cg
door cgok Aug 23, 2013 om 16:39
Vrije tijd & tuin

Is zonnescherm goedkoper in de winter?

Er is een zonnescherm in de aanbieding. Als ik het nu bestel is het over 5 a 6 weken geleverd. Is dat verstandig om nu al eentje te kopen of wachten tot het winter is en zijn dan de zonneschermen goedkoper?

11188 14 Rapporteer

ekiem
door ekiem - Aug 23, 2013 om 16:56
676 Antwoorden / 100 Vragen

Overal heb je aanbiedingen en het is tegenwoordig bijna altijd uitverkoop. Dus wat is wijsheid ?
Maar als u nu een zonnescherm aanschaft wordt deze nu ook al geplaatst ? Want het is wel zaak dat h.e.e.a goed wordt nagekeken en niet dat u er na een jaar erachter komt dat er iets aan het zonnescherm mankeert. En hoe zit het met de garantie ? Allemaal zaken die u in gedachten moet houden ,want als u het scherm pas na een jaar plaatst en daardoor pas kan controleren tja wat dan als er iets is ??

Persoonlijk zou ik wachten met kopen en volgend jaar verder zien. Is toch weer een bedrag dat je nu uitgeeft en waar je pas na een jaar wat aan hebt.

gr Ekiem

edrick3
door edrick3 - Aug 23, 2013 om 16:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cgok,

Het is nu toch al in de aanbieding?
Als het je een redelijke prijs lijkt: nu kopen.

Met vr.gr.

cg
door cgok - Aug 23, 2013 om 17:20
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ekiem schreef op vrijdag 23 aug 2013, 16:56]Overal heb je aanbiedingen en het is tegenwoordig bijna altijd uitverkoop. Dus wat is wijsheid ?
Maar als u nu een zonnescherm aanschaft wordt deze nu ook al geplaatst ? Want het is wel zaak dat h.e.e.a goed wordt nagekeken en niet dat u er na een jaar erachter komt dat er iets aan het zonnescherm mankeert. En hoe zit het met de garantie ? Allemaal zaken die u in gedachten moet houden ,want als u het scherm pas na een jaar plaatst en daardoor pas kan controleren tja wat dan als er iets is ??

Persoonlijk zou ik wachten met kopen en volgend jaar verder zien. Is toch weer een bedrag dat je nu uitgeeft en waar je pas na een jaar wat aan hebt.

gr Ekiem
Als ik hem nu koop wordt het over 5 weken geplaatst. ze zijn bijna overal voor hetzelfde geld en levertijd. ik dacht misschien dat ze in de winter minder verkoop hebben en dat ze nog meer gaan prijsstunten

cg
door cgok - Aug 23, 2013 om 17:23
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 16:58]Hallo cgok,

Het is nu toch al in de aanbieding?
Als het je een redelijke prijs lijkt: nu kopen.

Met vr.gr.

Het is zeker redelijke prijs en krijg ook 5 jaar garantie op de motor. Maar ik dacht als ze toch over 5 weken komen plaatsten, kan ik toch niet meer genieten van de zon. Zou het dan verstandiger zijn om te wachten tot de winter of gaan die dingen nooit naar beneden qua prijs

zoekster
door zoekster - Aug 23, 2013 om 18:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Aanbiedingen komen altijd weer, daar zou ik het niet van laten afhangen. Maar het lijkt erop dat u nu nog helemaal geen scherm nodig heeft, dan zou ik nog even wachten als ik u was. Ze hebben meestal veel te lijden van het weer. Regen, mist, sneeuw en ook de wind. Dus er zit een behoorlijke afschrijving aan.
Zelf zou ik kiezen voor de lente als ik u was.

Verder zou ik gaan voor kwaliteit. Google eens op verschillende winkels of er klachten over zijn bij afwikkeling van garantie, of de spullen een zekere kwaliteit hebben, of de leverancier goed monteert en als er problemen zijn, of ze dan meteen komen of niet thuis geven. Dat soort dingen. En ook het materiaal is belangrijk, niet alleen de motor, ook de stof, de ophanging, vooral omdat het een buitenproduct is, moet het echt goed zijn.

