Heggenschaar
Wat te doen? Ik heb een heggenschaar gekocht, een Black en Dekker, na plm. 4 meter van een haag gesnoeid te hebben sloeg deze vast en er is geen beweging meer in te krijgen, Mijn leverancier constateerde dat ik wat geraakt had en dat klopte, dat doe je al gauw bij het snoeien. De leverancier stuurt het app. retour Black en Dekker, maar hoe het af zou lopen kon hij niet zeggen. Het app. is nieuw en net in gebruik genomen. B&D. geeft 2 jaar garantie, kan ik een nieuwe eisen?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Salute.
Heb je een te dikke tak geraakt? Het zou kunnen dat de koolborstels door zijn of zwartgeblakerd. Nieuwe koolborstel erin, fluitje van een cent. Het kan ook zijn dat de motor doorgebrand is, dan is het echt over. In de handleiding kun je terugvinden voor welke dikte het apparaat gebruikt mag worden.
Aangezien het apparaat nog geen 6 maanden oud is moet de verkoper wel kunnen aantonen dat het jouw fout is om niet onder garantie te hoeven repareren/vervangen.
Als die slim is doet hij het wel onder garantie, want van een ontevreden klant maak je niet snel een terugkomende klant.
Mocht je een nieuwe willen/moeten kopen, ik heb er een van Bosch en goeiemorgen, wat is dat ding sterk! Heb er wel eens een liguster tak mee afgesneden waarvan je denkt, neuh zou ik niet doen. Dat ging niet expres, maar het ging wel goed.
Hallo salute,
.......kan ik een nieuwe eisen?......
Nou nee. Als het onder de garantie valt moet je de leverancier toch eerst de gelegenheid geven om tot herstel over te gaan.
Zie Consuwijzer: Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.
Zoals edwardus ook al aangeeft: het is zeer goed mogelijk dat dit door onzorgvuldig gebruik komt, maar dat zullen ze dan moeten aantonen.
Als er nog een tak tussen zit van bv. 8 cm en in de handleiding staat tot 4 cm, dan .... tja.
Suc6
Als je er alleen takken mee knipt hebt je garantie.
Te dikke takken kunnen er domweg niet in.
Maar dingen zoals prikkeldraad of stenen kunnen een probleem zijn voor de garantie.
Verder moet je de schaar smeren zoals in de gebruiksaanwijzing staat.
Ik heb al jaren een elektrische heggenschaar, het enigste wat wel eens gebeurt is dat ik het verlengsnoer door knip.
salute
Als je de schaar normaal gebruikt hebt, dan dient de verkoper de schaar te laten repareren of als dat niet kan, de schaar te vervangen door een nieuwe.
Zo simpel ligt dat.
ReadAC.
Overigens hoef jij als koper de eerste 6 maanden na aankoop, niets te bewijzen. De verkoper dient te bewijzen dat het defekt is onstaan door ondeskundig handelen van de koper en dat bewijs is meestal niet te leveren.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. De besproken heggenschaar heb ik precies 2 dagen in huis gehad. In de schaar is geen beweging meer te krijgen, je
hoort hem blokkeren. Mijn winkelier waar ik deze heggenschaar gekocht heb is van goede wil, hij heeft hem terug gezonden naar B&D. Het is afwachten voor wat betreft wat Black & Decker gaat doen. Maar zo'n app. mag toch niet al naar een klein stukje haag blokkeren.
Salute.
De meeste heggescharen hebben een slibkoppeleing en als die weigerd heb je recht op garantie ,kijk daar is je technische gegevens en je garantie op na.
Mvrgrt Nico
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer