Be
door Beyos Aug 7, 2020 om 14:01
Vrije tijd & tuin

Hondenpoep en gemeentelijke handhaving

op 31 oktober 2019 was in het TV-programma "mr.Visser rijdt visite" aan de orde het hondenpoepprobleem van Utrechter Jopie. Veel hondendrollen op het grasveldje voor zijn deur. Jopie vond "dat het ging stinken als de pokken". Probleem was ontstaan omdat er niet (of onvoldoende) door de gemeente werd gehandhaafd.
Ik vond dat een interessante uitzendig en het advies  van mr. Visser om de burgemeester hierover aan te schrijven vond ik een prima idee. Ik dacht nog: dat moet ik onthouden......
Maar nu doet dat probleem zich ook bij ons voor. Helaas laat mijn geheugen me in de steek en ik vraag me vergeefs af wat het preciese advies van mr.Visser was ?  Ik heb nog geprobeerd om het programma te zien via "uitzending gemist", maar dat is niet gelukt.

Mijn vraag is nu: weet ieman nog wat r.Visser Jopie precies heeft geadviseerd ? Alvast mijn dank voor uw antwoord.

2659 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 7, 2020 om 14:15
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Deze gevonden, het duurt wel een poos voordat Jopie in beeld is.
https://www.uitzendinggemist.net/aflevering/493372/Mr._Frank_Visser_Rijdt_Visite.html

simon55
door simon55 - Aug 7, 2020 om 14:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik invoegen " 31 oktober 2019 Mr Frank , krijg ik het wel degelijk te zien op de tablet. En zal ook bij de desktop en telefoon zo zijn. Alleen de datums staan niet echt in volgorde , maar is prima te zien. Succes ermee

gerbera
door gerbera - Aug 7, 2020 om 14:44
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Een klacht indienen bij het college van B&W desnoods met foto's bijgevoegd en hen vriendlijk doch dringend verzoeken hier aandacht aan te besteden. U kunt ze verzoeken een bord te plaatsen waarop wordt aangegeven dat het terrein verboden is voor honden.

Verbodsbord 'Verboden voor hondenpoep', 100 mm, kunststof  Verboden voor honden sticker (Afmeting: Cirkel 100 mm)

panter22
door panter22 - Aug 7, 2020 om 15:30
6599 Antwoorden / Vragen

Is de gemeente eigenaar van het grasveld?

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2020 om 19:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn vader had daar niemand voor nodig. De dierenarts, die een paar huizen verder woonde, liet haar honden altijd poepen voor de grote boom op het troittoir. Werd (uiteraard) niet opgeruimd. Na enige vriendelijke verzoeken, die niet gehonereerd werden pakte vader een schep en zak en hing dat aan haar voordeur, wel de bel gebruikend. Was daarna finito.

gerbera
door gerbera Aug 8, 2020 om 21:46
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Deed mijn broer het nog handiger, rolde de drol in een krant, legde die bij de voordeur van de hondeneigenaar en stak de krant in de fik. Mag u raden wat er gebeurde na aanbellen, kan wel zeggen de spetters vlogen in het rond.

tenormin
door tenormin Aug 8, 2020 om 23:06
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Haha @gerbera. Ook een probaat middel. Sorry dat er wat tijd tussen antwoorden zit: zie net dat mijn neef Hard Spel gewonnen heeft, dus die moest eerst gefeliciteerd worden. ☺ ☺

gerbera
door gerbera Aug 9, 2020 om 10:53
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Is die neef even een bofkont☺

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 14, 2020 om 14:14
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Mr. Visser heeft het voor elkaar gekregen dat er een wet is aangenomen waarin staat dat de gemeente Maarssen de hondenpoep moet verwijderen, wordt dat niet gedaan dan plegen zij een strafbaar feit en kan Jopie aangifte doen.
Als die aangifte niet in behandeling wordt genomen moet Jopie aandringen en kan als volgende stap naar de rechtbank stappen en stap 3 is de procureur-generaal inschakelen.
Dat was het advies van Mr. Frank Visser. (Ik heb het programma even uitgekeken).
Jopie bleef strijdbaar achter.

gerbera
door gerbera - Aug 15, 2020 om 10:16
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Maar ff ook hier geplaatst. De TS gebruikt 2 rubrieken met dezelfde vraag maar reageerd zelf bij huishouden&energie.

DOOR PANTER22 14 AUG. 2020 OM 16:49
4083 ANTWOORDEN / VRAGEN