K
door K Hoefnagels Aug 29, 2016 om 13:04
Vrije tijd & tuin

Hema tickets

Beste,
ik heb 8 april j.l.een aantal wellness vouchers gekocht bij de HEMA.
deze waren geldig van 14 maart t/m 3 juli 2016.
een aantal hiervan hebben wij tijdig verzilverd, er bleven echter 3 stuks over.
wij gingen ervan uit dat verzilvering na die datum uiteraard geen voordeel zou opleveren maar dat de vouchers wel hun waarde á € 17 per stuk zouden houden. helaas bleek dit niet te kloppen.
nu kunnen wij de 3 x € 17 als verloren beschouwen. met excuses van de HEMA klantenservice, maar daar kopen wij niets voor.
wij vroegen ons af of dit (zo maar) mag?

met vriendelijk groet,
fam Hoefnagels
Denekamp

3423 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 29, 2016 om 13:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dit mag zomaar. Weer zondegeld - weg -. Zo jammer.

ra
door ramanah - Aug 29, 2016 om 13:14
135 Antwoorden / Vragen

Ja, dat mag zomaar, het zijn kadobonnen met een einde geldigheidsdatum, dus ....... jammer, helaas en zonde.

Advies: Geef volgende keren Cash Geldin een leuke enveloppe of maak er een geldboompje van, maar nu heeft de gulle gever € 51 kado gegeven aan de verkoper van de kadobonnen (namens hem of haar: Hartelijk dank).

Stop nu eens met die kadokaarten. Euro's (lees kadobonnen van de Nederlansche Bank) zijn in binnen en buitenland besteedbaar, je krijgt wisselgeld en zijn heeeeeel lanmg geldig. En overal besteedbaar!

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2016 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

deze waren geldig van 14 maart t/m 3 juli 2016.

Dus het staat er duidelijk! Waarom denk je dan dat ze hun waarde van € 17 zouden houden? Dat slaat nergens op.
En ja, dat mag dus zomaar.
Lees hier de info over dit onderwerp van Consuwijzer.

Het beste zijn cadeaubonnen van de Nederlandse Bank!

ja
door jackyh - Aug 29, 2016 om 13:25
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als je wegens ziekte je treinkaartjes niet kunt gebruiken krijg je ook geen geld van NS terug. U heeft teveel kaartjes gekocht, blijkt achteraf, en daar is de HEMA niet verantwoordelijk voor. Er zijn waarschijnlijk nog veel meer voorbeelden te noemen.

marita5
door marita5 Aug 29, 2016 om 15:15
11495 Antwoorden / 15 Vragen

En u spreekt uit ervaring met de NS .

Cookies
door Cookies Aug 29, 2016 om 15:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Slecht geheugen heb je, jackyh, want je schreef later in een ander topic dat je je geld terug had gekregen. Gelogen dus blijkbaar, gezien bovenstaande reactie.

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 15:26
135 Antwoorden / Vragen

Als je een bioscoopkaartje koopt en niet gaat krijg je ook niets terug.

ja
door jackyh Aug 29, 2016 om 15:36
953 Antwoorden / 4 Vragen

Carola83, Ik heb juist niet geschreven dat ik het geld van NS teruggekregen heb. Slecht gelezen Carola83. Geldt ook voor Maritas.

marita5
door marita5 Aug 29, 2016 om 15:48
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Jackyh, als is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt het wel , zie hier uw reactie op deze vraag https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/abonee-moet-betalen-geen-recht-op-vervoer-alweer-claim-op-geld-terug-gewezen?id=585373

marita5
door marita5 Aug 29, 2016 om 16:29
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Jackyh geld niet voor @Carola.83 en niet voor mij , iemand die leugens verteld kan deze niet onthouden , en daar bent u duidelijk een voorbeeld van , u spreekt zich constant tegen . wel toevallig dat Carola en ik alle twee dezelfde reactie hebben.

ja
door jackyh Aug 29, 2016 om 17:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

Toeval bestaat.

marita5
door marita5 Aug 29, 2016 om 17:44
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ook toevallig , hier een vraagsteller die problemen heeft met NS , u heeft een goede ervaring met NS , u kunt Ts helpen en wegwijs maken https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/vervangen-persoonlijke-ov-chip

ja
door jackyh Aug 29, 2016 om 20:12
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb destijds de kosten van de treinkaartjes vergoed gekregen door mijn doorlopende annuleringsverzekering. Aan de reis waren bepaalde omstandigheden verbonden waardoor ik de kosten terug kon krijgen. Dus nogmaals niet van de NS.

tenormin
door tenormin Aug 29, 2016 om 23:37
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@jackyh, je gaat je toch niet kronkelen om wat je eerder WEL hebt geschreven? Als zowel Marita als Carola jouw "woorden", lees schrijven, aanhalen, dan jok je gewoon. Zo simpel is het. Toen schreef je toch enthousiast dat "ze" je treinkaartjes vergoed hadden? Toen nog geen doorlopende reisverzekering in beeld, toch.

ja
door jackyh Aug 29, 2016 om 23:58
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik stop er mee want geloof kan ik niet geven. Verder ben ik niet gewend met zoveel wantrouwen bejegend te worden.

Cookies
door Cookies Aug 30, 2016 om 00:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@jackyh: lijkt me verstandig. Het wantrouwen wordt overigens gevoed door je eigen gekronkel en gedraai (niet alleen bij dit topic). Zelfs nog proberen dat Marita5 en ik niet goed zouden lezen. Ja, doei!!

marita5
door marita5 Aug 30, 2016 om 07:52
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Jackyh  , uw reacties zijn lachertjes , toeval bestaat , leugenaars bestaan ook . Geloof kan ik niet geven en dit klopt u gelooft uw eigen leugens .

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 30, 2016 om 11:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

We gaan je JackyHahaha noemen.
Diewilik

tenormin
door tenormin Aug 30, 2016 om 15:24
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@jackyh, dan zou ik in het vervolg maar van alles een print maken, kan je gemakkelijker onthouden wat je toen en dan geschreven hebt. Jokken is nou eenmaal moeilijk, betekent dat je je aan je "eigen verhaal" moet houden. Niet jokken is veel gemakkelijker te onthouden: dat betekent dat de waarheid veel gemakkelijker is. Dat je niet gewend bent 'zo bejegend' te worden; misschien is je eigen omgeving er aan gewend en krijg je er geen commentaar op. Iets schrijven is blijvend....

hansje klein
door hansje klein - Aug 29, 2016 om 15:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

>> klik<<   of copy:  http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/vrije-tijd/cadeaubonnen/hoe-lang-zijn-cadeaubonnen-geldig/

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2016 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een voucher is een bon waarmee je recht hebt op iets. Tot de geldigheidsdatum en daarna heb je geen recht meer.

Die excuses van de Hema waren dus onnodig.

ha
door halex - Aug 29, 2016 om 16:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom ging u er van uit dat een verlopen voucher nog wel hun waarde zouden behouden? Stond dat in de uitleg, heeft een medewerker van de HEMA u dat verteld, of was er een andere aanleiding om dit te denken?