Dr
door Draxy Oct 24, 2022 om 21:59
Vrije tijd & tuin

Hoe groei je een wietplant en hoeveel mag je er

Hoe groei je het best een wietplant en hoeveel mag je er in je tuin?

3514 16 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 24, 2022 om 22:03
2039 Antwoorden / Vragen

Het beste groei je een wietplant niet in de tuin maar onder het juiste licht en bij een aangename temperatuur. Maar goed, vroeger werden acht planten gedoogd, geen idee of dat nog zo is.

sira
door sira - Oct 24, 2022 om 22:09
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Kijk eens hier https://www.politie.nl/informatie/u-hebt-thuis-vijf-hennepplanten-of-minder.html

Waar google al niet handig voor is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 24, 2022 om 22:17
2039 Antwoorden / Vragen

Houdt er trouwens rekening mee dat als jouw wietplant heerlijk in je tuin staat te geuren dat ook weer lieden aantrekt die zo'n plant met één simpele snede van het zakmes mee kunnen nemen.

sira
door sira Oct 24, 2022 om 22:28
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb ooit mijn terras laten vergroten naar 50 m2. Vanwege de kleigrond moest ik het meer dan een jaar laten inklinken voor het bestraat kon worden. Omdat het zo kaal was, heb ik het ingezaaid met valkparkietenvoer. De meest mooie bloeiende planten kwamen op, waaronder 3 hennepplanten, want hennep zit in vogelvoer. Die planten groeiden als kool op de klei, uiteindelijk waren ze ca. 2 meter hoog en gingen ook bloeien, ik had veel bekijks.
Overigens waren deze planten geen enkel probleem, al had ik er 30 gehad, want een kennis van mij, rechercheur bij de politie, zei dat deze hennepplanten niet geschikt waren om te gebruiken.

tenormin
door tenormin Oct 24, 2022 om 22:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

☺ @sira, gelukkig dan maar dat je er geen behoefte aan had. Ik ken n.l. mensen die 5 plantjes mogen hebben: tegen de pijn. En het helpt nog ook.

sira
door sira Oct 24, 2022 om 23:00
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Dat geloof ik zonder meer.
Ik heb nooit iets gebruikt en er ook nooit behoefte aan gehad, maar ik kan mij wel voorstellen dat iemand het gaat gebruiken om medische redenen, misschien ook ik, want zeg nooit nooit.

Het was wel mooi om te zien hoe ze groeiden, ook dat karakteristieke blad, maar zelfs mijn geiten kwamen er niet aan als ze los liepen.
Iedereen zei dat de planten zouden gaan stinken, maar deze hennepplanten rook je nauwelijks.

Me
door Melvin G - Oct 24, 2022 om 22:17
1 Antwoorden / Vragen

Volgens mij 5. En ik vond deze info m.b.t. het groeien 10 stappen wietplant groeien

tenormin
door tenormin Oct 24, 2022 om 22:58
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@melvin g, begrijp niets van de link die je geeft. April-Mei?
geen vorst meer?  Aan mijn hoela. Pas na IJsheiligen, en ook dat fluctueert, kan men redelijk vorstvrij planten. Maar zeker nog niet in April. De opwarming van de aarde gaat wel snel, maar dan spreekt men over jaren en jaren.

me
door mein33 - Oct 24, 2022 om 22:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wiedewiedewiet, het telen van wiet in je eigen tuintje dat mag toch niet, al wordt het hebben van een paar stekjes wel gedoogd.
Maar in je eigen tuintje groeit de wiet nu niet, daarvoor moet je wachten tot de zomer en dat is de reden dat je nog even moet wachten op je eigen zelfgewiedewiet.

sira
door sira Oct 24, 2022 om 23:05
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Leuk. En dat schud je zo uit je mouw?

me
door mein33 Oct 24, 2022 om 23:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dank.
Een dergelijke gedachtenkronkel ontstaat spontaan en soms pen ik het hier maar neer.
Net als bijv. "wie de wiet niet ziet, die ruikt hem wel".

Ozymandias
door Ozymandias Oct 25, 2022 om 14:28
166 Antwoorden / Vragen

Gedachten kronkel? Dit heb je niet zelf bedacht maar komt gewoon uit het nummer Nederwiet van Doe Maar.

sw
door swat1500 - Oct 25, 2022 om 00:20
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Het telen van hennepplanten ten behoeve van de productie van wiet is verboden in Nederland.
Het is dus ook verboden deze plante te hebben.
Er is geen gedoogbeleid voor wat betreft het hebben van een aantal planten.
Het gedoogbeleid is alleen van toepassing op het eigen gebruik gebruik van wiet.

Voor het bezit van maximaal 5 planten wordt je niet strafrechtelijk vervolgd als je bij de ontdekking van deze planten daarvan afstand doet als ze in beslag worden genomen door de politie.

