Hoe kom ik van online abonnement af van Telegraaf.
November 2020 een online abonnement afgesloten bij de Telegraaf. Voor 6 maanden. In Mei 2021 opgezegd. Per telefoon en, brief schrijven; "uiteraard komt het in orde". Dus Juni nog betalen, dacht ik. Juli kwam, geld afgeschreven. Ik storneren en zij weer innen. Weer contact gezocht: ja, komt goed. Komt niet goed, zie nog steeds op de site dat ik abonnee ben. Ook in Juni weer contact formulier: automatisch antwoord: u krijgt over 15 dagen een antwoord. Niet dus. Geen asem verder. Als men een abonnement wil: binnen 2 minuten geregeld. Was zojuist aan het zoeken: dat "je er zo vanaf kon". Gelukkig op tijd gezien dat ook dit weer een gevalletje "inkomsten generen" was, zo'n wazig bureautje. Staat er nota bene bij "gratis" en kost het je nog €6,95. Gaan we niet doen. Maar iemand een tip hoe je er wel vanaf komt. Want bellen, contactformulier invullen: ziende blind en horende doof. Alvast bedankt als iemand me de gouden tip geeft.
Hoi, storneren en dan meteen blokkeren, dus dat de telegraaf geen geld meer kan afschrijven.
Vervolgens een mailtje sturen met de reden.
Daarna melden ze zich vanzelf weer.......... of (hopelijk) niet meer.
Succes.
Ik weet alleen niet hoe blokkeren gaat bij ING @hutch.
Lees dit eens door: https://www.ing.nl/particulier/betalen/geld-overmaken/incasso-terugboeken/index.html
Eerst inloggen en dan het onderstaande volgen.
Okay, ga ik morgen (of zo proberen), maar de bank slaapt nu natuurlijk in het weekend. ;-)
Succes .....
Open de rekening en type in het zoekvak "incassant blokkeren" in het volgscherm staat hoe dit werkt. L.s zie nu pas dat @hutsch het al heeft aangegeven.
volgens google:
Bedoelde je: telegraaf online opzeggen
Zoekresultaten
Samenvatting van internet
- Telefonisch via 088 - 824 8242.
- Per post. Uw schriftelijke opzegging kunt u sturen naar: Telegraaf Klantenservice, Postbus 376, 1000 EB Amsterdam. Vermeld in uw brief uw volledige adresgegevens en de reden van opzegging. Houd u rekening met een verwerkingstermijn van 2 weken.
- Online.
Zou ze nog eens bellen!
Ja, al die fluitjes van een cent heb ik doorlopen: alleen: het fluitje komt niet aan. En ook het telefoonnummer is veranderd, is nu 088-824 8201. Heb ik allemaal braaf gedaan. Het enige is dat ik op mijn telefoontje, brief en contactformulier gewoon bevestiging heb gekregen. Zo moeten wel redeloos en radeloos zijn om "klanten" te behouden. Was vroeger geen en nu wel een probleem, kennelijk.
Misschien heb je ook hier iets aan:
De Telegraaf online opzeggen
TMG Landelijke Media B.V. heeft een internetsite opgericht waarop u online uw abonnementsgegevens kunt inzien en wijzigen. Het is mogelijk om via https://www.mijnmedia.nl/ een abonnement op de Telegraaf op te zeggen. Ook de digitale Telegraaf opzeggen kan via de site van Mijn Media. Heeft u daar nog geen account, of wilt u liever direct een opzegbrief naar De Telegraaf versturen, maak dan gebruik van de handige opzegbrief Telegraaf hierboven. Wanneer u uw abonnement op de Telegraaf online opzeggen wilt, dan heeft u een online account nodig, waarmee u een opzegformulier downloadt en de opzegging via internet verstuurt.
https://www.voorbeeldbriefje.nl/abonnement/voorbeeldbrief-abonnement-telegraaf-opzeggen/
Ik wil niet ondankbaar lijken shoppy, maar met deze link komt mijn achternaam ook tevoorschijn, wat m.i. niet zo prettig is. Voor mij in ieder geval.