Goedkoop is soms duurkoop.

dearagain
door dearagain - Aug 23, 2013 om 19:16
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*de vraag is natuurlijk ook: waarom is het scherm nu in de aanbieding?

sl
door slobberbone - Aug 23, 2013 om 19:27
508 Antwoorden / 2 Vragen

De goede gaan tig jaren mee ook de elektrische dus meest voordelig bent u op MP, zo hangt die van ons ook al weer een tijdje en we hebben hem saampjes opgehangen.

tenormin
door tenormin - Aug 23, 2013 om 22:22
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=dearagain schreef op vrijdag 23 aug 2013, 19:16]*de vraag is natuurlijk ook: waarom is het scherm nu in de aanbieding?

Omdat we nu de winter ingaan. Net als op 27 december alle Kerstartikelen voor een spotprijs worden verkocht; die dienen dan voor volgend jaar! Ik heb zelf (enige jaren geleden) een vrij duur zonnescherm gekocht met zeer fikse korting. Werd in November gemonteerd; alles uiteraard nagekeken door de zaak. Mijn zonwering zit ook in een 'bak', de garantie op het doek is 10 jaar; dus vooraf kopen kan heel wel. Uiteraard goed op de garantie letten; schimmelvrij, waterdicht e.a. punten waar je op moet letten.

tijger1
door tijger1 - Aug 24, 2013 om 00:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt in de herfst en winter ook nog een gemeen laag zonnetje hebben, waarbij je blij bent dat je het scherm kunt laten zakken.

Als u nu de prijs geschikt vindt, zou ik het nu kopen, en niet wachten tot de winter. Het installeren is nu ook wat prettiger.

zo
door zoeftia - Aug 26, 2013 om 14:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als medewerkster bij een zonweringsspeciaalzaak kan ik u zeggen dat een zonnescherm in de winter niet voordeliger is, meestal gaan jaarlijks (januari) de prijzen van aluminium omhoog waardoor ook de kosten van een scherm zullen stijgen. Een zonnescherm wordt voor u op maat gemaakt en ook heeft u keuze uit honderden doeken, daarom is dit over het algemeen ook geen voorraadartikel. Op een zonnescherm zit vaak een 2 jaar garantie op arbeidsloon, 5 jaar garantie op de bediening, bij normaal gebruik. Bij een speciaalzaak komt men ook de situatie ter plekke bekijken, inmeten en naderhand monteren, er komt namelijk een behoorlijk gewicht aan uw muur te hangen bij een scherm van 5.00 x3.00 is dit een 15 m2, een zeilschip aan uw huis dus.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2013 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het een goede kwaliteit is en goed gemonteerd, gaat zo'n scherm bijna uw leven lang mee. Dus als de prijs nu naar uw zin is, zou ik zeggen kopen en geniet er van.

tenormin
door tenormin - Aug 26, 2013 om 15:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@zoeftia, uw betoog begrijp ik dan niet helemaal als u stelt dat de prijzen voor aluminium in Januari omhoog gaan. Dan zou het toch voor de hand liggen dat er dan nu, als aanbieding aantrekkelijk is, gekocht kunnen worden? Toevallig las ik in mijn lokaal krantje dat er veel schermen voordelig worden aangeboden met een gratis elektrische bediening. Hoe gratis dat is weet ik natuurlijk niet.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2013 om 15:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De metaalprijzen fluctueren altijd, maar op de prijs van een scherm maakt dat niet zoveel uit. Aan de andere kant gaan in januari ALTIJD veel prijzen omhoog, dus gewoon kopen. Zal Rutte blij zijn.( lol)

Em
door Emmap - Aug 27, 2013 om 15:53
162 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien een tip:
Iemand in de familie kon een aantrekkelijke korting krijgen omdat de firma een bepaalde kleur en dessin uit het assortiment deed. Dat scheelde tientallen procenten. Er mankeert verder niks aan hun scherm...
Wel had de firma, die zelf kwam meten, een meetfout gemaakt... dat was natuurlijk jammer, maar het was overduidelijk bij wie de fout lag en het werd keurig opgelost. Alleen wat langer wachten.