Franske1958
door Franske1958 - Oct 25, 2022 om 07:58
420 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt wel zeggen dat 5 wiet planten worden gedoogd, maar de meeste verhuurders en buren denken daar toch anders over.  En er zijn ook meer dan genoeg buurtbewoners die, net als ik, daar helemaal niets van moeten hebben en die zelfs maar bij het ruiken van zo een plant enkele telefoontjes plegen om de boel op te laten lossen.

va
door vanlotjegetikt - Oct 25, 2022 om 08:56
809 Antwoorden / Vragen

Dit stukje muziek uitluisteren dan weet u precies hoe u wiet(max4) planten moet verzorgen.
https://www.youtube.com/watch?v=fioCDyxf454https://www.youtube.com/watch?v=fioCDyxf454

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 25, 2022 om 09:51
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u een medische reden resp. een adviues van een arts? Zo neen, wiet is en bklift een verdovend middel en gebruik ervan kan schadelijke gevolgen hebben en bijv. als er sporake is van een verkeersongeval en er wordt gebruik van wiet geconstateerd kunt u behoorlijk de 'wiet'sigaar zijn.

Kent u deze info: https://www.cnnbs.nl/blowen-en-autorijden-zo-zit-het-echt-met-jouw-rijvaardigheid/ en bijv. ook deze https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5200409/onderzoek-bevestigt-wietgebruik-achter-het-stuur-leidt-urenlang  en laat ook dat allemaal gemakkelijk te vinden zijn op het i-net.

atlas1302
door atlas1302 - Oct 25, 2022 om 12:03
341 Antwoorden / 13 Vragen

Verdiep je er eens in, dan zal je snel zien dat een tuin niet de beste lokatie is.

https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forum

Iv
door Ivo W - Oct 25, 2022 om 12:08
729 Antwoorden / Vragen

U mag nul wietplanten in uw huis of tuin kweken. Ze zijn verboden.

Bij een zeer gering aantal wordt meestal niet overgegaan tot strafrechtelijke vervolging. Maar dat hangt ook af van de verdere omstandigheden.

'Gedogen' betekent niets anders dan "het mag niet, maar we knijpen een oogje toe zolang er geen narigheid van komt of andere omstandigheden zijn om er toch wat van te zeggen".

Als je buurman gaat klagen over de wietlucht van die plant(en) of de joints die je rolt van de oogst, dan maakt ook één aanwezige plant dat je een straf kunt oplopen. Indien je een huurhuis hebt, is dat dan óók nog reden om je uit huis te zetten. Want huurder die zich thuis bezig houden met "criminele activiteiten" waaronder het telen van wiet ook valt, mogen uitgezet worden.

Pu
door Puerto2000 - Oct 25, 2022 om 14:09
1 Antwoorden / Vragen
ro
door ronny530 - Oct 25, 2022 om 15:53
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Het telen van wietplanten is verboden dus helemaal niet aan beginnen. Als er in uw woning of tuin één of meerdere wietplanten worden aangetroffen bent u al strafbaar bezig. De wietplanten worden vernietigd en een strafrechterlijke procedure wordt opgestart. Als u aan de vernietiging meewerkt blijft het bij een foei en nooit meer doen maar dan bent u er nog niet klaar mee. De burgemeester kan uw woning voor een aantal maanden sluiten en als u een huurwoning heeft wordt u ook nog eens uit die woning gezet omdat de woningbouwvereniging een zero tolerance beleid voert. Als u toch van een joint wil genieten koop die joint dan in de lokale koffieshop want thuis op roken mag wel tenzij u die jonts weer door gaat verkopen want dan wordt u drugsdealen ter laste gelegd.

Mabelle
door Mabelle - Oct 25, 2022 om 15:53
418 Antwoorden / 1 Vragen

En niemand heeft door dat dit fake topic is gestart om te kunnen spammen...

sira
door sira Oct 25, 2022 om 23:32
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ik vond de vraag al vreemd, vandaar dat ik er "Waar google al niet handig voor is" bij plaatste.

drevil
door drevil - Oct 27, 2022 om 12:45
223 Antwoorden / 14 Vragen

Het best groei je een wietplant door te beginnen met het kopen van de beste wietzaadjes. Het kopen van wietzaadjes is een van de weinige dingen in het proces dat wel legaal is. Je kan bijvoorbeeld ook wietzaadjes kopen voor consumptie. Een aanrader, ze smaken naar pijnboompit en worden beschouwd als een superfood.  Je mag helaas geen wietplantjes in je tuin hebben. Maar als je ze in je tuin zet en je hebt er niet meer dan 5 staan, wordt er bij ontdekking door de autoriteiten doorgaands verzocht om afstand te doen van de planten. Als u hier aan voldoet, is de zaak meestal afgedaan. Echter, is er sprake van teelt met de intentie om de geoogste cannabis te verkopen, dan kunt u alsnog veroordeeld worden. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als er grote sommen contant geld, of materialen voor handel aangetroffen worden. Ook de mate van professionaliteit van de kwekerij telt mee. Meer informatie over dit onderwerp vind u hier en hier.

gerbera
door gerbera - Oct 28, 2022 om 14:06
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De wijze waarop u de vraag stelt is voor mij al een teken dat het op voorhand bij u mislukt. Je groeit geen plant (doet die bij goede verzorging zelf) maar teelt een plant. En dat begint met het gebruik van zaden die op de juiste wijze wordt gezaaid en opgekweekt om vervolgens uit te groeien tot een volwassen plant.

Sj
door Sjaakswart1 - Oct 2, 2023 om 02:13
1 Antwoorden / Vragen

Zeker niet in de tuin

chris74
door chris74 Oct 2, 2023 om 07:23
564 Antwoorden / 44 Vragen

Topic is 1 jaar oud.