natasja willems
door natasja willems Oct 4, 2017 om 18:04
Vrije tijd & tuin

Ik heb op 1 8 augustus een parasol gekocht via bva, binnen een maand defect

Deze parasol is meer zo'n luxe partytent.
2 weken later in elkaar gezet en binnen een maand na ophalen is deze ingestort doordat het wat waaide. Bij de schroeven is het compleet afgebroken en ook is er veel roest.
Bva zegt dat ze er niks aan kunnen doen en volgens hun wil de leverancier er niks mee want het lag aan de wind.

Volgens mij heb ik hier toch gewoon garantie op?

1857 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 4, 2017 om 18:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, 'wat waaide' is natuurlijk relatief.
Lees eens hier: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

natasja willems
door natasja willems Oct 4, 2017 om 18:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb contact gehad met consuwijzer en die zeggen ook dat ik in mijn recht sta. Het is alleen zo frusterend dat het via de moeilijke weg moet. En wind is idd relatief maar de lege containers stonden nog netjes aan de weg dus zo hard was het hier niet. Ook was ik over de hele dag zelf veel op de fiets en had er ook geen last van dus ik mag van een product dat buiten hoor te staan, verwachten dat hij wel tegen een stootje kan

tijger1
door tijger1 Oct 4, 2017 om 18:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een lege container, ik neem aan dat u de vuilnisbak bedoelt, is natuurlijk niet te vergelijken met een partytent. En hij is zeker niet bestemd om voortdurend buiten te staan.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 4, 2017 om 18:26
7185 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt nog een klacht indienen:
Klik

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2017 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een luxe party tent kan natuurlijk ook niet tegen veel wind.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 4, 2017 om 18:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Garantie bij een veiling is een lastige zaak.

natasja willems
door natasja willems - Oct 4, 2017 om 18:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ter info

tenormin
door tenormin - Oct 4, 2017 om 19:26
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@natasja willems, ter info wat?

natasja willems
door natasja willems Oct 4, 2017 om 19:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry ik wilde een foto toevoegen maar dat lukt me niet een het bericht weer verwijderen ook niet

marita5
door marita5 - Oct 4, 2017 om 20:12
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Natasja Willems ,

Bva is aangesloten bij thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

natasja willems
door natasja willems Oct 4, 2017 om 20:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Super! Bedankt voor tip

marita5
door marita5 Oct 4, 2017 om 20:15
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

ne
door neodutchio - Oct 4, 2017 om 20:42
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Binnen 6 maanden na aankoop zat de verkoper moeten aantonen dat u schuld heeft aan het defect. U geeft zelf al aan dat het waaide. Bij normaal gebruik zal een partytent echt niet instorten. Een partytent is ook niet bedoeld om onbeheerd buiten te laten staan. Zodra er even wind onderkomt kan deze al wegwaaien.
Laat u het frame dag en nacht buiten staan? Roest kan enkel ontstaan bij een combinatie van beschadigingen en vocht.

Garantie heeft u als een defect niet door uw schuld is ontstaan.

Ni
door Nientje1980 - Oct 8, 2017 om 18:39
46 Antwoorden / Vragen

Bva is een veilingsite en heeft in de voorwaarden staan dat er op gebruikte producten (gebruikt aangeboden) geen enkele vorm van garantie wordt gegeven. Zie hieronder de tekst van de website:

Vanuit BVA Auctions en haar opdrachtgever wordt geen garantie verleend op gekochte kavels.

Alle kavels zijn voetstoots aangeboden, wat inhoudt dat deze zijn aangeboden in de staat waarin deze zich op dat moment bevinden.

De technische staat van de kavels wordt door BVA Auctions en haar opdrachtgevers niet gecontroleerd. De omschrijving van de kavel is met de grootste zorg opgesteld en bij de kavel gepubliceerd. Bij het omschrijven van de kavel zijn wij uit gegaan van de informatie welke op dat moment voor ons beschikbaar was. BVA is niet aansprakelijk voor eventuele onjuistheden of onvolledigheden in de omschrijving van de zaken.  Alle informatie wat bij ons bekend is staat beschreven op de website.

Wij raden u aan om altijd de eventuele kijkdag(en) te bezoeken om de goederen te inspecteren op staat en/of compleetheid.