tenormin
door tenormin Aug 7, 2021 om 20:06
Vrije tijd & tuin

Hoe kom ik van online abonnement af van Telegraaf.

November 2020 een online abonnement afgesloten bij de Telegraaf. Voor 6 maanden. In Mei 2021 opgezegd. Per telefoon en, brief schrijven;  "uiteraard komt het in orde". Dus Juni nog betalen, dacht ik. Juli kwam, geld afgeschreven. Ik storneren en zij weer innen. Weer contact gezocht: ja, komt goed. Komt niet goed, zie nog steeds op de site dat ik abonnee ben. Ook in Juni weer contact formulier: automatisch antwoord: u krijgt over 15 dagen een antwoord. Niet dus. Geen asem verder. Als men een abonnement wil: binnen 2 minuten geregeld. Was zojuist aan het zoeken: dat "je er zo vanaf kon". Gelukkig op tijd gezien dat ook dit weer een gevalletje "inkomsten generen" was, zo'n wazig bureautje. Staat er nota bene bij "gratis" en kost het je nog €6,95. Gaan we niet doen. Maar iemand een tip hoe je er wel vanaf komt. Want bellen, contactformulier invullen: ziende blind en horende doof. Alvast bedankt als iemand me de gouden tip geeft.

8969 12 Rapporteer

hutch
door hutch - Aug 7, 2021 om 20:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi, storneren en dan meteen blokkeren, dus dat de telegraaf geen geld meer kan afschrijven.
Vervolgens een mailtje sturen met de reden.

Daarna melden ze zich vanzelf weer.......... of (hopelijk) niet meer.
Succes.

hutch
door hutch Aug 7, 2021 om 20:32
4515 Antwoorden / 29 Vragen
tenormin
door tenormin Aug 7, 2021 om 21:11
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik weet alleen niet hoe blokkeren gaat bij ING @hutch.

hutch
door hutch Aug 7, 2021 om 21:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Lees dit eens door:  https://www.ing.nl/particulier/betalen/geld-overmaken/incasso-terugboeken/index.html

Eerst inloggen en dan het onderstaande volgen.

tenormin
door tenormin Aug 7, 2021 om 21:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Okay, ga ik morgen (of zo proberen), maar de bank slaapt nu natuurlijk in het weekend. ;-)

hutch
door hutch Aug 7, 2021 om 21:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Succes .....

gerbera
door gerbera Aug 7, 2021 om 21:49
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Open de rekening en type in het zoekvak "incassant blokkeren" in het volgscherm staat hoe dit werkt. L.s zie nu pas dat @hutsch het al heeft aangegeven.

mahadma
door mahadma - Aug 7, 2021 om 20:57
11520 Antwoorden / 51 Vragen

volgens google:

tenormin
door tenormin Aug 7, 2021 om 21:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, al die fluitjes van een cent heb ik doorlopen: alleen: het fluitje komt niet aan. En ook het telefoonnummer is veranderd, is nu 088-824 8201. Heb ik allemaal braaf gedaan. Het enige is dat ik op mijn telefoontje, brief en contactformulier gewoon bevestiging heb gekregen. Zo moeten wel redeloos en radeloos zijn om "klanten" te behouden. Was vroeger geen en nu wel een probleem, kennelijk.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 7, 2021 om 21:13
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heb je ook hier iets aan:

De Telegraaf online opzeggen

TMG Landelijke Media B.V. heeft een internetsite opgericht waarop u online uw abonnementsgegevens kunt inzien en wijzigen. Het is mogelijk om via https://www.mijnmedia.nl/ een abonnement op de Telegraaf op te zeggen. Ook de digitale Telegraaf opzeggen kan via de site van Mijn Media. Heeft u daar nog geen account, of wilt u liever direct een opzegbrief naar De Telegraaf versturen, maak dan gebruik van de handige opzegbrief Telegraaf hierboven. Wanneer u uw abonnement op de Telegraaf online opzeggen wilt, dan heeft u een online account nodig, waarmee u een opzegformulier downloadt en de opzegging via internet verstuurt.

https://www.voorbeeldbriefje.nl/abonnement/voorbeeldbrief-abonnement-telegraaf-opzeggen/

tenormin
door tenormin Aug 7, 2021 om 23:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik wil niet ondankbaar lijken shoppy, maar met deze link komt mijn achternaam ook tevoorschijn, wat m.i. niet zo prettig is. Voor mij in ieder geval.

marita5
door marita5 - Aug 7, 2021 om 21:42
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tenormin ,

Incasso Telegraaf blokkeren , zie deze link .