Hallo Tenormin ,
Incasso Telegraaf blokkeren , zie deze link .
https://www.ing.nl/particulier/betalen/geld-overmaken/incasso-terugboeken/index.html
@marita5, heb ik allemaal gedaan, alleen het blokkeren nog niet. Zoals ik al aan @hutch antwoordde: ga ik morgen of zo wel doen. Bank heeft nu oogjes dicht. ;-)
Om wat voor een abonnement gaat het? Bij een proefabonnement mag niet niet stilzwijgend verlengd worden. Bij een tijdelijke overeenkomst geldt er een opzegtermijn. Weet u wel zeker dat het een overeenkomst was voor 6 maanden? Deze kom ik nu nergens tegen.
8 maanden geleden was het: abonnement: 6 maanden proef. Net als bij het AD. Had op die basis beide abonnementen online afgesloten. Meerdere kranten hadden tegelijkertijd deze aanbieding. Hoefde alleen maar met muisklik (na alle voorwaarden gelezen hebbend) , te klikken. En dan je gegevens invullen. Ik denk dat het daar fout is gegaan en men dacht of denkt: een oudje: die gaan we negeren. Misschien flauw gedacht, maar ik kom er echt niet vanaf. Probeer maar eens te bellen. Bijna onmogelijk. Alleen omdat ik niet veel andere dingen kan, toch, uiteindelijk gesproken met iemand. Ook natuurlijk achteraf geen succes. Anders had ik het uiteraard nooit gedaan. Maar dan zouden de antwoorden ook niet kloppen van: het komt in orde. Vanaf Juli bent u geen abonnee meer. Alleen, de normale contacten zoals vroeger communiceren: is weg. Net zoals hun "normale telefoonnummer - een 020 nummer - is nu veranderd. Een 088-842842 is nu ook weer veranderd in de laatste vier cijfers: 8201.
Als het een proefabbonnement is, dan mag deze niet stilzwijgend verlengd worden en zou automatisch moeten stoppen. Dus de boel blokkeren bij uw bank.
@tenormin,
heb het idee dat het digitale abonnement bij de Telegraaf alleen opgezegd kan worden via e-mail met vermelding van het klantnummer.
De mail als bewijs bewaren.
Een account heb je al aangemaakt om het abonnement te laten ingaan.
Mei 2021 was in de zesde maand van het abonnement en bent u feitelijk te laat omdat u één maand (is april) voor ingang van de laatste abonnementsmaand mei op had moeten zeggen. Stilzwijgend verlengen mag met die verstande dat het abonnement maandelijks opgezegd kan worden en zo staat het ook in de voorwaarden. Kan het niet zo zijn dat om die reden de opzegging niet verwerkt kon worden en u opnieuw een opzeggingsbrief dient in te sturen. Het bedrag storneren is geen optie omdat u nog steeds een betaalverplichting heeft en van het abonnement gebruik kunt maken. Mijn gouden tip is stuur opnieuw een opzeggingsbrief, storneer de bedragen niet en ga zeker niet in zee met een wazig bureautje die voor geld niets anders doen dan voor u die opzeggingsbrief opstellen en versturen.
Je bedoelt opzeggen.nl?
Je kunt gratis een brief downloaden. Als ze de brief voor je gaan versturen kost het €2,99 en aangetekend €6,95.
De brief kun je overschrijven als je bang bent dat je naam bekend wordt.
https://opzeggen.nl/krant_tijdschrift/telegraaf/opzeggen
Maak voor de zekerheid en de toenmalige november 2020 voorwaarden altijd een online Print Screen afdrukje om te bewaren.
Zelf zou ik na ½ jaar contract altijd in 5e maand al opgezegt hebben.
Dat volgens hun online te vinden regels en niet bellen, geen bewijs dat je gebeld hebt, 020 of 088 maakte dan niets uit.
Opzeggen in begin van 5e maand, 6e maand nog alles lezen en dan moet 7e maand deze blokkeren!
Ook rond de afboek datum de 7e termijn even op kalender zetten of ze niets afgeschreven hebben.
En bij online opzeggen, ook daar print screen van maken.
Terug boeken en niet meer reageren..... U heeft dan tijdig aan alle voorwaarden voldaan.
als je na 5e maand opzegt, vaak geld 1 maand voor afloop opzeggen en als ze nogmaals er een 6 maanden of geheel jaar achter willen plakken, vaak stond dat in hun moeilijk leesbare voorwaarden!
als u alles bewaart heeft en op schrift gewoon blijven storneren en eventueel de rekening blokkeren....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer