th
door theru Dec 27, 2018 om 15:05
Vrije tijd & tuin

Ik moet folie achter een radiator aanbrengen hoe doe ik dat

op diverse filmpjes zie je dat de folie in zijn geheel achterop de radiator gelplaatst wordt maar dat gaat niet omdat er ophangpunten zijn van de radiator zowel boven als onder.

7097 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Dec 27, 2018 om 15:17
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt de folie op maat van de radiator snijden/knippen en deze tussen de ophangbeugels doorhalen. Om het tegen de muur/achterwand vast te zetten is er speciaal (warmtebestendig) dubbelzijdig plakband te verkrijgen in de bouwmarkt. Het hoeft dus niet direct tegen de radiator te zitten.

marita5
door marita5 - Dec 27, 2018 om 15:22
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Theru ,

Ik zie het probleem niet , u kunt de folie in stukken op maat gesneden,  achter de radiator plakken , tot aan de hangpunten, hoeft niet in z`n geheel .
Ik heb zowel boven als onder de radiator 4 hangpunten , folie in stukken achter de radiator  geplakt .

Bekijk ook dit filmpje ,

https://www.youtube.com/watch?v=fA8nJkQvygg

aurora1
door aurora1 - Dec 27, 2018 om 15:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of.... u kunt alu zonneschermen voor de voorruit van de auto gebruiken. De versie die je in de winter aan de buitenkant van de voorruit bevestigt tegen sneeuw en ijzel en in de zomer op het dashboard legt tegen de zon.
Die zijn gemakkelijker achter de verwarming te plaatsen. Kosten een paar euro per stuk.
Bij de ANWB heten ze anti-ijsdeken en kosten voor leden 2, 95 €.
Mogelijk zijn ze ook te koop bij Gamma e.d. Wibra verkoopt ze ook weleens voor 1 €/stuk.

gerbera
door gerbera Dec 27, 2018 om 15:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom zo duur doen, 6 meter radiatorfolie kost € 8,-

hutch
door hutch - Dec 28, 2018 om 17:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een mogelijkheid is om de (paneel)radiator (goed) te ondersteunen, met bijvoorbeeld een paar houtblokken of bakkeien, en vervolgens de ophangpunten los te maken van de muur/wand. Deze wijze gaat vrij eenvoudig indien het er een is met een dubbele plaat. Zowel bij een enkele plaat als bij meerdere platen zou u voor alle zekerheid er ook nog iets voor kunnen zetten. Zo kunt u de betreffende folie in zijn geheel achter de radiator en ophangpunten bevestigen.

Uiteraard wel met de nodige voorzichtigheid. Op die manier kunt u ook achter een radiator behangen.

aurora1
door aurora1 - Dec 28, 2018 om 18:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt ook simpelweg de folie op de plaatsen van de beugels inknippen.

koekeloer
door koekeloer - Dec 28, 2018 om 18:15
562 Antwoorden / 18 Vragen

de radiator van de muur halen, de beugels losmaken, folie bevestigen, beugels terug en radiator terug. Zo doe je dat.

gerbera
door gerbera Dec 29, 2018 om 10:57
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zo doe je dat
Nou suc6 daar mee, waarom moeilijk doen als het zo simpel kan.

jo
door jorisw - Dec 28, 2018 om 21:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ter hoogte van de plek waar de radiator wordt bevestigd een uitsparing in de folie maken. Daar tussen in van boven helemaal naar beneden een enkele knip maken Dan kan je de folie achter de radiator schuiven. Eventueel de naad dicht maken met een stukje tape.

gerbera
door gerbera - Dec 28, 2018 om 22:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Radiator en beugel van de muur halen, is volgens mij een grapje.
Het folie op lengte en hoogte knippen,  dubbelzijdig tape aanbrengen en via de zijkant er achter schuiven en klaar is @theru. Kan het niet via de zijkant dan via de boven- of onderkant, tussen de beugels, beide kanten iets naar binnenvouwen en achter de radiator laten zakken of opduwen. Daarna de zijkanten uitvouwen en voor de beugels langs duwen.
Om de beugels van de muur te halen moet je toch echt de gehele radiator verwijderen, dus loskoppelen, omdat de bovenste bevestigingsbout van de beugel gem. 15 cm onder de bovenzijde radiator zit, en de onderste een stuk lager.
En om een radiator te verwijderen moet je dan wel eerst even de boel aftappen en dat allemaal voor aanbrengen van folie wat zo simpel kan zijn.