https://www.ing.nl/particulier/betalen/geld-overmaken/incasso-terugboeken/index.html

tenormin
door tenormin Aug 7, 2021 om 21:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, heb ik allemaal gedaan, alleen het blokkeren nog niet. Zoals ik al aan @hutch antwoordde: ga ik morgen of zo wel doen. Bank heeft nu oogjes dicht. ;-)

ne
door neodutchio - Aug 7, 2021 om 22:09
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Om wat voor een abonnement gaat het? Bij een proefabonnement mag niet niet stilzwijgend verlengd worden. Bij een tijdelijke overeenkomst geldt er een opzegtermijn. Weet u wel zeker dat het een overeenkomst was voor 6 maanden? Deze kom ik nu nergens tegen.

tenormin
door tenormin Aug 7, 2021 om 22:37
16816 Antwoorden / 108 Vragen

8 maanden geleden was het: abonnement: 6 maanden proef. Net als bij het AD. Had op die basis beide abonnementen online afgesloten. Meerdere kranten hadden tegelijkertijd deze aanbieding. Hoefde alleen maar met muisklik (na alle voorwaarden gelezen hebbend) , te klikken. En dan je gegevens invullen. Ik denk dat het daar fout is gegaan en men dacht of denkt: een oudje: die gaan we negeren. Misschien flauw gedacht, maar ik kom er echt niet vanaf. Probeer maar eens te bellen. Bijna onmogelijk. Alleen omdat ik niet veel andere dingen kan, toch, uiteindelijk gesproken met iemand. Ook natuurlijk achteraf geen succes. Anders had ik het uiteraard nooit gedaan. Maar dan zouden de antwoorden ook niet kloppen van: het komt in orde. Vanaf Juli bent u geen abonnee meer. Alleen, de normale contacten zoals vroeger communiceren: is weg. Net zoals hun "normale telefoonnummer - een 020 nummer - is nu veranderd. Een 088-842842 is nu ook weer veranderd in de laatste vier cijfers: 8201.

ne
door neodutchio Aug 8, 2021 om 08:11
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als het een proefabbonnement is, dan mag deze niet stilzwijgend verlengd worden en zou automatisch moeten stoppen. Dus de boel blokkeren bij uw bank.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 8, 2021 om 08:37
7155 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin,
heb het idee dat het digitale abonnement bij de Telegraaf alleen opgezegd kan worden via e-mail met vermelding van het klantnummer.

De mail als bewijs bewaren.
Een account heb je al aangemaakt om het abonnement te laten ingaan.

ro
door ronny530 - Aug 8, 2021 om 09:19
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Mei 2021 was in de zesde maand van het abonnement en bent u feitelijk te laat omdat u één maand (is april) voor ingang van de laatste abonnementsmaand mei op had moeten zeggen. Stilzwijgend verlengen mag met die verstande dat het abonnement maandelijks opgezegd kan worden en zo staat het ook in de voorwaarden. Kan het niet zo zijn dat om die reden de opzegging niet verwerkt kon worden en u opnieuw een opzeggingsbrief dient in te sturen. Het bedrag storneren is geen optie omdat u nog steeds een betaalverplichting heeft en van het abonnement gebruik kunt maken. Mijn gouden tip is stuur opnieuw een opzeggingsbrief, storneer de bedragen niet en ga zeker niet in zee met een wazig bureautje die voor geld niets anders doen dan voor u die opzeggingsbrief opstellen en versturen.

panter22
door panter22 - Aug 8, 2021 om 10:54
6599 Antwoorden / Vragen

Je bedoelt opzeggen.nl?
Je kunt gratis een brief downloaden. Als ze de brief voor je gaan versturen kost het €2,99 en aangetekend €6,95.
De brief kun je overschrijven als je bang bent dat je naam bekend wordt.
https://opzeggen.nl/krant_tijdschrift/telegraaf/opzeggen

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 8, 2021 om 11:33
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Maak voor de zekerheid en de toenmalige  november 2020 voorwaarden altijd een  online  Print Screen  afdrukje om te bewaren.

Zelf zou ik na  ½ jaar contract  altijd  in 5e maand al opgezegt hebben.
Dat volgens hun online te vinden regels en niet bellen, geen bewijs dat je gebeld hebt,  020 of 088 maakte dan niets uit.

Opzeggen in begin van 5e maand,  6e maand nog alles lezen en dan moet  7e maand  deze blokkeren!

Ook rond de  afboek datum de  7e termijn even op kalender zetten of ze niets afgeschreven hebben.

En bij online opzeggen,  ook daar print screen  van maken.

Terug boeken en  niet meer reageren.....   U heeft dan tijdig aan alle voorwaarden voldaan.

als je na 5e maand opzegt,  vaak geld  1 maand voor afloop opzeggen en als ze  nogmaals er een 6 maanden of geheel jaar achter willen plakken, vaak stond dat in hun moeilijk leesbare voorwaarden!

