Hema lekker weg
Dinsdag 3 maart wilden wij met onze Hema Lekker weg diner voor twee bon naar Taj Mahal in Eindhoven. De man die ons ontving vroeg hoeveel er op de bon stond. Ik gaf aan dat het om een arrangement ging dat recht gaf op een driegangen diner voor twee personen. De man bleef maar om een bedrag vragen, en uiteindelijk zijn we onverrichter zake naar huis gegaan. Een klacht ingediend bij de Hema, en ik kreeg het volgende antwoord:
[quote]Bedankt voor uw reactie.
Een diner voor twee arrangement wordt voor €59,00 verkocht in de winkel. Er kan dus ook geen ander bedrag dan €59,00 afgeschreven worden. Daarom is het niet gelukt om geld van de kaart af te halen. U heeft helemaal gelijk dat het niet om een bepaald bedrag gaat maar juist om het arrangement, in dit geval een diner voor 2, wat het restaurant voor u moet verzorgen. We zien dat het restaurant inderdaad meerdere bedragen van de kaart heeft proberen af te schrijven. Dit waren andere bedragen dan €59,00.
We vinden het vervelend dat u die avond niet heeft kunnen dineren bij het betreffende restaurant. We adviseren u terug te gaan naar het restaurant met deze informatie en anders een ander restaurant uit te kiezen zodat u alsnog lekker kan gaan genieten van uw arrangement.
M.a.w. de Hema neemt geen verantwoordelijkheid voor het op de juiste manier van het accepteren van hun bonnen. Ik mag zelf naar de restauranthouder die al meer in de fout is gegaan om het uit te gaan leggen hoe het zou moeten. Hoe ga ik hier verder mee om
Is dat zo?
Groupon is bijvoorbeeld toch ook verantwoordelijk voor hun bonnenacties?
Niet dat ze zich daar veel van aantrekken, maart toch...
Even advocaat van de duivel spelend> ik geef alleen bonnen uit om te besteden bij een (mij bekende) oplichter.
Verzilveren zal dus nooit lukken, probleem van de klant?
Hallo pavoordf,
Hema maakt zich er wel erg gemakkelijk vanaf.
Ik zou m'n klacht plaatsen op klachtenkompas.nl
Suc6
Leiden gaat toch niet eventjes een maaltje in Eindhoven eten? Maar pavoordf moet toch echt klagen bij de Hema, daar heeft hij/zij de lekker weg bon gekocht.
En met wat er op de site staat: hoewel zeer ongezond (vanavond bij Radar) met een flinke bak zout nemen.
Onderstaande reactie kreeg ik nog van Hema Lekker weg nadat ik aangegeven had dat ik zeer teleurgesteld ben omdat zij hun verantwoordelijkheid niet nemen en ik zelf naar Taj Mahal moest om uit te leggen hoe het met de Diner bonnen werkt van Hema Lekker weg
[quote]Dank voor uw reactie.
Wij betreuren het ten zeerste dat u een teleurstellende ervaring heeft gehad bij de betreffende locatie met uw diner voor twee arrangement.
Wij hebben een notitie gemaakt van uw klacht en zullen mogelijke toekomstige klachten, omtrent deze locatie, in de gaten houden.
Onze excuses voor het ongemak. Wij willen u bedanken voor uw feedback.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
HEMA lekker weg
Waarom niet gewoon het bedrag noemen? Uit de reactie van de hema maak ik op dat het restaurant blijkbaar dit bedrag nodig heeft om te kunnen declareren.
[quote=mahadma schreef op maandag 9 mrt 2015, 17:11]De hema bemiddelt in de verkoop van de bon. De besteding van de bon gaat tussen de gebruiker van de bon en het betreffende restaurant. Dus moet u bij het restaurant zijn.
Onzin, Hema is de verkoper van de bonnen en heeft daarom de verantwoordelijkheid dat de bon zo kan worden besteed als aangegeven. Het heet toch niet voor niets Hema lekker weg diner, ze verbinden er zelfs hun naam aan.
Ik vind teruggave van geld plus reiskosten op zijn plaats. Als de bon nog wordt gebruikt voor een ander arrangement, dan alleen de reiskosten.
Staat er iets in hun voorwaarden wb verantwoordelijkheid nemen? Zo niet dan zou ik het hogerop zoeken bij hoofdkantoor.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer