salute
door salute Jul 25, 2010 om 10:23
Vrije tijd & tuin

Heggenschaar

Wat te doen? Ik heb een heggenschaar gekocht, een Black en Dekker, na plm. 4 meter van een haag gesnoeid te hebben sloeg deze vast en er is geen beweging meer in te krijgen, Mijn leverancier constateerde dat ik wat geraakt had en dat klopte, dat doe je al gauw bij het snoeien. De leverancier stuurt het app. retour Black en Dekker, maar hoe het af zou lopen kon hij niet zeggen. Het app. is nieuw en net in gebruik genomen. B&D. geeft 2 jaar garantie, kan ik een nieuwe eisen?

Alvast bedankt voor uw reactie.
Salute.

8364 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een te dikke tak geraakt? Het zou kunnen dat de koolborstels door zijn of zwartgeblakerd. Nieuwe koolborstel erin, fluitje van een cent. Het kan ook zijn dat de motor doorgebrand is, dan is het echt over. In de handleiding kun je terugvinden voor welke dikte het apparaat gebruikt mag worden.

Aangezien het apparaat nog geen 6 maanden oud is moet de verkoper wel kunnen aantonen dat het jouw fout is om niet onder garantie te hoeven repareren/vervangen.
Als die slim is doet hij het wel onder garantie, want van een ontevreden klant maak je niet snel een terugkomende klant.

Mocht je een nieuwe willen/moeten kopen, ik heb er een van Bosch en goeiemorgen, wat is dat ding sterk! Heb er wel eens een liguster tak mee afgesneden waarvan je denkt, neuh zou ik niet doen. Dat ging niet expres, maar het ging wel goed.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo salute,

.......kan ik een nieuwe eisen?......

Nou nee. Als het onder de garantie valt moet je de leverancier toch eerst de gelegenheid geven om tot herstel over te gaan.

Zie Consuwijzer: Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.

Zoals edwardus ook al aangeeft: het is zeer goed mogelijk dat dit door onzorgvuldig gebruik komt, maar dat zullen ze dan moeten aantonen.
Als er nog een tak tussen zit van bv. 8 cm en in de handleiding staat tot 4 cm, dan .... tja.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hopelijk bedoel je mm daar waar je cm schreef? ;-)

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je er alleen takken mee knipt hebt je garantie.
Te dikke takken kunnen er domweg niet in.
Maar dingen zoals prikkeldraad of stenen kunnen een probleem zijn voor de garantie.
Verder moet je de schaar smeren zoals in de gebruiksaanwijzing staat.
Ik heb al jaren een elektrische heggenschaar, het enigste wat wel eens gebeurt is dat ik het verlengsnoer door knip.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

salute

Als je de schaar normaal gebruikt hebt, dan dient de verkoper de schaar te laten repareren of als dat niet kan, de schaar te vervangen door een nieuwe.

Zo simpel ligt dat.

ReadAC.

Overigens hoef jij als koper de eerste 6 maanden na aankoop, niets te bewijzen. De verkoper dient te bewijzen dat het defekt is onstaan door ondeskundig handelen van de koper en dat bewijs is meestal niet te leveren.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. De besproken heggenschaar heb ik precies 2 dagen in huis gehad. In de schaar is geen beweging meer te krijgen, je
hoort hem blokkeren. Mijn winkelier waar ik deze heggenschaar gekocht heb is van goede wil, hij heeft hem terug gezonden naar B&D. Het is afwachten voor wat betreft wat Black & Decker gaat doen. Maar zo'n app. mag toch niet al naar een klein stukje haag blokkeren.

Salute.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste heggescharen hebben een slibkoppeleing en als die weigerd heb je recht op garantie ,kijk daar is je technische gegevens en je garantie op na.

Mvrgrt Nico