1paul
door 1paul - Aug 9, 2021 om 15:37
3101 Antwoorden / 0 Vragen

als u alles bewaart heeft en op schrift gewoon blijven storneren en eventueel de rekening blokkeren....

tenormin
door tenormin - Aug 14, 2021 om 14:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Beste mensen, even een update over mijn vraag Telegraaf. Had weer online opgezegd. Mededeling: binnen 15 werkdagen krijgt u bericht. Zie nu vandaag dat er in bovenhoekje geen mededeling meer staat: u bent abonnee. Om te dubbel checken het ik een premium artikel aangeklikt en: "het werkt". Ben geen abonnee meer. Maar enige uitleg: niet gekregen. Het was echt een 6 maanden aanbieding, anders hadden ze me niet laten gaan en ik zou er niet aan begonnen zijn, ;-) Maar goed, ben er vanaf. Bedankt voor de antwoorden en suggeties. Prettig weekend.

Donuts
door Donuts Aug 14, 2021 om 14:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Een 6 maanden aanbieding is niet hetzelfde als een proefabonnement. Via de telegraaf.nl kun je helemaal geen proefabonnementen afsluiten. Even onthouden voor als je weer een 'proef' abonnement afsluit.

marita5
door marita5 Aug 14, 2021 om 15:01
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , fijn om te lezen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden . Prettig weekend .

tenormin
door tenormin Aug 15, 2021 om 22:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, dank je wel.Het was geen proefabonnement al wil men mij die woorden wel laten schrijven. Het was een eenmalige aanbieding; voor 6 maanden, van diverse kranten online. Vorig jaar November. Je weet dat ik een nitwit ben om een foto of wat dan ook hier neer te zetten. Maar als bijna iedereen mij als: zo goed als: kan niet, je bent verkeerd, bestaat niet, neerzet, voel me daar niet prettig bij. Het feit blijft, hoewel een maand langer: ik er wel vanaf ben. Dus hoezo: alle andere beantwoorders: dat ik het fout zou hebben, 6 maanden niet heeft bestaan en alleen proefabonnementen bestaan? Weet ik. Als ik me had vergist: was ik dan nu nog abonnee? Ja. Maar ik had me niet vergist. "Zij waren lui en laks". Of een beetje dom, kan ook.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 15, 2021 om 17:11
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn reactie: De Telgraaf ken geen 6 maanden abonnement. Wel een proefabonnent van 13 weken. https://opzegalert.nl/de-telegraaf-abonnement-wijzigen-overstappen-1.htm

* De Telegraaf of een ander (landelijk) dagblad. 4. Welk abonnement past qua abonnementsduur en budget het beste bij u? * Kies voor een abonnementsduur/prijs van 1 jaar, 2 jaar of 3 jaar (3 jaar is het meest voordelig). 5. Maak een keuze en pas uw abonnement aan! * Neem via de BladenKiosk of DigitalPress het abonnement van uw keuze Wijzigen in ...

Maar goed, u bent er vanaf.

Ps. Ik reageer wel laat maar dan als test omdat het kennelijk nog steeds niet lukt om deze categorie (en nog twee andere) aangevinkt te krijgen opdat ik daar ook  meldingen van krijg. Ondanks een aantal aangedragen oplossing zoals o.a. inloggen via een andere browser: geen resultaat en breken de technici van de NOS zich het hoofd over dit probleem.

tenormin
door tenormin Aug 15, 2021 om 18:11
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Er is ook geen krant die een 6 maanden abonnement kent. Echter, dit was voor jaar een 1 malige aanbieding van diverse kranten. Is allang weer weg. Had en heb ik ook nooit meer gezien, noch ervoor noch erna. De proefabonnementen zijn er uiteraard nog wel: dat stopt automatisch na 4 weken. Resultaat technische van de NOS? Zit een stagiaire voor Kassa te "leren".

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 15, 2021 om 18:23
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Er zijn bij de Telgraaf proefabonnementen voor 13 weken. En die stoppen (ook) inderdaad automatisch (zou in ieder geval moeten). Dan een 'weetje':  de techniek achter Kassa on-line is in handen van NOS technici en niet van BNNVARA.

tenormin
door tenormin Aug 15, 2021 om 18:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Danny vertelt me iets anders, maar daar weet ik uiteraard niets van. En nogmaals: vorig jaar was er eenmalig 1 aanbieding van divere kranten: 6 maanden, die ik uiteraard niet meer als voorbeeld kan geven. Maar goed, over en uit, met vooral de Televaag.