ze gaan van veendam na kropswolde

Dus geen 4 deuren verderop.

De
door Depoesislief Oct 10, 2019 om 21:23
1 Antwoorden / Vragen

Nee ze gaan van veendam na kropswolde

Dus geen 4 deuren verderop.

panter22
door panter22 - Oct 6, 2019 om 15:06
6599 Antwoorden / Vragen
mo
door mof - Oct 7, 2019 om 13:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de kuur compleet is en het niet noodzakelijk is dat de line studio in de buurt is om de kuur te beginnen en af te maken danis de koopovereenkomst gewoon geldig en krijgt u geen cent terug.

1paul
door 1paul - Oct 7, 2019 om 14:00
3143 Antwoorden / 0 Vragen

het is maar net waar ze verder gaan, gaan ze in een andere plaatst verder kan dit reden zijn tot anulering...

endemion
door endemion - Oct 9, 2019 om 14:39
237 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vraag me af hoe dat kleinschaliger eruit ziet? Bieden ze nog dezelfde diensten? Zitten er diensten inbegrepen in die kuur die ze nu niet meer bieden? Die kuur is dat op individuele basis gekocht of als groepje?

De
door Depoesislief - Oct 10, 2019 om 21:17
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ik wil even reageren ze verhuizen niet van 13 naar 21.
Maar gaan buiten de gemeente  naar kropswolde ,
Ik vind het triest op 30 sept horen wij het als klant, 1 nov sluiten wij, nu geweest krijg ik te horen dit hun laatste week is.
Hoezo coulant. Ze sluiten 2 weken eerder dan toegezegd.

pino123
door pino123 Oct 11, 2019 om 10:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het ligt 15km uitelkaar, ze sluiten niet, ze gaan naar een andere locatie. U kunt hier gewoon de kuur volgen.

panter22
door panter22 - Oct 11, 2019 om 10:58
6599 Antwoorden / Vragen

Moet je van Line studio Veendam voor november de kuur afmaken?
Ze gaan nu verder in Kropswolde.Mag je daar dan niet verder gaan? Of is dat te ver weg?
In de algemene voorwaarden staat dat de behandelingen slechts geldig zijn bij Line studio Veendam,
Maar ook dat de ingekochte behandelingen 1 jaar geldig zijn.
Als je niet in de gelegenheid wordt gesteld de behndelingen in Kropswolde voort te zetten (mits het hetzelfde bedrijf is) dan heb je recht op je geld terug voor de behandelingen die je nog niet gehad hebt.
Geen restitutie geldt alleen als jij niet meer wilt, niet als het bedrijf er mee ophoudt,
Komen jullie er onderling niet uit, neem eens contact op met consuwijzer
https://www.consuwijzer.nl/?utm_source=google&utm_medium=adwords&utm_campaign=1.S_Branded&utm_term=consuwijzer
of het juridisch loket:
https://www.juridischloket.nl/